Verzamel topic: Mankementen Skoda Fabia II

Waalko Kramer

Forumguru
Hierbij de lijst @Joske

Foutmeldingen Skoda Fabia 31TPP4


14 dec. 2014 geeft Maxidot aan batterij afstandsbediening vervangen terwijl deze in jan 2014 al is vervangen.

Daarna een aantal dagen geen melding en ja hoor de 17e december 2014 weer de melding op mijn maxidot.


29 december 2014

Vanmiddag viel het mij weer op dat de verlichting van mijn radio (swing) het weer eens niet deed. Na een minuut of tien ging hij weer spontaan aan nadat ik de radio een paar keer uit en aan heb gezet. Ook als ik de lichten aan heb komt het regelmatig voor dat de verlichting van de radio het niet doet! Radioontvangst is soms erg belabberd. Radio2, 100%NL, Radio10. Kan ook te maken hebben met onderstaand probleem.

31 januari 2015 14:26 deed de radioverlichting het weer niet! Na een aantal keren radio uit en aan gezet te hebben kwam het weer terug.

Erg vreemd en zeer irritant.


Wat is of zal de oorzaak zijn?

aansluiting c.q. antenneversterker achter de binnenverlichting controleren

toch ook losse verbinding achter de radio, even losmaken en controleren


5 januari 2015 07:20 uur krijg ik een melding op het dashboard dat er een lampje kapot is. Bij aankomst om de auto gekeken en geen enkel lampje was defect. Later weer weg gereden en het lampje bleef uit. Erg vreemd!

Op 6 en 7 januari weer. Auto opnieuw gestart en het lampje brande niet meer.

Op 10 januari ook brandde het lampje weer.

Zeer vreemd.

BCM (Board Comfort Module) defect? Kan deze vervangen worden in de garantieperiode!


Eind december is de DSG7 bij JDEngineering in Lochem rijdend uitgelezen en daar kwam uit dat de dsg7 erg snel schakelt van 1 naar 2 (slippend) en bij 11 km zit hij al in zijn 2e versnelling en de 7e bij 58 km/u. Dat is niet fijn rijden en mijn vraag is dan ook kan dit nieuwe software aangepast worden!

Ook kwam uit de test dat de versnellingsbak schokkerig overkomt!

Afgelopen week (week 2) en vooral vrijdag en zaterdag schakelde de auto van 1 naar 2 erg schokkerig en leek net alsof je in een handbak de koppeling te snel laat opkomen en daarna gas geeft.


Ook de andere dagen later vooral in de stad schokt het van 1 naar 2 en terug.

Of de dsg7 moet in zijn geheel vervangen worden met nieuwe koppelingsplaten of de auto moet naar de dsg-dokter in Lochem. http://www.jdengineering.nl/dsg-tuning/

Tot vandaag schakelt de bak erg snel van 1 naar 2 en valt de kracht om weg te rijden weg.

Of ik moet mijn voet harder in trappen maar dat is geen oplossing in mijn ogen.

2 februari 2015 vanuit Zaandijk naar Hoofddorp vv gereden en de motor was al op temperatuur en toch voelt de dsg7 erg schokkerig aan. Of dit ook te maken heeft met de getande riem waar in het verleden ook problemen mee waren weet ik niet maar het is vreselijk irritant een schokkende bak.


Hopelijk kan dit nog opgelost worden tijdens de garantieperiode.
 

laagvlieger

Forumguru
Even dit topic omhoog duwen.

Mijn eerste mankement aan mijn Fabia is een feit. Al sinds een dik jaar schommelde het stationair toerental tussen 1000 - 1100 toeren. De dealer kon tijdens de onderhoudsbeurten echter niets vinden. Geen foutmelding, auto reed ook normaal. Men dacht automatisch aan de regeneratie van het roetfilter, dus werd dit manueel gedaan (met de laptop aangesloten een rondje rijden). Het 'probleem' bleef echter, ik maakte me er verder niet druk om, de auto reed normaal, nergens een melding en lekker zuinig dus waarom zou ik ...

