Vervangen parkeersensor voorzijde

EdK

Forumguru
Tsja ik film alles met me hand er voor zodat jij niet kunt zien wat ik nu precies doe.....:wavecry::wavecry:
 

VAG-man

Forumguru
@EdK je bedoelt het gedeelte dat hij tegen de oude sensor drukt en zo deze uit de bumper haalt? Ik ben heel benieuwd hoe hij deze los klikt.
 

VAG-man

Forumguru
Iemand een plaatje hoe je de grille moet demonteren van een S2?

Mijn bestelde sensor kan elk moment binnen komen.
 

VAG-man

Forumguru
Pfff ik ben nog geen steek verder. De leverancier op Aliexpress heeft mijn bestelling zonder reden gecanceld. Geld wel gelijk terug gekregen, maar nu kan ik weer een paar weken wachten op een parkeersensor. Op zich geen probleem want ik heb nog geen idee hoe ik de grille kan demonteren.

Ze zitten vast met een soort van plastic popnagels. Hoe krijg ik die dingen los en zijn ze opnieuw te gebruiken?
Op de foto zijn het die ronde zwarte dopjes. Nogmaals hoe krijg ik die dingen heel los?
20191019_191538.jpg
 

Michelv.

Forumguru
Met een plastic "vorkje" volgens mij het middelste gedeelte eruit halen, dan kan je de spreidmoer(of hoe dat ding ook heet) eruit trekken.
 

eriktv

Forumguru
Klopt, kan voorzichtig met een platte schroevendraaier maar je krast snel in het zachte plastic, dus beter met een oude vork o.i.d. Ik heb ze er volgens mij voorzichtig met een zijkniptang uit geknepen, dat lukte ook wel. Alleen het middelste dopje pakken dus.
 

VAG-man

Forumguru
demonteren bumper is de enigste manier. Op een andere manier kan je er helaas niet bij komen

Gaat niet op. Demonteren door de grille te demonteren gaat prima. De bumper hoeft er niet af!

Vanmiddag eindelijk zin en tijd gevonden om aan dit klusje te beginnen.
Na demontage van de grille is een piepschuim element het enige probleem. Dit element krijg je er niet zonder kleerscheuren uit. Zelf vind ik dit geen probleem. Het zijn bij mij nu 2 losse stukken geworden die je terug kunt plaatsen. Eerlijk gezegd geen idee wat het nut is van dat piepschuim element.

Na demontage kun je vanaf de bovenkant van de bumper de twee middelste sensoren vervangen.
Als je snel en handig bent kun je één parkeersensor vervangen in 15 minuten inclusief montage van je grille.
Ik wil graag een how-to maken in de kennisbank, maar heb geen rechten.:pieker:
 

Tuulster

Forumguru
Klopt, kan voorzichtig met een platte schroevendraaier maar je krast snel in het zachte plastic, dus beter met een oude vork o.i.d. Ik heb ze er volgens mij voorzichtig met een zijkniptang uit geknepen, dat lukte ook wel. Alleen het middelste dopje pakken dus.
Voor dit soort klusjes heb ik ooit via Ali zo een soort setje besteld. Werkt perfect! :thumbsup:

DIY-Plastic-Auto-Auto-Radio-Deur-Clip-Panel-Trim-Dash-Removal-Pry-Kit-Tools.jpg_640x640.jpg
 

Antera

Donateur
Gaat niet op. Demonteren door de grille te demonteren gaat prima. De bumper hoeft er niet af!

Vanmiddag eindelijk zin en tijd gevonden om aan dit klusje te beginnen.
Na demontage van de grille is een piepschuim element het enige probleem. Dit element krijg je er niet zonder kleerscheuren uit. Zelf vind ik dit geen probleem. Het zijn bij mij nu 2 losse stukken geworden die je terug kunt plaatsen. Eerlijk gezegd geen idee wat het nut is van dat piepschuim element.

Ik doe het dan zonder dingen te verwijderen en te slopen zeg maar. Niet iedereen vind het goed dat je zomaar iets van de auto af haalt en niet meer terug stopt. :-)
 

VAG-man

Forumguru
@Antera dat begrijp ik in jou geval.
Ik zelf vind het niet echt slopen. Ik plaats het piepschuim element wel volledig terug, maar dan in twee delen ;)
 

VAG-man

Forumguru
Als je de kennisbank opent, krijg je rechtsboven een knop 'Nieuw item', als je daarop klikt
opent zich een venstertje met een drop-down menu waarin je de categorie
(voor een howto dus: 'Zelf aan de slag') moet kiezen.
Daarna kies je 'Ga verder', en in het volgende scherm wijst het zichzelf.
Als je je howto als word-document of pdf gemaakt hebt kun je die dan uploaden,
na goedkeuren wordt het dan zichtbaar in de kennisbank.

Ja nu zie ik het óók. De woorden "Nieuw item" zie ik alleen als ik op de link "Kennisbank" in jou tekst klik.

Als ik binnen het forum naar Kennisbank ga kan ik niet klikken op "Nieuw item"
Zie plaatje. Screenshot_20191027-151906_Chrome.jpg
 

CDK

Forumguru
Ik kan het ook niet meer hoor, dus het klopt dat niet iedereen toegang heeft.

a50fe8baa392357d6f0bebe9485c23cc.jpg
 

EdK

Forumguru
Heb er net ook één aangemaakt op de lappetop enligt ter afkeuring bij de mods
Hele proces verliep zonder problemen, geloof ik
 
Bovenaan Onderaan