Vervangen regensensor

fireben

Forumguru
Ze zijn gewoon uitwisselbaar. Zelfs al heb je geen regen/licht sensor maar alleen de vochtigheidssensor. dan kun je gewoon deze vervangen voor een regen/lichtsensor. Na coderen werkt hij. En deze zijn ook heel accuraat hoor. Dan heb je dus de 8u0 955 559 B
kan ik ook in mijn rapid waar ik alleen de lichtsensor heb ook een regensensor doen ???? en wat zou dat kosten ???
 

DannyG

Forumguru
Pas wel op met de vervanging van deze sensor. Ik heb dat een klein jaar geleden ook door de sympathieke @Marcooctavia laten doen, heb toen te horen gekregen dat er geen garantie is dat het werkt (ook niet na aanpassing via VCDS). Er zijn upgrades die zonder enig probleem werken en anderen die alle dienst weigeren. Ik heb dus die laatste versie (jammer maar helaas). Een oorzaak van het al dan niet werken van de upgrade is vooralsnog niet gevonden.

Dus als het enkel een "nice to have" is, zou ik het niet aanraden.

Dit voor mijn 2 cts.

:cheers:
 

EdK

Forumguru
kan ik ook in mijn rapid waar ik alleen de lichtsensor heb ook een regensensor doen ???? en wat zou dat kosten ???
Denk dat je ff de antwoorden in de andere topics waar je dezelfde vraag hebt gesteld moet nalezen.......pfffff
 

jeroenschmidt78

Actief lid
Heb een nieuwe gekocht. Voordat ik de oude definitief verwijder en de nieuwe plaats, wil ik hem eerst uitgebreid testen door hem eerst alleen met het stekkertje aan te sluiten. Overigens is de huidige sensor (die geen RC ondersteund) wel zeer accuraat. Hoop dat die nieuwe net zo is.

Mag ik vragen wat je betaalt hebt voor deze nieuwe sensor? En of je je “oude” regen/lichtsensor nog hebt?
 

SNARFB

Senior Member
Mag ik vragen wat je betaalt hebt voor deze nieuwe sensor? En of je je “oude” regen/lichtsensor nog hebt?
Het is al een tijdje geleden dat ik deze sensor heb gekocht. Ik weet eigenlijk niet meer wat ik ervoor heb betaald. Ik weet wel dat een nieuwe bij de dealer ongeveer 150 euro kost. De 'oude' heb ik inderdaad nog liggen. Ik heb hem destijds vervangen toen m'n auto ongeveer 3 maanden oud was. Dus oud is ie eigenlijk niet..
 
Bovenaan Onderaan