Vandaag moest de auto binnen voor een onderhoud, en hij startte niet. Batterij helemaal dood. Hoe groot is dit toeval! Dan hebben ze vooral de stroomvoorziening onderzocht. De kabel van de alternator naar de batterij was gebroken. Geen groot euvel, maar wel één met een groot gevolg. De batterij werd dus niet opgeladen, de motor probeert door stationair meer toeren te maken de alternator aan te zetten om meer stroom te produceren, maar die stroom geraakte nooit tot aan de batterij. De batterij was helemaal ontladen en niet meer bruikbaar. Nu is de gemiddelde levensduur van een autobatterij ongeveer 5 jaar (die van mij was er 4,5) dus die kreeg ik helaas niet gratis ...

Zo ben ik voor een klein onderhoud, nieuwe kabel en nieuwe batterij toch nog 360 euro kwijt :banghead:
 

Kogamyata

Senior Member
Met die computer, al die sensoren en al die lampjes, 'n dikke kabel en geen storing? Mamma Mia! Fijn dat het opgelost is, dat weer wel.
 

MacManiac78

Forumguru
Kan zijn dat die kabel 4,5 jaar ergens langs heeft staan wrijven. Op en duur gaat deze dan door. Hoe dik hij ook is.
 

Kogamyata

Senior Member
@MacManiac78 Dan zou die kabel in jouw optiek, toch eerst 'n stukje door moeten zijn en zou die beroemde computer van ons dmv de kerstboom toch even 'n lampje laten branden, nietwaar? 'n Rare zaak?
 

MacManiac78

Forumguru
Dat durf ik zo niet te zeggen. Je zou het zomaar denken ja. Zeker gezien de auto over start-stop beschikt. Maar niet elke storing kent een lampje en die storingsmeldingen kunnen veelal ook nog eens middels het uitvinken worden onderdrukt.
 

Canon-Eye

Forumguru
"Ergens langswrijven" - dan heb je het al snel over metaal, want anders zal hij niet zo makkelijk doorslijten.
En dan zou je al in een eerder stadium toch iets van sluiting verwachten, lijkt me?
 

Canon-Eye

Forumguru
Er was sprake van "een dikke kabel van de dynamo naar de accu".
Aan mijn accu zit, voor zover ik gezien heb, maar één massakabel/strip - en die komt niet van de dynamo.

Maar ja, ik ben dan ook geen technicus van huis uit...
 

laagvlieger

Forumguru
Is het werkelijk zo'n dikke kabel? De enige melding die ik zou kunnen gehad hebben is dat oranje of rode batterij'tje. Maar zelfs dat niet!

De auto startte de voorbije maand wel moeilijker, maar het was ook opeens een stuk kouder.
 

19citroenzx47

Nieuw lid
Geel lampje gaat bij harde regen en hagelbuien branden. Na opnieuw starten weer uit. Volgens boekje lampje van verlichting stuk. Lampje niet stuk!
Binnenventilator ging piepen, soms knipperde electr.spiraal op dashboard. Piepen ging over, maar toen was de vent. kapot. Dit is de 1e keer dat ik dat meemaak bij 1,5 miljoen km's w.o. o.a. Opel, Fiat, Renault, Mazda, Nissan, Mitsubishi, Peugeot, Oldtimer Jetta D 1985 en Golf D 1986. Kosten vlgs Skoda en ATU € 700,-. Alternatief via Fabia Forum € 300,-
Groeten, Helmond42, Joop.
 

piair1982

Forumguru
En weer een probleem erbij na lange tijd niets. Kachelmotor of aanjager is vastgelopen nadat deze een week of twee krekel geluiden fabriceert en een keer volle kracht zonder reden ging blazen. Eerste diagnose is dus dat kachel defect is. Maandag verder.
 
Bovenaan Onderaan