Vertraagde levering 0ctavia 3

ALIS

Lid
- Bestelde auto: Skoda Octavia Combi Elegance Buseness Line, Metal Grey, 1.6TDI DSG7, Sunset, Drive Set Up, Dynamic Pakket, Afneembare trekhaak
- Verwachte leveringsweek - 11
- Verwachte leveringsweek - NNB
- Relevante info: Had misschien toch beter een Brilliant Silver Metallic moeten bestellen want heb gehoord dat de vertraging door de kleur komt

Hallo allemaal, ik ben nieuw hier. Ik zat even te kijken of er meer mensen problemen hadden met de levertijd maar ik blijk geen uitzondering. Auto is op 8 nov 2013 besteld bij Nieuwkoop in Den Bosch.

Ik heb al diverse malen contact gehad met de dealer, maar die kunnen ook niets zeggen ze. Ze houden me op de hoogte als ze iets meer weten.
 

Zirx

Lid
Bestelde auto: Zie handtekening

Officiele besteldatum: 27-02-2014
Geschatte leverdatum 1: Week 29
Geschatte leverdatum 2: 10-06-2014

Ik heb maar eens een mail gestuurd naar de dealer om te vragen of er al meer bekend is.
 
D

Deleted member 12693

Bestelde auto: Zie handtekening

Officiele besteldatum: 27-02-2014
Geschatte leverdatum 1: Week 29
Geschatte leverdatum 2: 10-06-2014

Ik heb maar eens een mail gestuurd naar de dealer om te vragen of er al meer bekend is.

Hoe kom je aan de tweede datum? Zelf gebeld?
 

MaRco2

Forumguru
Op zich wel geweldig dat het enorme succes dit brengt, niet altijd leuk, maar is wel een goed teken. Jammer dat de fabriek het dan niet aan kan.

Van de week zag ik al een bericht over een enorme verkoopstijging van de Octavia over Europa gezien en dat de fabriek zich op volle toeren laat draaien.:)

Een importeur (of dealers via de importeur) reserveren vaak produktieplaatsen, blijkbaar te weinig.
 

030-NL

Lid
- Bestelde auto: Octavia Combi 1.4TSI DSG
- Verwachte leveringsweek - initieel: Productie week 12
- Verwachte leveringsweek - na correctie: Productie week >20
- Relevante info: besteld begin december 2013
Update: Levering verwacht op 12 juli 2014. Bijna 8 maanden levertijd inmiddels...

Dealer: Skoda Hoogland (Zevenhuizerstraat 44, 3828 BE Hoogland)
 

MaRco2

Forumguru
Ik kan met nog iets herinneren in 2006 dat het met de Datsun Qahsqai nog verder op liep. Onbegrijpelijk... nog altijd, wat een gedrocht (werkte bij een leasemaatschappij verbonden aan een paar Datsundealers).

Zie het meer als een bevestiging van een goede keuze.:)

In het verleden was mijn levertijd nooit langer dan 2 weken (tja, Japans... en op voorraad, alleen bij NedCar kon je veel samenstellen en was het 2 maanden), nu bij Skoda was het 2 werkdagen (+weekend).:) Ook als het een nieuwe geweest zou zijn die op voorraad was (exact dezelfde stond een paar dagen later weer als demo op kenteken, zilverkleurig dan, de kleur die nu niet meer leverbaar is).
 

CDK

Forumguru
@MaRco2, grootste probleem is denk ik inderdaad dat importeurs als PON en D'Ieteren vooraf te weinig plaatsen gereserveerd hebben, omdat er boven verwachting veel meer Skoda's verkocht werden dan voorzien, daar komt bij dat er in NL 'spontaan' een 14% combi geleverd kon worden, terwijl eerdere berichtgeving dit juist tegen sprak, vervolgens was er een ware run op de betreffende greenline die ook nog eens met voorrang geproduceerd ging worden..., met als gevolg dat de levertijden flink opliepen en blijkbaar in de fabriek geen extra plekken gereserveerd konden worden toen het een waar succes nummer bleek te zijn.
Ondanks wat kinderziekten en capaciteitsproblemen timmert Skoda hard aan de weg, dat is dan wel weer positief nieuws.
 

Zirx

Lid
Hoe kom je aan de tweede datum? Zelf gebeld?

Ik krijg 2wekelijks een update via mail van m'n bestelling.
Op de orderbevestiging stond de eerste datum, de 2e datum in de eerste mail die ik vorige week ontvangen heb.
Dit is nog geen definitieve datum aangezien de status nu is: 'car ordered at factory'.
Pas als er staat: 'Confirmed Production' is de afleverdatum definitief.

Mijn OC3 is in bestelling bij Skoda Center Breda (Tigchelaar)

8 maanden is echt idioot gewoon!

Als ik me goed herinner was het een aantal jaar geleden bij Nissan idd ook rond de 9 maanden.
Gaat nergens over.
 
Ja die O3 Greeline gaan als zoete broodjes, zie bijna iedere dag wel een trailer of twee over de A1 jagen vol met greenlinetjes.
Wel lullig voor de mensen die daardoor hun bolide later ontvangen, beetje vreemd eigenlijk.

Zelfde als je in de efteling staat te wachten bij een attractie en dat er steeds pashouders voor gaan zodat je er maar blijft wachten.
 
Ik heb mijn O III 12.TSI DSG besteld op 24 januari 2014.
Week 9 geproduceerd

En ondertussen reeds in mijn bezit sinds 11 maart 2014. Was zeer aangenaam verrast door de snelle levering.
Ik ben wel uit België en ook daar besteld.
 

O3C1.4TSIDSG7

Senior Member
@Niels85. Dat is fenomenaal goed zeg.
Ik heb de mijne dus zoals hoger geschreven op 29/01 besteld (Autocenter Waasland). Voorziene levering volgens bestelbon midden april. Wat zou het fijn zijn als die levering vroeger kon zijn.
 

Oogje

Senior Member
Als je het mij vraagt had Skoda die 14% modellen nooit op de markt moeten brengen. Het is immers ook zonder 14% een goedkope auto en het verziekt voor velen, die dus 20 of 25% gaan rijden, de belevenis met het merk, terwijl dat juist de klanten zijn waar je het van moet hebben. Die 14% rijders gaan nu voor het merendeel alleen maar Skoda rijden omdat het 14% is. Als bij de volgende auto een Astra 14% is en de Skoda niet meer, dan zijn ze direct vertrokken.
 

Oogje

Senior Member
Kan ze geen ongelijk geven ;) en skoda een torenhoge omzet ;)
In de huidige situatie zou je juist de niet 14% modellen voorrang moeten geven. Dat zijn grotendeels trouwe Skoda klanten. Het 14% volk kiest een auto uitsluitend met hun portemonnee (anders hadden ze immers nooit een Greenline besteld).
 

Jedewe

Forumguru
Maar niet helemaal eens met de stelling, je kan ook voor de Toyota gaan, of de Seat Leon ST, maar Skoda is daarbij ook nog eens een erg mooie auto, kortom slim van Skoda, want als de auto bevalt, blijven de mensen echt wel, plus, dat dit waarschijnlijk de laatste serie 14 word want, dat gaat verdwijnen ;)
 

Jedewe

Forumguru
Dat is ook niet waar, kombi van geld en waar voor je geld, en bovendien waarom 11 procent meer betalen? Dus het volk, ik dus, heeft hier geen schuld aan, Skoda wil verkopen en ik help ze ;)
 
Bovenaan Onderaan