vervangen remblokken

EdK

Forumguru
Reservoir deed ik bij vervangen van me blokken op de motorfiets nooit.
En wel om de reden dat als er wat van die bende uit het reservoir kwam en lekte op de lak, dan word je daar niet echt vrolijk van (troep)
Dus ik deed het dus altijd met het slangetje op de ontluchtingsnippel en dan slang opgebonden zodat kans op lucht naar binnenzuigen minimaal was.
Na vervangen dan de hendel meerdere malen inknijpen en hierna indien nodig het vloeistofreservoir nog even bijvullen.
Of als deze aan vervangen toewas dan lekker doorspoelen die handel...

Tees

Donateur
Bij de auto moet je wel rare dingen doen om remvloeistof uit het reservoir op je lak te krijgen. Tenzij je m van de brug laat flikkeren, maar dan heb je wel andere zorgen dan remvloeistof op je lak...:pieker:

EdK

Forumguru
Niet me tekst uit zijn verband trekken @Tees !!
Ik legde alleen maar uit hoe ik het deed en waarom !!
Zitten hier evengoed heel wat motorfietsrijders ook die stiekum meelezen en sleutelen....

Tees

Donateur
Dat is een goede tip @Thijs4motion! Enige wat ik me afvraag is of de ECU daarna niet in de war raakt omdat de waardes die hij ingeprogrammeerd had staan en de actuele waardes niet meer overeen komen? En dat er dan een foutcode wordt gegenereerd? Of is die voldoende zelflerend?

Als je het remvloeistof reservoir niet in de tussentijd hebt bijgevuld kun je de zuigers in de voorremmen gewoon voorzichtig terugdrukken zonder problemen. Bij de elektrische handrem inderdaad met een obd 11. Zo'n ding kost niet veel en is mooi speelgoed. Kun je ook de dagrijverlichting anders instellen. Schuifdak met afstandsbediening. Xenon afstellen. Handig ding. Ik heb een Pro account, maar echt nodig is dit niet.

ciliman

Nieuw lid
Heel erg bedankt voor de vele leerrijke tips die jullie met zijn allen gaven, mijn man dacht al bij het zien vh youtube filmpje dat het niet nodig leek te zijn om bij vervangen de voorste remblokken gebruik te moeten maken van die obd 11.

Eltjo

Forumguru
Schroevendraaier tussen de oude remblokken en de schijf wiggen om zo de cilinder terug te duwen helpt ook al om meer demontage ruimte van de klauw te krijgen. Wat extra ruimte geeft gelijk al ruimte voor de nieuwe blokken.
En langzaam kracht zetten om de vloeistof de kans te geven om zich te verplaatsen. Niet Brutus spelen dus.

Bovenaan Onderaan