Verschil in koplampen

JeSko

Forumguru
@EdK

Wat dan wel? Business? In BE is het Ambition inderdaad, denk dat het in BE in volgorde Ambition - Style - L&K is, niets ertussen meer, en vroeger was het Ambition - Elegance - L&K.

Edit: Sportline ook nog, maar dat is pas nadat de Elegance verdwenen is.
 

AndreM

Forumguru
@JeSko de uitvoeringen in België kunnen behoorlijk verschillen t.o.v. Nederland.
Ook al zijn de namen van de b.v. Ambition, Style enz. hetzelfde.
 

JeSko

Forumguru
In BE begint het blijkbaar met de Active, dan Ambition, dan Style. Enzovoort. Dus ook in België is de ambition niet de minste.
 

BigCheese

Forumguru
Weer wat geleerd, ik heb een Style Business, uit België geïmporteerd. Hij is aardig compleet met heel wat toeters en bellen (oa full LED koplampen) al vraag ik me af wat er standaard was en wat er destijds bij is gevinkt op de bestellijst.

Overigens zie ik soms ook verschillen in de achterlichten die ik niet helemaal kan plaatsen. In mijn geval zijn het enkele LED strepen in hoefijzer, maar ik zie ze ook wel eens met twee LED lijnen en soms met wat 'dikkere' lijnen. Weet iemand hoe dat zit?
 

Cordoba

Forumguru
Soms kun je via VCDS of vergelijkbare programma's opties aanpassen, en daar zit ook verlichting bij. Het zou me dus niet verbazen dat je dit gewoon softwarematig aan kan passen.
 

JeSko

Forumguru
Overigens zie ik soms ook verschillen in de achterlichten die ik niet helemaal kan plaatsen. In mijn geval zijn het enkele LED strepen in hoefijzer, maar ik zie ze ook wel eens met twee LED lijnen en soms met wat 'dikkere' lijnen. Weet iemand hoe dat zit?

Verschillen in achterlichten bij de O3.

- de basic van het 2013 model zonder LED (deze lijkt op de dubbele C versie, maar de C is dus geen LED maar bestaat uit 3 halogeen pitjes en is veel goedkoper)
- de dubbele C versie van het 2013 model met LED (deze kost dus 120 euro op superskoda)
- de basic versie van het 2017 model met enkele C LED (deze vind je niet zo vaak)
- de chique versie van het 2017 model met extra brede C LED (deze vind je niet zo vaak)

Met dank aan een oude reactie van @dirk27
 

BigCheese

Forumguru
Ah thx, duidelijk. Dan heb ik dus de basic versie van de achterlichten van 2017. Wellicht softwarematig aan te passen, maar ik zie er zelf toch niks van :D
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Achterlichten zijn niet softwarematig aan te passen. Skoda/Pon hield er een rare strategie op na voor de Facelift modellen. De standaard uitvoeringen hadden halogeen koplampen en standaard LED achterlichten (met enkele dunne streep in C vorm).

De Style Business had standaard LED koplampen en luxe (smoke) LED achterlichten
De actie uitvoering Clever (alleen 1.6 TDI) had standaard halogeen koplampen en luxe (smoke) LED achterlichten
De Ambition Business had standaard halogeen koplampen en standaard LED achterlichten (met enkele dunne streep in C vorm)

Ik heb de laatste uitvoering. Ik heb als optie LED koplampen bijbesteld, maar het was op geen enkele manier mogelijk om ook de luxe (smoke) LED achterlichten te kunnen bestellen. Ik heb dus nu een beetje een rare, niet veel voorkomende combi van LED koplampen en normale LED achterlichten.
 

BigCheese

Forumguru
Die combinatie heb ik dus ook op mijn Style van Belgische afkomst. Niet dat ik er mee zit maar ik vroeg het me zo af.
Overigens is mijn O3 sowieso een apart geval omdat het een DSG is op aardgas, die zijn nooit door PON geleverd. Maar dat is weer een ander verhaal.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan