Vertraagde levering 0ctavia 3

micky

Forumguru
Dus de jouwe is eigenlijk met 4weken vervroegd. Het kan dus wel :-)
Ja, maar de opmerking van de dealer was dat Pon standaard een week of 4 later aangeeft dan de planning, die week 24 is mij vorige week door de verkoper ook verteld, maar omdat pon hem bijstelde en deze datum door de leasemaatschappij in mijn bevestiging stond heb ik de datum van pon vermeld, vanochtend is na bijna een week de bestelling pas bij mijn gekozen dealer aangekomen.
 

Zirx

Lid
Dus de jouwe is eigenlijk met 4weken vervroegd. Het kan dus wel :-)

Het is natuurlijk wel een 1.6TDI ipv een bezine. Misschien dat dat er mee te maken heeft.

Ik heb enkel een reactie ontvangen van de dealer dat ze weten dat de levering lang kan duren. Meer ook niet.
 

JHF

Nieuw lid
Gisteren van mijn dealer gehoord dat alle greenlines in de fabriek voorrang krijgen. In het bestelprogramma kon de dealer zien dat de greenlines 3 tot 6 weken eerder worden geleverd dan in eerste instantie gepland. Het lijkt mij toch niet te veel gevraagd om de greenlines te leveren op de verwachte leverdatum die in eerste instantie genoemd werd en een lichte vertraging toe te passen op de overige modellen. Mijn O3 EBL 1.6 TDI zou geleverd worden op 11-4, maar productie week staat nu op week 21 (besteld medio januari). Wanneer greenlines geen voorrang zouden krijgen is er in mijn ogen voor de overige modellen een vertraging van circa 2 weken acceptabeler dan het nu is.
 

yves

Actief lid
Vandaag vernomen dat levertermijn naar de laatste week van april begin mei is gezet.

Eerst eind maart, half april, nu eind april.
Besteld: 02/01/2014.

Helaas heb ik niets in handen, dealer heeft nooit datum op papier willen zetten.
EBL 1.6TDI DSG
 

Oogje

Senior Member
Vandaag vernomen dat levertermijn naar de laatste week van april begin mei is gezet.

Eerst eind maart, half april, nu eind april.
Besteld: 02/01/2014.

Helaas heb ik niets in handen, dealer heeft nooit datum op papier willen zetten.
EBL 1.6TDI DSG
Da's vier maanden, een volstrekt normale en acceptabele levertijd.
 

lugolux78

Forumguru
4 maanden... Ach wat zou dat mooi zijn... Zou ik nu namelijk al rondrijden...

Gisteren SMS gestuurd naar contactpersoon van Skoda. Ik heb idee dat ze mijn dossier nu afgesloten hebben. Kreeg een tevredenheidsonderzoek. Uiteraard aan mee gedaan en aangegeven dat ik nu nog geen pepernoot wijzer ben over wanneer auto nu uiteindelijk komt. Het begint langzamerhand wel bazaar gênant te worden...
 

Antera

Donateur
Jammer dat de levertijden zo hoog zijn. Ik begrijp dat de productie lastig is en dat de vraag van bepaalde uitvoeringen dusdanig hoog is dat ze de vraag niet meer aan kunnen. daarnaast hebben ze misschien ook wel problemen met de aanvoer van de nieuwe onderdelen om de auto's te bouwen. wie zal het zeggen er zijn al meerder malen opties weg gelaten omdat het niet leverbaar was en dat soort zaken. dealer worden volgens mij ook niet met alles goed op de hoogte gehouden en zijn wel het aanspreekpunt voor de klant

Ik denk dat er weinig op zit te wachten en hopen op een snelle levering of annuleren en iets anders te zoeken of een auto uit voorraad of uit de showroom in te pikken. Balen is het wel
 

lugolux78

Forumguru
Nog eentje gevonden. Een EBL 2.0 TDI 110kw in Emmen... Wel eentje met ervaring 20 duizend km op de teller. Wel erg compleet. Wellicht alternatief... Morgen even kijken
 

KaRoQ-2023

Actief lid
Pfff dan hebben wij destijds wel heel veel mazzel gehad met onze RS Combi TSI hand, zwart.
Besteld 09-11-13 en hij was midden jan-14 al bij Pon maar pas 14-02-14 opgehaald (dus een kleine 2.5M)!
 

