Verrassend Skoda: ABT Tuning SuperB 1.8 TSI DSG7

De kosten voor een 1.4 TSI waren echter "maar" 959 euro, viel me niet tegen.
Mijn O2 heeft ook een 1.4 TSI onboard, maar de dealer vertelde mij dat de actieprijs op 1395,- komt (dus incl. korting).
Dan ben ik toch wel benieuwd welke dealer jij hebt gesproken? Want dat scheelt zomaar 436,- euro!

Ik ben bij Tigchelaar in Breda geweest. Het systeem is uitgelezen en met deze code is opgezocht welke tuning ik nodig zou hebben. Mijn ecu zou moeten worden opgestuurd, maar dit blijkt goedkoper dan de ecu bij de dealer te flashen. Vandaar dat de prijs voor mijn wagen (feb '10) op 959 euro uitkwam (originele prijs 1149 euro naar ik meen).

ByeByePeugeot

Actief lid
Nadat de VerrassendSkoda actie enkel prijstechnisch (negatief) verrassend bleek te zijn heb ik nu een dealer gevonden die mij voor de JD prijs (zeg 800/900 euro) een eigen tuning kan aanbieden.
Mooie van het verhaal is dat deze tuning een afgeleide is van de ABT tuning echter zonder omleidingen (kabelboom, ophangsetje en god mag weten wat nog meer) en, niet geheel onbelangrijk, met behoud van garantie!

As. dinsdag reis ik af naar Den Haag om een en ander te regelen. Vanaf einde dag zal de SuperB dan 45 extra PK's en 60 Nm's hebben...
Ik laat jullie weten wat mijn bevindingen zijn na de tuning. Of ik zuiniger ga rijden is een twijfelgeval maar ik hoop toch echt dat die DSG bak hierdoor wat volwassener gedrag gaat vertonen.

elcocheSKODA

Actief lid
Mooie van het verhaal is dat deze tuning een afgeleide is van de ABT tuning echter zonder omleidingen (kabelboom, ophangsetje en god mag weten wat nog meer) en, niet geheel onbelangrijk, met behoud van garantie!

Afgeleide van ABT tuning echter zonder omleidingen? Waarom zou ABT dit dan niet zelf ook zo doen?

Met behoud van garantie! In al deze gevallen, zal de betreffende dealer de garantie verlenen. Dit is dus anders dan behoud fabrieksgarantie.

Waarom kies je niet voor vertrouwd en bekend, zoals JD-engineering?
Dit eventueel via een dealer die JD verkoopt.

hemi24

Forumguru
Ik ben bij Tigchelaar in Breda geweest.

Ik hoop voor je dat ze in Breda beter bij de les zijn dan in Oosterhout, daar kunnen ze nog niet eens een PDC fatsoenlijk inleren bij het monteren van een trekhaak (en ik ben niet de enige!). Bandenspanningsmeter aflezen bleek ook moeilijk trouwens...

elcocheSKODA

Actief lid
As. dinsdag reis ik af naar Den Haag om een en ander te regelen. Vanaf einde dag zal de SuperB dan 45 extra PK's en 60 Nm's hebben...
Ik laat jullie weten wat mijn bevindingen zijn na de tuning. Of ik zuiniger ga rijden is een twijfelgeval maar ik hoop toch echt dat die DSG bak hierdoor wat volwassener gedrag gaat vertonen.

Enne, hoe'st ermee?

ByeByePeugeot

Actief lid
Afgelopen periode erg druk geweest vandaar mijn grote afwezigheid hier op het forum.

Ben bij Duindam langsgeweest en men heeft de tuning geplaatst. Moet zeggen dat de auto nu lekker vel reageert.
Helaas is het zoekerige van de DSG-7 bak niet verdwenen. Soms nog steeds een klap als hij terugschakeld van 4 naar 3 bijvoorbeeld maar goed.
Met de tuning ben ik zeker tevreden, Fabia RS (getuned of niet?) liep langzaam van mij weg op de kombaan in Lelystad tijdens de Verrassend Skoda dag :D

Bovenaan Onderaan