Verwarming Seat Leon 5F

Tees

Donateur
Oh ok. Ik was in ETKA al aan het zoeken waar die sensor zat, maar gek genoeg kan ik alleen een temperatuursensor vinden aan de rechterkant van t dashboard, en niet links... :arghh:

PizzaPieter

Donateur
Morgenochtend weer eens naar Arnhem, dan ga ik het vanaf koude start in de gaten houden.

Kan iemand me vertellen welke parameter ik moet bekijken die aangeeft of de kleppen goed staan/reageren?
En komt t bekend voor dat hij wel de uitstroomtemp links, rechts en onder uitmeet, maar niet center en bovenop dashboard?

PizzaPieter

Donateur
Zojuist vanuit Arnhem even wat geprobeerd.
Kachel op high met rooster in midden dicht, dus alleen links en rechts en voetblaas

Duidelijk verschil links en rechts.
Screenshot_20251204_163327_OBDeleven.jpg
Daarna temp links op 21 gezet en rechts op 26 en toen klom ie gelijk op en werd t comfortabel in auto
Screenshot_20251204_163546_OBDeleven.jpg

Heb de 'flaps' ook gevonden in de OBD app (oude app zoekt stukken handiger dan de nieuwe) en die lijken allemaal net van 0 tot 100% te gaan bij wisselen van de richtingen etc

PizzaPieter

Donateur
Beetje stomme vraag misschien, maarrreeee....ik wil dus de kachelradiator gaan vervangen, maar heb thuis geen brug (duh). Paar vragen:
Hoe kan ik thuis het beste mn koelvloeistof leeg laten lopen?
Hoe kan ik dan het best het systeem eerst 'spoelen' voordat ik de kachelradiator verwijder en vernieuw?

Arjan1985

Forumguru
Mocht je het systeem willen spoelen dan is dat het beste voor vervangen van de kachel radiator. Anders trek je al die drap door je nieuwe kachel radiator heen met wederom kans op vervuiling denk ik.

Echter volgens mij hoeft voor het vervangen van de kachel radiator niet het gehele systeem leeg wat veel ontluchten scheelt. Alleen de kring/lus waar de kachel radiator op aangesloten zit.

Ik vind dat spoelen nog best veel voeten in de aarde hebben.

Bovenaan Onderaan