Verwarming passagierskant

Joost6D

Nieuw lid
Hallo,

Laatst ontdekte ik dat er hooguit lauwe lucht uit de rechterkant van het middelste dashboard rooster komt, terwijl de bestuurderskant warme lucht geeft - ook als de temperatuur op maximaal staat en de fan speed ook. Als ik het rooster van de bestuurderskant dicht zet verandert er nauwelijks iets in de temperatuur en flow aan de passagierskant.

Heeft iemand enig wat er aan de hand kan zijn en eventueel hoe dat te verhelpen?

BVD, Joost
 

AGTon

Forumguru
Zit jij dan alleen in de auto of zit er iemand naast jou?

In mij S3 is het namelijk zo dat de passagierskant qua verwarming in de eco stand slaat als er niemand naast mij zit. Er komt dan weinig warme lucht aan die kan uit. DIt ivm zuiniger rijden / minder verbruik.
 
Is het een diesel? Kijk eens naar uw koelwater. Mogelijk is dit vervuild, dit zijn soms de eerste tekenen hiervan.

Zet de verwarming eens helemaal uit en doe een ritje, daarna zet je de verwarming aan en zal je merken dat je langs rechts ook nog eventjes warme lucht zal hebben.

Volledig koelsysteem reinigen/spoelen en warmtewisselaar voor de verwarming vervangen(deze zit deels verstopt).
 

Joost6D

Nieuw lid
Hallo allemaal,

Dank voor jullie reactie. Zojuist heb ik het systeem gekalibreerd volgens het YouTube filmpje, een passagier op de passagiersstoel gezet en een stuk gereden. Helaas blijft de lucht aan de passagierskant lauw. Ook na een 2e en 3e keer kalibreren.
Wat ons opviel is dat als je het linker rooster even dichtzet, er 1 a 2 seconden warme(re) lucht uit rechts komt. Daarna wordt het weer lauw.
Iemand nog andere suggesties, behalve het dashboard demonteren of naar de garage gaan :giggle:? De auto is overigens van oktober 2018 (zie net dat dat inderdaad 3e generatie is; mea culpa) en rijdt op benzine.

Groet Joost
 

Bakkertje

Forumguru
Is dat niet hetzelfde euvel?
 
Bovenaan Onderaan