Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Oh ok. Ik was in ETKA al aan het zoeken waar die sensor zat, maar gek genoeg kan ik alleen een temperatuursensor vinden aan de rechterkant van t dashboard, en niet links...
Morgenochtend weer eens naar Arnhem, dan ga ik het vanaf koude start in de gaten houden.
Kan iemand me vertellen welke parameter ik moet bekijken die aangeeft of de kleppen goed staan/reageren?
En komt t bekend voor dat hij wel de uitstroomtemp links, rechts en onder uitmeet, maar niet center en bovenop dashboard?
Zojuist vanuit Arnhem even wat geprobeerd.
Kachel op high met rooster in midden dicht, dus alleen links en rechts en voetblaas
Duidelijk verschil links en rechts.
Daarna temp links op 21 gezet en rechts op 26 en toen klom ie gelijk op en werd t comfortabel in auto
Heb de 'flaps' ook gevonden in de OBD app (oude app zoekt stukken handiger dan de nieuwe) en die lijken allemaal net van 0 tot 100% te gaan bij wisselen van de richtingen etc
Beetje stomme vraag misschien, maarrreeee....ik wil dus de kachelradiator gaan vervangen, maar heb thuis geen brug (duh). Paar vragen:
Hoe kan ik thuis het beste mn koelvloeistof leeg laten lopen?
Hoe kan ik dan het best het systeem eerst 'spoelen' voordat ik de kachelradiator verwijder en vernieuw?
Mocht je het systeem willen spoelen dan is dat het beste voor vervangen van de kachel radiator. Anders trek je al die drap door je nieuwe kachel radiator heen met wederom kans op vervuiling denk ik.
Echter volgens mij hoeft voor het vervangen van de kachel radiator niet het gehele systeem leeg wat veel ontluchten scheelt. Alleen de kring/lus waar de kachel radiator op aangesloten zit.
Ik vind dat spoelen nog best veel voeten in de aarde hebben.
Zou de oude kachel weghalen en de inkomende slang en uitgaande slang met elkaar verbinden en dan gaan spoelen.
Hoef ik de oude radiator niet schoon te spoelen en zal zijn drab niet door de rest van systeem gespoeld worden.
En is de boel lekker doorgespoeld dan de nieuwe kachel radiator pas plaatsen
Oke, maar hóé moet ik dat spoelen doen?
Tuinslang erop?
Vullen met schoon water en laten lopen en weer aftappen?
En basisvraag: Hoe kan ik thuis het beste mn koelvloeistof leeg laten lopen?
Flushen inderdaad met schoon water. Tuinslang is prima.
Ahoewel in mijn eigen ervaring het beste geflushed kan worden met de retourslang van de radiator eraf, motor laten lopen en dan de koelmiddelreservoir telkens vullen met water. Zolang blijven doorgaan tot alles wat uit de radiator retourslang schoon water komt. Daarna motor uit, laten afkoelen en dan vullen met koelmiddel naar keuze.
Meestal als je de slang loslaat (met reservoir dop eraf) komt er maar 2 liter uit ong. Veel minder dan het volledige capaciteit..
Nou dat lijk ik ook te moeten kunnen, als ik goeie steunen kan vinden/lenen
Opvangen van de grote klats koelvloeistof moet wel lekken, maar als ik ga 'spoelen', moet dat dan ook opgevangen worden?
Hoeveel liter koelvloeistof moet ik rekening mee houden om aan te schaffen?
En na t openen van de doos zie ik dat er geen nieuwe rubbers en klemmen bij zitten....shitsems...zou iemand op kunnen zoeken welk setje ik daarvoor nodig hebt?
Ik zou de ruwe koelvloeistof proberen op te vangen. Als je het goed wilt doen dan moet je alles op gaan vangen… ik zou de gemixte variant laten lopen. Maar wel naspoelen met water op straat want het is wel vergif voor dier en mens. Een olie opvang bak is heel handig om te kopen. Die zijn heel laag en vlak maar wel groot in oppervlak. Die gebruik ik met olie wisselen. Past net onder de auto zonder opgekrikt te zijn.
Ik zie overal dat men ontlucht middels vaccumeren. Is dat dan niet nodig? Ik heb zo’n apparaat ervoor gekocht.
Ik zou zowel de pure als de (eerste) verdunde KVS opvangen. Je zult toch naar de milieustraat moeten on dat weg te brengen, waarom dan niet meteen alles? Je drinkt het liever niet op, dus moedwillig op straat laten lopen doe je dan toch liever ook niet? Als je een overijverige BOA treft kan je ook nog een prentje voor een milieudelict krijgen.
Kan je niet beter een brug huren ergens? het op straat klooien met al die slangen als je die wil doorspoelen is geen pretje.
Ik heb zelf de radiatoren er ook uitgehaald (en vernieuwd) om die troep eruit te krijgen.
Let ook op je oliekoeler als je die hebt, dat is een klein ienieminie platenwisselaartje die ook snel dichtslipt.
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.