Vochtproblemen Citigo

Last van vochtproblemen in je Citigo?


  • Totaal aantal stemmers
    54
Op andere fora zijn er hele verhalen te lezen over mensen met Citigo's, Up's en Mii's met vochtproblemen - snel beslagen ruiten, niet kunnen rijden zonder airco, etc. Het viel me op dat er hier geen woord over wordt gesproken - tijd voor een Poll dus!

Heb jij last van vochtproblemen in je Citigo?
 

Inge

Lid
Ik had er last van - wordt nu minder door Pingi in de auto + raam open en de verwarming op hoog.

Heb het er met de dealer over gehad en op 3 jan ( dan is hij er toch) kijken ze het ook nog even helemnaal voor me na. Tenzij ik nu ga merken dat de auto mooi droog blijft van binnen. Waar het eerste vocht dan vandaan is gekomen "mag Joost weten".... - deze week nog een paar keer naar school en als hij dan droogblijft / niet beslaat zou het mooi opgelost zijn.

Houd jullie op de hoogte.
 

aveniet

Nieuw lid
Ik heb er geen last van gehad tot vrijdagavond, ben door de regen gelopen m`n jas wat nat geworden! en dan beslaan je ruiten!!!!
verw. aan dus. en het is snel verholpen.

gr. A.
 

rikusples

Senior Member
Zondagavond beetje last tijdens een regenbui, waar de voorruitwisser niet komt.
Verder nog weinig ervaring, heb hem sinds 15-12-2012.
 
Ik kan prima zonder airco rijden, zonder dat het beslaat.. Maar als het stortregent wordt het vochtig, maar dat heeft iedere auto.

Als je het mij vraagt valt het op het Up-forum ook veel meer op, omdat het zo'n hype is. Hoe meer je erop let, hoe eerder je een vochtprobleem ontdekt :smiley29:
 

Inge

Lid
Klopt verschil valt mij ook op - ben benieuwd hoe de mijne zich vandaag naar school houdt - doch ga er vanuit dat ik er nu vanaf ben - zal jullie het vanmiddag laten weten.

Voor de zekerheid kijkt de dealer er op 3 jan nog even naar.
 
Heb er ook last van. Laatst dacht ik klaar te zijn met het schroonkrabben van de ruiten.... Kon ik binnen verder gaan... :S
Maargoed, vandaag staat 'ie bij de dealer. Ik wacht af!
 
Ik heb er geen probleem mee, maar wat mij wel op viel is dat als ik de airco bij vochtig weer aan laat, hem nite meer moet uitzetten. Dan beslaan mijn ramen. Laat ik de airco uit en gewoon blazen en het gaat dan regenen dan zijn er geen problemen.Dan heb ik ook geen last van beslagen ramen. Dus doe ik alleen mijn airco aan als ik het nodig in de zomer
 

TheoStek

Forumguru
lees mijn repley's ..meeste problemen ontstaan door verkeerd gebruik.

Maar er zijn altijd mensen die suggereren, ik heb NOOIT problemen gehad...:407:
 

Canon-Eye

Forumguru
Maar er zijn altijd mensen die suggereren, ik heb NOOIT problemen gehad...
Hoezo "suggereren"? In mijn geval is dat gewoon een feit (tot dusverre dan toch).

Wat jij daarmee suggereert is dat die mensen liegen. Dat is niet zo - zeker niet in alle gevallen, kan ik je verzekeren.
Het lijkt me voorzichtig gesteld dan ook een enigszins tendentieuze stellingname.:mad:

En vanwaar eigenlijk die tranen...?
Toch niet omdat je voor die mensen nog geen problemen hebt hoeven oplossen, mag ik hopen...
 
Heb er ook last van. Laatst dacht ik klaar te zijn met het schroonkrabben van de ruiten.... Kon ik binnen verder gaan... :S
Maargoed, vandaag staat 'ie bij de dealer. Ik wacht af!

