Verwarming Seat Leon 5F

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kanerr

Forumguru
+1 voor het huren van een brug als er een DHZ garage is in de buurt. Maakt het allemaal veel prettiger en makkelijker :)

Tees

Donateur
Nog een +1 voor een brug! Ik ben al een jaar of 6 lid van een AHC, en ik ben al vaak blij geweest dat ik daar gewoon een brug tot m'n beschikking heb. Het werkt zoveel fijner als je gewoon de ruimte hebt voor wat er moet gebeuren. Bij een DHZ garage kost dat vaak zo'n €10-15 per uur, en vaak kan je daar ook nog specifiek gereedschap lenen en wat advies krijgen.
Bovendien is in veel gemeenten sleutelen aan je auto op straat verboden in de APV, vanwege het risico op milieuincidenten.

PizzaPieter

Donateur
Zoals jullie weten doet mijn schoonvader normaliter het onderhoud en dat doet hij een bevriende garage in de buurt.
Schoonpa wordt alleen al wat ouder en die garage is steeds drukker, dus ik wil hem en hen er eigenlijk niet mee belasten en het gewoon zelf proberen, low key prutsen (al ben het wel eens dat sleutelen onder de auto in de kou en met chemische vloeistof mss niet de handigste optie is).
Ik ga het dus nog eens even in beraad nemen ;)

Tees

Donateur
Is t niet een optie om buiten de reguliere openingstijden n die garage aan de slag te gaan? Bijvoorbeeld op een zondag. Mogelijk wil de garage dat niet ivm regelgeving waar hij gedonder mee kan krijgen, maar tis het proberen waard.

Kanerr

Forumguru
Ik kan je uit ervaring wel vertellen dat hoe je ook kvs laat weglopen uit het koelsysteem dat je altijd naast het opvangbakje terecht komt.. Voor de rest vind ik op straat sleutelen niet perse erg maar olie en kvs vlekken zijn wel echt kneiter irritant om weg te krijgen.

PizzaPieter

Donateur
Haha, bijna. Vaassen. Kan lag voor mn neus, maar zag m niet. Mn middelste wees me erop.

Schoonpa komt mee om te helpen.

Nog ff nieuwe koelvloeistof kopen (G12 Evo).
Enige idee hoeveel erin gaat?

Kanerr

Forumguru
Haha, bijna. Vaassen. Kan lag voor mn neus, maar zag m niet. Mn middelste wees me erop.

Schoonpa komt mee om te helpen.

Nog ff nieuwe koelvloeistof kopen (G12 Evo).
Enige idee hoeveel erin gaat?
Compleet leeg systeem 8 liter, maar ik gok dat je aan 5 genoeg hebt. Maar liever teveel dan te weinig dus ik zou 10 liter bestellen :laugh:

PizzaPieter

Donateur
Oke, vraag van een slimmerik.
Ik haal de oude meuk eruit
Ik spoel door met water
Dat water komt hopelijk overal en dan is er 8 liter kvs uit.
Hoe krijg ik al het water er dan uit, want het niet te bedoeling om 3 liter water aan te vullen met 5 liter kvs, neem ik aan?

Tees

Donateur
Precies dat zat ik me nou ook af te vragen toen ik de post van @Kanerr las...hiervoor zou vacumeren dus een oplossing kunnen zijn, dan weet je zeker dat je het hele systeem leeg hebt. Als je geen vacuümpomp hebt, zou je het systeem kunnen doorblazen met perslucht, zodat iig zo veel mogelijk water eruit is...

Tees

Donateur
Vacuum is 1 bar onderdruk en lektesten worden ook uitgevoerd met enige overdruk, en datzelfde geldt voor het systeem zal in werking. Je moet er geen enorme druk op zetten, maar even doorblazen (dus aan de andere kant het systeem open houden) zou weinig kwaad moeten kunnen.

Maareh...je gaat in een garage aan het werk. Die hebben vast apparatuur om dit netjes te vacumeren en luchtvrij te vullen. 1+1 = ...?

Kanerr

Forumguru
Nee zonder gekkigheid met 10 liter kom je er wel. Na een flush wachten tot meeste eruit is en dan alles vullen met vers kvs. Alles wat over blijft kan je achter de hand houden, is altijd wel handig om een flesje in de kofferbak te hebben (en ook voor jr zn A3)

PizzaPieter

Donateur
Heb ik niet, @ertromp .
Man met brug sleutelt net als mn schoonpa veel aan auto's, dus hopelijk hebben zij nog een geniaal idee.
Gevraagd of er wel compressor is (kan bijna niet anders en anders neem ik die andere jr mee)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan