Vervangen regensensor

SNARFB

Senior Member
Wie heeft er ervaring met het vervangen van de regensensor (ivm de rainclosing functie). Ik heb een sensor aangeschaft die dit zou ondersteunen. Ik zou graag willen weten hoe je stapsgewijs deze sensor losmaakt en vervangt. Is het bijvoorbeeld ook nodig om een nieuwe gelpad (waar de sensor tegen de binnenkant van het raam geplakt zit) te monteren?
 
Laatst bewerkt:

Antera

Donateur
Volgens mij zit deze in een houder geklikt en kwestie van eruit en erin klikken:

IMG_2371_zpsflcusmrz.jpg


sla wel eerst de oude codering op om deze eventueel in de nieuwe te zetten
 

SNARFB

Senior Member
Dank @Antera ! Het lijkt erop dat de spiegel eerst losgemaakt moet worden om bij de sensor te kunnen komen. Iemand dit al eens gedaan? En mijn vraag over het vervangen van de gelpad? Kan iemand daar iets over zeggen?
 

Monteur75

Actief lid
Spiegel moet inderdaad eerst gedemonteerd worden. dan kun je makkelijk bij de sensor. die zit inderdaad geklikt. De gelpad hoeft niet vervangen te worden tezij je deze beschadigd. Ik heb nog een nieuwe liggen eventueel.
waarom wil je hem precies vervangen?
 

SNARFB

Senior Member
Omdat mijn huidige sensor (5Q0 955 547A) MY2016 geen rainclosing ondersteund. Als je sensor loshaalt, zit de gelpad dan op de sensor of op het raam geplakt ?
 

Monteur75

Actief lid
Misschien gekke vraag maar wat is rainclosing? De gelpad zit op het raam. Maar kan meekomen met de sensor,maar is vaak niet het geval en blijft netjes op het raam zitten.
Heb je nu ene nieuwe gekocht? begint dat nummer met 8U?
 

SNARFB

Senior Member
Rainclosing is een functie die ervoor zorgt dat als het gaat regenen en de ramen/panodak nog open staan, deze worden gesloten. Moet worden gecodeerd met VCDS of VCP. Heb inderdaad een nieuwe besteld en begint idd. met 8U.
 

SNARFB

Senior Member
Heb een nieuwe gekocht. Voordat ik de oude definitief verwijder en de nieuwe plaats, wil ik hem eerst uitgebreid testen door hem eerst alleen met het stekkertje aan te sluiten. Overigens is de huidige sensor (die geen RC ondersteund) wel zeer accuraat. Hoop dat die nieuwe net zo is.
 

Monteur75

Actief lid
Ze zijn gewoon uitwisselbaar. Zelfs al heb je geen regen/licht sensor maar alleen de vochtigheidssensor. dan kun je gewoon deze vervangen voor een regen/lichtsensor. Na coderen werkt hij. En deze zijn ook heel accuraat hoor. Dan heb je dus de 8u0 955 559 B
 

SNARFB

Senior Member
Ze zijn gewoon uitwisselbaar. Zelfs al heb je geen regen/licht sensor maar alleen de vochtigheidssensor. dan kun je gewoon deze vervangen voor een regen/lichtsensor. Na coderen werkt hij. En deze zijn ook heel accuraat hoor. Dan heb je dus de 8u0 955 559 B
Yep! We zullen het ervaren... Overigens heb ik ook een verwarmbare voorraam. Daar zal de vochtigheidssensor van de sensor ook een rol in spelen. Deze gaat automatisch aan als er sprake is van (de kans) op condens.
 

Joske

Forumguru
dit is de originele handleiding in bijlage (even snel in elkaar geflanst)
 

Bijlagen

  • Electrical system.pdf
    973,7 KB · Weergaven: 158

Joske

Forumguru
@Joske : heb je misschien ook nog de beschrijving van:

Bekijk bijlage 51376
dat kan altijd, mits men wat geduld heeft. ;)

ik heb in de pdf uitbouw voorzien voor zowel spiegels mét camera als spiegels met enkel regensensor


maak wat foto's als je bezig bent, en plaats ze nadien hier, dan heeft iemand anders er vast ook nog iets aan :thumbsup:
 

Bijlagen

  • remove covers from the sensor for rain.pdf
    1,6 MB · Weergaven: 94

Marcooctavia

Forumguru
Wat kost zo'n sensor? Voor de Superb geldt hetzelfde, verkeerder module is geen rain closing.
Dat zou je @Marcooctavia even moeten vragen. Die kan voor een mooi prijsje een nieuwe sensor voor je inbouwen!

Ik kan een werkende regensensor voor je leveren,monteren en programmeren voor je.
Voor een mooi prijsje.
Volgens mij is het niet de bedoeling prijzen op dit forum te melden.
Stuur mij een PB als je interesse hebt.

Marco.
 
Bovenaan Onderaan