Verlagingsset te laag bij zware belasting

andrehj

Forumguru
Verschillende mensen hier kijken naar de Eibach-veren als de schuldige maar misschien is het gewicht dat je in je Superb stopt gewoon teveel ...
Even de thread goed lezen! Probleem is nu juist dat de S2C van de OP (@Bastiaan1977 ) is voorzien van een onbekend merk verlagingsveren en meer dan een jaar na zijn startpost heeft de OP nog steeds zijn probleem niet opgelost (wat ie volgens mij aan zichzelf te danken heeft).
De oplossingsmogelijkheden zijn namelijk nog steeds eenvoudig en hem al door vele mensen hier aangedragen:
A. Standaard onderstel met hulpveren monteren of
B. Kwaliteitsverlangingsset monteren (van Eibach of KW).
In beide gevallen moeten ook de gare bumpstops worden vervangen.

@Bastiaan1977 is nu gewoon zelf aan zet. Alleen steeds hier in deze draad melden dat het probleem nog niet is opgelost gaat hem niet verder helpen.
 

CDK

Forumguru
@Antera, @Octavia32, @Pendragon en ik zelf zijn aan het zoeken geweest, maar geen antwoord kunnen vinden, het is sowieso geen Eibach, geen ST, geen H&R, het zou Apex kunnen zijn, maar dan zijn het Octavia veren en dat verklaart dan ook de problemen die je ervaart :jaja:
 

Bastiaan1977

Senior Member
@andrehj Je hebt idd gelijk maar..... voordat je een investering gaat doen wil je wel de juiste keuze gemaakt hebben. Ik ondervind 1x per jaar (de zomer vakantie) het probleem en derhalve blijft deze vraag openstaan. Er zijn heel veel verschillende meningen zowel hier op het forum als van diverse garages.
 

Miez1

Forumguru
Een beetje laat maar ook ik moet op vakantie.......:yeehaa:

Ik heb nog een gloednieuw Greenline onderstel liggen (1.6TDI), ik weet niet of het pas onder een 1400TSI maar dat moet je zelf even uitzoeken, mag voor een gezellig bedrag naar je toe. Het resultaat, hagelnieuwe veren en dempers, OEM, geen gezeur met inveren of wat dan ook en ik spek de clubkas van het forum omdat dit bedrag hier naartoe stoomt (as promised). Alleen maar winnaars in het verhaal....

Alle gute !

Miez
 

Bastiaan1977

Senior Member
Vorige week nieuwe veren van Eibach (pro kit) laten monteren. Rijgedrag is enorm verbetert en doorhangen is verleden tijd.

@Antera nog bedankt voor je advies via pb. Helaas was de afstand te groot...... maar nogmaals dank voor je duidelijke reacties.

Mijn conclusie is dat ik dit al veel eerder had moeten doen.
 
Bovenaan Onderaan