Verlichting

Topic in 'Octavia III' gestart door Wilfried, 26-04-2021.

1. Canon-Eye

Canon-Eye Forumguru

Mijn voorgaande F2c had in zijn jeugd een soortgelijk probleem: vooral bij slecht weer wilde het "Verlichting kapot-lampje" nog wel eens gaan branden. Ik heb meer dan eens in de z**kregen op een parkeerplaats om de auto heen gelopen terwijl alles prima werkte, wat niet goed was voor mijn humeur.
    De dealer heeft toen onder garantie de BCM vervangen, daar zat een foutje in dat blijkbaar vaker voorkwam en zich vooral manifesteerde bij extreme luchtvochtigheid.

2. Monteurtje

Monteurtje Forumguru

@Canon-Eye Dat was idd een behoorlijk probleem bij de Fabia greenline. Dat had met de stand van ruitenwisserachakelaar te maken en bedienen van rempedaal. BCM regelapparaat bij bosjes vervangen tot er een terugroepactie kwam. Positie van zekering veranderen in zekeringkast.

@Wilfried De Octavia is van 2013? Dat is een van de eersten. Begint kenteken met 1 cijfer - K.. - 00? Ik weet niet tot wanneer het probleem zich voor kan doen.
    Dat is de eerste serie. En die kan die storing geven zoals jij omschrijft. Uiteraard 100% zeker dat alle lampjes het verder doen. Maar normaal geeft die wel aan welke. Maar dat kan een SW probleem van de bcm zijn. En is een update voor. Zou de dealer even informeren

3. Wilfried

Wilfried Nieuw lid

20210425_110322.jpg 20210425_104123.jpg Alle lampen werken geeft defect aan in linkerkoplamp . Model14/5E3324
    Motor CLH B34642
    Chassis TMBAF7NE........

4. Monteurtje

Monteurtje Forumguru

Aan de hand van deze gegevens komt bij mij wel de beschrijving van je na voren. Dus zou even langs dealer gaan zodat zij de parameters van bcm online kunnen aanpassen

5. Wilfried

Wilfried Nieuw lid

Bedankt voor de info. Ik heb volgende week donderdag een afspraak om wagen uit te lezen ....
    Ik informeer jullie wat de oplossing is.

6. Wilfried

Wilfried Nieuw lid

Hallo,
    Vandaag naar dealer geweest. Uitlezen + recetten storingsgeheugen + update volgens tpi ( wat dat ook mag zijn).
    Probleem is opgelost! Heeft me 50,06 euro gekost ! Met plezier betaald! Met gerust gemoed terug de baan ok.
    Groetjes,
    Wilfried

Monteurtje en ertromp vinden dit leuk.

Deel deze pagina