Verschil DSG 6 en DSG 7 in de Kodiaq

MK74

Lid
Ik begreep gisteren van de dealer (Versluis Zoetermeer) dat de 1.5 in de Kodiaq niet uitgerust zal worden met de DSG7, maar met de DSG6 met de 'natte platen', ipv de droge platen. Dit ivm het hogere gewicht van de Kodiaq en de DSG6 zou daar beter mee omgaan dan de DSG7.
 

CDK

Forumguru
Ik begreep gisteren van de dealer (Versluis Zoetermeer) dat de 1.5 in de Kodiaq niet uitgerust zal worden met de DSG7, maar met de DSG6 met de 'natte platen', ipv de droge platen. Dit ivm het hogere gewicht van de Kodiaq en de DSG6 zou daar beter mee omgaan dan de DSG7.

Ok, dus van een (DQ200) droge 7 naar een (DQ250) natte 6. Technisch een aanzienlijke verbetering, al begrijp ik niet dat ze niet alle Kodiaq’s met de (DQ500) natte 7 uitrusten. Dat blijft gewoon echt de beste bak.
 

filas

Lid
De wereld is klein, HP. ;)

En welke versie het wordt... even afwachten wat de BPM per 1-1-2019 gaat doen, de dealer heeft het over 100 a 200 euro er bij, dat is te doen. Maar als dat niet klopt en het is fors meer, dan wordt het afwachten wat de leaseprijs bij o.a. PON gaat zijn (daar zit mijn grootste deel van de bijtelling in).

Ik kreeg een prijsverhoging van € 700,- op mijn offerte staan. Ik had een offerte opgevraagd met het digitale instrumentarium. Die worden pas vanaf week 10 2019 geproduceerd, en daarmee dus ook pas in 2019 geleverd. De verwachte prijsverhoging bedraagt dus € 700,-. upload_2018-7-31_16-42-31.png
 

haassie

Forumguru
Dus als ik het goed begrijp is een 1.4 TSI icm een DSG6 een goede keuze?

Zou een prima keuze zijn als deze combi zou bestaan...bestaande autos kunnen omgebouwd worden (best prijzig 5k)
Nieuwere autos met kleinere motoren krijgen volgens mij een DSG7 (DQ380/DQ381...lichtere natte variant). De switch naar deze natte bakken laat zich wel raden....gezien het recente verleden.

een leuk overzichtje: http://www.tvsengineering.nl/en/gearbox/dsg.html

......het wordt er allemaal niet makkelijker op om te weten wat je koopt of leased hahaha.
 

MaxN

Donateur
Hoe bedoel je als ie zou bestaan? Ik dacht dat de 2017 versie die had? En de nieuwe modellen 1.5 met DSG7?
Volgens mij zijn alleen de 4x4 met DSG6 geleverd, de rest met DSG7 en tegenwoordig denk ik alleen nog de DSG7 op alle motoren en uitvoeringen.
 

4Motion

Senior Member
Hoe kan ik eenvoudig nakijken welke DSG er in mijn kodiaq ligt?
 
Laatst bewerkt:

064harry

Donateur
Okay ... dan moet ik even kijken. Ik heb interesse in een Kodiaq. Alleen is ie uitgerust met een DSG6. En ik weet niet of dit een goede bak is of juist niet.
 

MaxN

Donateur
Okay ... dan moet ik even kijken. Ik heb interesse in een Kodiaq. Alleen is ie uitgerust met een DSG6. En ik weet niet of dit een goede bak is of juist niet.
Ik zou persoonlijk liever de DSG7(DQ380/DQ381) hebben dan de DSG6. Deze rijden net iets mooier dan de DSG6.
 

haassie

Forumguru
DSG6=DQ250/DQ500
DSG7=DQ380/381/400/500(?)

Volgens mij zijn voor de DQ250(DSG6) de nieuwere DQ380(DSG7) and DQ381(DSG7 4x4) in de plaats gekomen.
De DQ500 is gebleven wat ik begreep uit eerdere berichten (2.0tdi/tsi?) een paar geleden warden deze nog uitgerust met een DQ250

Wordt de dq200 uberhaupt nog toegepast of per welke datum is deze uit het programma geschrapt?
 

MaxN

Donateur
DQ500 is een DSG7.
DQ380/381 zijn vooral een stuk compacter dan de DQ500.
Dus praktischer voor de kleinere modellen en de DQ500 is beter bestand tegen grote vermogens.

Overzicht DSG(S-Tronic):
DQ200 DSG7 droog
DQ250 DSG6 nat
DQ380 DSG7 nat
DQ381 DSG7 nat 4x4
DQ400 DSG6 hybrides (ik gok een aangepaste DQ250)
DQ500 DSG7 nat

en dan hebben we ook nog de:
DL382 DSG7 nat S-tronic van Audi voor lengte motoren
DL501 DSG6 nat de grote variant van de DL382
 

haassie

Forumguru
Olie verversen ja....beter dat (voor 250 euro) per 60.000-80.000km dan een nieuwe koppeling a 1200 euro iedere 50.000:pieker:

.....en hopelijk minder issues!
 

elephtera

Forumguru
Olie verversen ja....beter dat (voor 250 euro) per 60.000-80.000km dan een nieuwe koppeling a 1200 euro iedere 50.000:pieker:

.....en hopelijk minder issues!

Tsja, mijn DQ200 loopt al 180000km probleemloos, sinds de laatste sw update lijkt hij zelfs weer een stuk rustigere soepeler te schakelen.

Begrijp ik het trouwens goed dat de kodiaq met 1.5tsi een DQ380 of DQ381 krijgt?
 
Bovenaan Onderaan