Verwarming Seat Leon 5F

PizzaPieter

Donateur
Morgen zou t moeten gaan gebeuren. Mss voor een ander niet zo'n ding, maar voor mij mn eerste technische klus aan de auto.

Fijn dat mn schoonpa komt helpen.

Nieuwe afdichtingset, 10 liter kvs en uiteraard de kachelradiator bij de hand, gereedschap, 2x 25l jerrycan en trechter én mn schoonpa.

Als ik t niet vergeet zal ik wat foto's maken en later delen.
Denk dat t goedkomt.

Toitoitoi

PizzaPieter

Donateur
Één vraag nog wel.
De voet-airbag zou eruit moeten, 3 bouten M10 onder stuur.
Maarrre....in alle filmpjes zie ik dat ze de airbag ook losgekoppeld hebben. Kan dit gewoon en kan ik hem daarna ook weer gewoon aansluiten?

Tees

Donateur
Als je met een airbag aan de slag gaat, zou ik wel altijd de accu even loskoppelen. Dan kan ie niet per ongeluk klappen (met alle gevolgen van dien), en zou je geen airbagfout moeten krijgen. Wel een aantal andere fouten, maar die verdwijnen wel weer met een klein stukje rijden.

Tees

Donateur
Dan wel de airbag weer even inpluggen voordat je de accu weer aansluit. Zodra ie detecteert dat er een airbag mist, gooit ie een foutcode op én werkt het hele airbagsysteem niet meer. Die foutcode verdwijnt niet vanzelf helaas. Alleen als je een OBD-lezer ter beschikking hebt kan je dit achterwege laten, want dan kan je de foutcode wel wissen achteraf.

• Leuk
Waarderingen: EdK

EdK

Forumguru
Nou succes en wees zuinig op dat ene levende stuk gereedschap..... Altijd erg fijn als je even kunt sparren als je het niet meer weet..... :koffie:

Tees

Donateur
Ach, een foutcode hoef je niet zo bang voor te zijn als je OBDeleven hebt. Accu loskoppelen zorgt ook voor een rits aan foutcodes. Ik wis liever de codes op de nette manier dan dat ze zichzelf deactiveren (maar nog wel zichtbaar blijven bij uitlezen als zijnde niet meer actief).

Bovenaan Onderaan