Verschil tussen de Superb I en II

BMJK

Nieuw lid
Pffff, ik heb enige tijd zitten zoek naar specifiek de verschillen van een Superb I en II maar ik kom er maar niet achter... Ook op dit forum zie ik het niet terug. Of kijk ik nu zo verkeerd??:ahum:

Wie weet het verschil tussen beide modellen?
 

hemi24

Forumguru
Basis:

Super I was een verlengde Passat (Chinese Passat) van de vorige generatie en had de motor in de lengterichting geplaatst.
Superb II staat op het verlengde Golf/A3/Octavia/etc... platform en heeft de motor in de dwarsrichting geplaatst.
 

higgy

Forumguru
Auto's zijn dag en nacht verschillend, zie hierboven, maar zeker ook in uiterlijk. Googlen mag je zelf doen.
 

BMJK

Nieuw lid
Dank jullie allen. Heb ik toch echt niet gekeken naar al die Google-afbeeldingen... zal ik nog eens doen!

Ik dacht tevens dat de Superb II is gebouwd op het onderstel van de Audi A6. Hemi24 heeft het over een verlengde Golf/A3...

Hoe de II er uit ziet, weet ik aanstaande donderdag. Dan mag ik de Skoda Super B Combi gaan ophalen!!!!!!!!! :-)
 

BMJK

Nieuw lid
Hihihihhahahahahahaaaa, WHOHHHHHHHHAHAHAAAA ;)

Ik ben een man... en weet nog niet voldoende van een Skoda maar wel voldoende genoeg om er één aan te schaffen, wat heet; mijn vrouw mocht een leasebak aanschaffen :-). Ik ben een slimme man dus, hahaha, zij bestelt, ik geniet mee!

De Skodadealer heeft het verschil niet uit de doeken gedaan toen wij er waren. Ik zie ook nergens mooi in een 'lijstje' staan wat de differences zijn.
 

BMJK

Nieuw lid
nee, dat kan niet. Dat had ik al gezien. Zowel model 2011 (nieuw) als 2010 staan exact hetzelfde afgebeeld.
 

MarcoO2

Forumguru
Kijk... nu komt de aap uit de mouw. Jij ziet zo te zien model 2011 als Superb II en modeljaar 2010 als Superb I. Dat is echter niet juist, modeljaar 2010 en 2011 is allebei gewoon de Superb II. De oude Superb I was echt een heel andere auto (zoals je uit de reacties al had kunnen opmaken). Even googelen en je weet alles.
 

BMJK

Nieuw lid
Kijk... nu komt de aap uit de mouw. Jij ziet zo te zien model 2011 als Superb II en modeljaar 2010 als Superb I. Dat is echter niet juist, modeljaar 2010 en 2011 is allebei gewoon de Superb II. De oude Superb I was echt een heel andere auto (zoals je uit de reacties al had kunnen opmaken). Even googelen en je weet alles.

GOTCHA! NU ben ik uit de brand.... :(. Schaamschaam..., haha. Zal er vast wel aan gelegen zijn dat ik een VW-rijder was, twee jaar al geen eigen auto meer heb (zonder weemoed) en de vorige lease een Seat Leon was. Het kan zo simpel zijn...
 

Gysman

Actief lid
Ah... nu komt de aap uit de spreekwoordelijke mouw.

Superb I is niet de Superb modeljaar 2010
Superb II is niet de Superb modeljaar 2011

Beide zijn Superb II

Superb 1 = de "ouwe chinese passat", geleverd vanaf 2002 geloof ik.
Foto:
m1cyhxhbkh3c_800.jpg


Hier wordt dus wat langs elkaar heen gepraat. Jij zoekt naar de facelift verschillen tussen modeljaar 2010 en 2011. Die zijn overigens marginaal, voornamelijk in de bijhorende opties van de uitvoering.
 

Gysman

Actief lid
edit: ik reageer blijkbaar te langzaam, maar wel met dezelfde woordkeus! Dat is dan wel weer grappig. De thread stond hier al een tijdje open, vandaar dat de reactie van MarcoO2 niet gezien had.

edit2: mijn edit had natuurlijk op mijn eigen bericht moeten zijn, en niet een nieuw bericht. Gaat lekker zo...
 

BMJK

Nieuw lid
Precies wat MarcoO2 zegt...

Ik had me niet zo heel duidelijk uitgedrukt geloof ik. En dat komt dan omdat ik uiteindelijk niet wist dat 2010-2011 niet gelijk staat aan I en II. Mijn vraag blijft nog steeds dan: wat zijn precies de verschillen tussen beide karretjes. Ik ga de prijs- en optielijst eens naast elkaar leggen...

Je reageert te langzaam? Misschien rijd jij nog een Skoda I? ;)
 

BMJK

Nieuw lid
:-):-):-)

PRECIES wat ik zoek! THANKS, derkskoda! Mooie kar heb je. Billen op het leer, altijd goed! ;)
 

MarcoO2

Forumguru
Kijk, dat is mooie info! Is dat een powerpoint van een dealerpresentatie ofzo?

Je gaat er op sommige punten op vooruit, en op ander weer op achteruit. Al met al nog steeds geen verkeerde auto!
 

BMJK

Nieuw lid
Nou, dat is heel goed nieuws maar dat wist ik natuurlijk wel ;). Ik begrijp dat dit een veronderstelling van je is dat ik het niet zou begrijpen, ofwel een soort syllogisme. Ik bedoel uiteraard met 'Super B' Super B, nu even niet 'Superb' als type-aanduiding. :-)
 
Bovenaan Onderaan