Zirx

Lid
Ik heb inmiddels ook eens rondgevraagd.

De dealer kon helaas niks zeggen, de laatste schatting qua datum bleef staan.
Skoda NL heeft iets meer info gegeven op de vraag of er iets bekend was over vertragingen.
Onderstaand hun antwoord:

De reden dat de Škoda Octavia vertraging heeft komt omdat de Škoda Octavia Combi Greenline een absoluut succes is. Door intensief contact te houden met de fabrikant krijgen we de gevraagde productie ook daadwerkelijk beschikbaar. Hierdoor heeft de Octavia Greenline geen noemenswaardige restricties. De mix van de Greenline binnen de Octavia bedraagt 80% en daarmee hebben we op het grootste volume van de Octavia nu een relatief korte levertijd.

Helaas geldt wel dat als gevolg van het succes van de Octavia Combi in Europa de levertijden bij andere uitvoeringen sterk op kunnen lopen. Dit geldt met name voor de 1.4 TSI met DSG.

Nu maar hopen dat m'n 1.2 wel eerder geleverd kan worden.
 

Oogje

Senior Member
Oftewel: bij de 14% bestellers lopen we de grootste kans dat ze annuleren en naar een ander merk stappen omdat die voor het merendeel niet naar de auto kijken maar naar de bijtelling, zodat we die auto's proberen zo snel mogelijk te leveren. Dit gaat ten koste van de bewust Skoda kiezers (1.2, 1.4, 1.8 TSI en 2.0 TDI), die zijn namelijk merkvast(er) en wachten wel op de zorgvuldig samengestelde en bestelde auto.
 

Biekkings

Nieuw lid
Mijn Skoda Octavia Elegance Businessline 1.4 Combi dit jaar besteld en netjes in afgesproken week op 21 maart j.l. geleverd door Rotor Heerlen. Geluk gehad ?
 

micky

Forumguru
ik zit op dit moment op productie, 12 weken na bestelling, zojuist bevestigd door de dealer.
 

wvl

Nieuw lid
- Bestelde auto: Skoda Octavia Combi Elegance Buseness Line, Metal Grey, 1.6TDI DSG7, Sunset, Drive Set Up, Dynamic Pakket, Afneembare trekhaak
- Verwachte leveringsweek - 11
- Verwachte leveringsweek - NNB
- Relevante info: Had misschien toch beter een Brilliant Silver Metallic moeten bestellen want heb gehoord dat de vertraging door de kleur komt

Hallo allemaal, ik ben nieuw hier. Ik zat even te kijken of er meer mensen problemen hadden met de levertijd maar ik blijk geen uitzondering. Auto is op 8 nov 2013 besteld bij Nieuwkoop in Den Bosch.

Ik heb al diverse malen contact gehad met de dealer, maar die kunnen ook niets zeggen ze. Ze houden me op de hoogte als ze iets meer weten.
 
Oftewel: bij de 14% bestellers lopen we de grootste kans dat ze annuleren en naar een ander merk stappen omdat die voor het merendeel niet naar de auto kijken maar naar de bijtelling, zodat we die auto's proberen zo snel mogelijk te leveren. Dit gaat ten koste van de bewust Skoda kiezers (1.2, 1.4, 1.8 TSI en 2.0 TDI), die zijn namelijk merkvast(er) en wachten wel op de zorgvuldig samengestelde en bestelde auto.
ik begrijp heel goed dat de echte Skoda liefhebbers niet blij worden van lange levertijden omdat de 14% bijtellers voorrang krijgen, maar ik snap Pon/Skoda ook wel. het gaat niet echt lekker in de auto branche, en zij hebben een sterke troef in handen en moeten daar dankbaar en snel gebruik van maken. Ik ben zelf zo,n niet merkgebonden lage bijtelling rijder. Ik ben de Skoda liefhebbers dankbaar voor advies en tips voordat ik de Octavia bestelde.
 

Artbij

Senior Member
14% worden niet voorgetrokken...ik heb mijn tsi in week 6 besteld en hij wordt in week 16 geleverd....
 
Bovenaan Onderaan