Heb er ook last van. Laatst dacht ik klaar te zijn met het schroonkrabben van de ruiten.... Kon ik binnen verder gaan... :S
Maargoed, vandaag staat 'ie bij de dealer. Ik wacht af!
Goed, hij mocht een nachtje slapen. Er zat inderdaad een lek in het schot tussen motor en binnenruimte. Fabricagefout. Aan de bestuurderszijde kwam het vocht binnendruppelen. Heb de fotos gezien. Rechts naast de doorvoer van het koppelingspedaal, gezin vanaf de motor, zit een ronde uitstulping. Volgend de monteur iets van de kop van een bout ofzo. Daar lopen ook twee platen metaal langs/over elkaar. Een van de naden zou verder naar links moeten liggen en lag bij mij net naast het ronde geval. Daardoor was de naad niet waterdicht.
Een typisch gevalletje `niet goed gelast`.
De auto bleek zo nat dat ze `m een nacht in de droogcabine gezet hebben bij de schadehersteller.
Mijn advies aan eenieder met vochtproblemen: laat het uitzoeken en verhelpen. Het plaatsen van een vochtvreter is symptoombestrijding en geen oplossing van het feitelijke probleem. Ze wezen me er zelfs op om de bekleding en matten in de gaten te houden dat er zich niet stiekem schimmel ontwikkeld, ookal is het nu verholpen. Ik wil niet ziek worden en ben blij dat dit opgelost is.
De monteur was wel zo eerlijk om te vertellen dat de up/citigo gevoeliger zijn voor vocht. Ze hadden al geregeld ups gehad en zelfs al een 'terugroepactie'. De leen-auto up had ook veel vocht en rook muf. In die auto was hetbekende vochtprobleem reedsverholpen. Blijkbaar dus nog eentje....