Goed, hij mocht een nachtje slapen. Er zat inderdaad een lek in het schot tussen motor en binnenruimte. Fabricagefout. Aan de bestuurderszijde kwam het vocht binnendruppelen. Heb de fotos gezien. Rechts naast de doorvoer van het koppelingspedaal, gezin vanaf de motor, zit een ronde uitstulping. Volgend de monteur iets van de kop van een bout ofzo. Daar lopen ook twee platen metaal langs/over elkaar. Een van de naden zou verder naar links moeten liggen en lag bij mij net naast het ronde geval. Daardoor was de naad niet waterdicht.
Een typisch gevalletje `niet goed gelast`.
De auto bleek zo nat dat ze `m een nacht in de droogcabine gezet hebben bij de schadehersteller.

Mijn advies aan eenieder met vochtproblemen: laat het uitzoeken en verhelpen. Het plaatsen van een vochtvreter is symptoombestrijding en geen oplossing van het feitelijke probleem. Ze wezen me er zelfs op om de bekleding en matten in de gaten te houden dat er zich niet stiekem schimmel ontwikkeld, ookal is het nu verholpen. Ik wil niet ziek worden en ben blij dat dit opgelost is.

De monteur was wel zo eerlijk om te vertellen dat de up/citigo gevoeliger zijn voor vocht. Ze hadden al geregeld ups gehad en zelfs al een 'terugroepactie'. De leen-auto up had ook veel vocht en rook muf. In die auto was hetbekende vochtprobleem reedsverholpen. Blijkbaar dus nog eentje....
 

Inge

Lid
Fijn dat ze iets gevonden hebben en dat het probleem nu opgelost is. :471: En ook eerlijk van de monteur om aan te geven dat ze "vochtgevoeliger" zijn.

Wel jammer dat de Citigo/ up! gevoeliger voor vocht is. Vraag me af hoe dat dat komt - iemand ideeën?
 

Inge

Lid
Vandaag ook meteen naar het vochtprobleem laten kijken - na het wassen was een dag later mijn Pingi "mooi" (maar niet heus) roze. Dus deze ontladen en weer in de auto teruggeplaatst en vanochtend was deze weer roze. Hij had de afgelopen paar dagen buiten bij mijn ouders gestaan in de nattigheid. Vanmiddag weer ontladen en morgen maar weer terug in de auto leggen ( hij staat nu weer in de garage en kijken wat er dan gebeurd). Helaas is er bij mij niets gevonden - ze hebben wel naar het schot gekeken tussen motor en binneruimte en de rest van de auto op eventuele plaatsen onderzocht. Ze blijven het in de gaten houden hebben ze me beloofd - er is bij PON navraag gedaan maar daar is nog niets bekend van waar de lekkages zouden kunnen zitten + ze hebben er officieel melding van gemaakt bij PON. Ben benieuwd hoe het zich verder gaat ontwikkelen - wil best eventjes geduld hebben maar.... over een maandje of twee is het toch wel op denk ik zo. Hoop dat ze voor die tijd wat weten bij PON en anders gaat de garage maar (nogmaals) grondig op onderzoek uit net zo lang tot ze het vinden.
 
Helaas vroor het laatst en mocht ik de binnenkant van m`n voorruit krabben.
Toch maar weer doorgegeven en mijn auto mocht weer langskomen. Vanochtend, tijdens het afgeven, gaf de werkplaatsreceptie aan dat ze het probleem inmiddels vaker tegenkomen. "Da`s fijn!" Voor mij dan. Dan ben kk tenminste niet de enige. Ze hadden al meerdere ups gehad.
Vanmiddag kreeg ik bericht dat ze opnieuw een lekkage gevonden hadden en dat `ie opnieuw de droogkast in moet. Morgen ophalen. Ben benieuwd!

Wordt vervolgd.
 
Bovenaan Onderaan