Vervangen parkeersensor voorzijde

VAG-man

Forumguru
Helaas is mijn parkeersensor voor rechts midden kapot (naast kentekenplaat).

Is er iemand die kan zeggen of je via het afdekklepje om bijv. de mistlampen te vervangen ook een parkeersensor kunt vervangen?
Of van bovenaf via de grille? Na demontage dient een piepschuim element nog verwijderd worden.

Hieronder het gat achter het afdekklepje die ik bedoel.

20190928_155156.jpg
 

brepus13

Forumguru
Achter dat klepje zit toch je sleepoog? :-)

Volgens mij is het gewoon het makkelijkste om je voorbumper er af te halen. Kun je overal goed bij.
 

VAG-man

Forumguru
Het klepje is al verwijderd op de foto. Het is dat zwarte gat onder het klepje van de sleepoog.

Bumper verwijderen is de normale manier, maar ik ben eigenwijs en denk graag buiten de kaders. Ik kan via dat gat redelijk bij de sensor komen. Van buitenaf is de sensor naar binnen te duwen, maar een nieuwe plaatsen is denk ik lastiger. Vandaar mijn vraag.
 

brepus13

Forumguru
Bij de F2 zaten de sensoren in de bumper geklikt. Er zitten dan 2 plastic uitsteeksels waar de sensor in valt. Als je deze beschadigd of het breekt dan klemt je sensor niet meer. Ik zou dus lekker de boel loshalen voordat je iets beschadigd omdat je net niet kan zien wat je doet.
 

Michelv.

Forumguru
Ja, die zitten op de bumper vast, ik heb het bij een O2 wel gedaan zonder de bumper weg te halen, was wel een gepriegel maar is toen wel gelukt.
 

VAG-man

Forumguru
BTW dit is bij een S2, maar bedankt @Michelv. blijkbaar is het mogelijk het scheelt veel tijd denk ik. Tenzij de clips afbreken :pieker:

Iemand de eens een sensor vervangen door de grille te demonteren?
 

brepus13

Forumguru
Geeft YouTube geen hits op dit vraagstuk? Als er een snelle manier is dan is dat meestal wel terug te vinden op (Engelstalige) forums enig YouTube. Zelf proberen uit te vinden kan natuurlijk ook maar in de praktijk kost het uiteindelijk meer tijd, ergenis en schade dan op de aanbevolen manier werken :-) succes in ieder geval met je klus maar dat gaat linksom of rechtsom zeker goed komen!
 

VAG-man

Forumguru
Hmmm dat is jammer @Antera.
Ik had gehoopt dat er bij het ontwerp van een auto rekening wordt gehouden dat er eens een sensor sneuvelt en deze via mijn gedachte verwisseld kon worden.
 

VAG-man

Forumguru
Bij een Octavia kun je wél via de grille bij de parkeersensor komen volgens dit filmpje. Had gehoopt dat het bij de S2 ook zou lukken. Ik zal binnenkort eens kijken of het toch lukt.

 

EdK

Forumguru
Maar goed @VAG-man dan zitten er nog kabels aan met naar ik vermoed stekkers die misschien ook nog vastzitten met tyraps ?
En hoe gaat je daar dan bijkomen ? Of gaat je ze knippen en solderen ?
Snap dat je de makkelijkste manier zoekt
 

Johnnyvr6

Forumguru
Gewoon stekker los nieuwe erin niks solderen. Half uurtje ligt je bumper er langs en is alles gewisseld en zit hij er denk ik al weer bijna op.
 

VAG-man

Forumguru
@EdK klopt wat @Johnnyvr6 zegt. Niet solderen, maar de stekker loskoppelen van de sensor.
Uiteraard zoek ik de meest makkelijke manier. Half uur bumper gaat mij denk ik nooit lukken tenzij ik tegen een boom parkeer. Ik hou jullie op de hoogte.

Per ongeluk dit topic in S3 geplaatst, maar moet zijn S2.
 

Antera

Donateur
Je hoeft idd maar een paar schroeven los te halen veel werk is het niet. Schroeven in de wielkastrand los. Onder de motorkap en onderaan bij de spatplaat
 

VAG-man

Forumguru
Maar dan is het wel handig dat ik en een mannetje of vrouwtje bij haal lijkt mij. Zo'n bumper in je eentje eraf, maar vooral opzetten lijkt mij alleen onmogelijk.
Ik vraag de buurvrouw wel even te helpen. Krijg liever daar ruzie mee dan met mijn vrouw.:D
 

VAG-man

Forumguru
Nee ze is zeker niet jaloers.
Daarbij ben ik zo lelijk dat de buurvrouw mij zeker niet ziet staan.
 
Bovenaan Onderaan