Verlichting

Canon-Eye

Forumguru
Mijn voorgaande F2c had in zijn jeugd een soortgelijk probleem: vooral bij slecht weer wilde het "Verlichting kapot-lampje" nog wel eens gaan branden. Ik heb meer dan eens in de z**kregen op een parkeerplaats om de auto heen gelopen terwijl alles prima werkte, wat niet goed was voor mijn humeur.
De dealer heeft toen onder garantie de BCM vervangen, daar zat een foutje in dat blijkbaar vaker voorkwam en zich vooral manifesteerde bij extreme luchtvochtigheid.
 

Monteurtje

Forumguru
@Canon-Eye Dat was idd een behoorlijk probleem bij de Fabia greenline. Dat had met de stand van ruitenwisserachakelaar te maken en bedienen van rempedaal. BCM regelapparaat bij bosjes vervangen tot er een terugroepactie kwam. Positie van zekering veranderen in zekeringkast.

@Wilfried De Octavia is van 2013? Dat is een van de eersten. Begint kenteken met 1 cijfer - K.. - 00? Ik weet niet tot wanneer het probleem zich voor kan doen.
Dat is de eerste serie. En die kan die storing geven zoals jij omschrijft. Uiteraard 100% zeker dat alle lampjes het verder doen. Maar normaal geeft die wel aan welke. Maar dat kan een SW probleem van de bcm zijn. En is een update voor. Zou de dealer even informeren
 

WAE

Senior Member
20210425_110322.jpg 20210425_104123.jpg Alle lampen werken geeft defect aan in linkerkoplamp . Model14/5E3324
Motor CLH B34642
Chassis TMBAF7NE........
 

Monteurtje

Forumguru
Aan de hand van deze gegevens komt bij mij wel de beschrijving van je na voren. Dus zou even langs dealer gaan zodat zij de parameters van bcm online kunnen aanpassen
 

WAE

Senior Member
Bedankt voor de info. Ik heb volgende week donderdag een afspraak om wagen uit te lezen ....
Ik informeer jullie wat de oplossing is.
 

WAE

Senior Member
Hallo,
Vandaag naar dealer geweest. Uitlezen + recetten storingsgeheugen + update volgens tpi ( wat dat ook mag zijn).
Probleem is opgelost! Heeft me 50,06 euro gekost ! Met plezier betaald! Met gerust gemoed terug de baan ok.
Groetjes,
Wilfried
 

WAE

Senior Member
Mijn vraag ,
Ik heb een nieuwe skoda berline 1, 0 TSI besteld en wil nu extra een kantelbare trekhaak bijplaatsen vanuit het fabriek . Is dit origineel met een 13 polige stekker en is deze gangbaar voor thulle fietsenrekken ( velospace XT 938).
Wie kan mij hierover informeren?
 

Tees

Donateur
Tegenwoordig is 13-polig wel de standaard. Ik weet t niet specifiek voor dit fietsenrek, maar bij veel fietsenrekken wordt een 13-7 polige adapter meegeleverd zodat ze op beide soorten aangesloten kunnen worden. En anders kan je die ook los kopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: WAE

WAE

Senior Member
Bedankt voor de info. Fietsendragers is 13 polige stekker daarom mijn vraag.
 

Thijs4motion

Forumguru
Stekker is evt zo te wisselen. Had aanhanger en fietsendrager 7polig. Al mijn auto's waren 13 polig. Ik ben niet zo'n fan van verloopstekkers. Dus de stekker verwisseld van 7 naar 13
 

Canon-Eye

Forumguru
Een fabrieksaf geleverde trekhaak met 13-polige stekker zal ongetwijfeld net zo correct werken als een goed geïnstalleerde en ingeleerde retrofit trekhaak+13p aansluiting (zoals op mijn auto, oorspronkelijk een demo zonder trekhaak).
Mijn Thule fietsdrager en de caravan, beide van huis uit met 13-polige stekker, werken volledig - inclusief achteruitrijlichten en mistachterlicht. Bij inschakeling van laatstgenoemde wordt het mistachterlicht van de auto uitgeschakeld.
 
Bovenaan Onderaan