Verlaagd en spoiler geplaatst

Gelukkig zijn er op dit forum nog mensen die weten waar ze over praten.

Lastig is het als je zelf geen Superb heb en toch een theoretisch verhaal aan de man wil brengen. Praktijk is en blijft de beste leermeester.
En tja... ik ken persoonlijk wat Superb rijders en heb hierbij de praktijk van alle mogelijke verlagingen ervaren. Gelukkig weet ik dus waarover ik praat.
Besparing in/op benzine gaat me niet lukken daar ik diesel rij en deze bekostiging uit de knip van mijn werkgever komt. Scheelt weer.

Maar goed.
Vanzelfsprekend ga ik geen verdediging voeren op dit forum tegen mensen die geen Superb rijden en toch commentaar hebben op iets waar ze geen ervaring mee hebben.
Aan alle forumleden die serieus weten waar ze over praten en betrouwbare info willen hebben : mijn voorgaande berichten zijn realiteit, maar dat hadden jullie als nuchtere forummers natuurlijk al door. :koffie:
 

Tallguy

Forumguru
Is het nou echt nodig iemand een zeikerd te noemen? Volgens mij niet, dus laten we gewoon netjes tegen elkaar zijn OK? :aangenaam:
 
Goedemiddag allemaal,

Heb eindelijk van de week onder mijn Superb Combi 1.8 een verlagingsset gemonteerd gekregen.
De auto inmiddels al een maand in bezit en stap nog steeds met een grote glimlach de wagen in.
Ik moet zeggen dat mij de verlaging en andere vering uitstekend bevalt, eerst had ik een gevoel dat de wagen wat deinsten en in de bochten een beetje naar buiten wilde uitbreken.
Nu na een aantal dagen in de slechts 20mm verlaagde auto te hebben rondgereden moet ik zeggen dat het mij ( persoonlijk) beter bevalt dan de standaard.
Auto is nog steeds comfortabel alleen ligt deze nu wel beter en strakker op de weg.
Wanneer ik nu met een beetje goede snelheid door de bocht ga, voel ik me een stuk veiliger en neemt hij de bocht scherp en strak zonder probleem aan het stuur.
Vering ook geen probleem alleen ligt de auto na een drempel of hobbel eerder stil en ook dat bevalt goed.

Met andere worden zeer tevreden met deze aanpassing qua rijeigenschappen alleen de verlaging is opties minimaal voor mijn gevoel.

Grt Marco.
 

kwaazaar

Actief lid
Hallo Superb-MH en anderen. Ik was op zoek naar info over verlagen en heb hier alle info (en foto's!) gevonden die ik zocht! Bedankt dus!
Zelf ben ik er uit: ik ga voor de standaard verlagingsset; zowel optisch als wegligging goed genoeg en kans dat ik er spijt van krijg is minimaal :)
 

DeJee

Lid
hey,
Ik ben op zoek naar een schroefset maar nu twijfel ik tussen AP en KW,, Zelf ken ik er niet veel van.
AP verlaging: 15-40 mm
KW verlaging: 30-60 mm

Ap is echter goedkoper maar wil dit dan zeggen dat als ik deze verlaag je niet echt een verlaging ziet? Heeft er iemand een foto met een verlaging van AP 15-40mm?
 

michelover

Forumguru
@DeJee , de dealers hier doen alleen in Eibach en MAD, heb zelf een MAD set erop en de wagen is ongeveer 30mm in zijn geheel verlaagd. Als ik de keuze zou moeten maken tussen AP en KW zou ik voor KW gaan. Zijn misschien duurder maar wel specalisten in hun vakgebied.
 

eddiea

Forumguru
Ik heb een kw schroefset en ben er zeer over te spreken. AP staat bekend om zijn hardheid en stuiterig....
 

Cuprani

Actief lid
Ik heb een kw schroefset en ben er zeer over te spreken. AP staat bekend om zijn hardheid en stuiterig....

Dat klopt totaal niet, waar baseer je dat op?
AP staat juist bekend om veel comfort voor de schroefset.

Ik heb echt heeel veel sets op mijn auto's gehad en rij nu met AP op de Fabia met 9!!! cm verlaging. En ik vind de set echt verrassend comfortabel.
 

eddiea

Forumguru
Dat is mij verteld toen ik op zoek was naar een schroefset..... De betreffende verkoper adviseerde mij zelfs KW terwijl hij die zelf niet eens levert.
 

Cuprani

Actief lid
KW is op inderdaad erg goed en tegenwoordig ook goed comfortabel. De vroegere ontwikkelde sets niet.
Op de Seat Leon II Cupra geeft een KW schroefset zelf meer comfort als origineel.

Heb zelf de afgelopen jaren de volgende onderstellen op mijn auto's gehad.

(Van veel comfort naar kneiterhard)
AP schroefset
Eibach verlagingsveren
D2 schroefset (ook verrassend goed)
Apex verlagingsveren
H&R Verlaginsveren
KW var 2
KW var 1
H&R Schroefset
KW Clubsport
Bilstein CUP

Met MAD heb ik geen ervaring maar hoor ik veel slechte verhalen. MAD is ook meer een prijsvechter en toevallig hebben ze goede afspraken kunnen maken met PON waardoor het in de VAG groep dealer af veel gehanteerd wordt.
AP komt btw bij KW uit de fabriek, alleen heeft wel echt een eigen ontwikkel afdeling dus is wel echt een ander product.
 

eddiea

Forumguru
Met betrekking tot de superb kan ik wel melden dat H&R veren vele malen minder comfortabel zijn dan de Kw schroefset. Terwijl ik de H&R al niet verkeerd vond......


KW is op inderdaad erg goed en tegenwoordig ook goed comfortabel. De vroegere ontwikkelde sets niet.
Op de Seat Leon II Cupra geeft een KW schroefset zelf meer comfort als origineel.

Heb zelf de afgelopen jaren de volgende onderstellen op mijn auto's gehad.

(Van veel comfort naar kneiterhard)
AP schroefset
Eibach verlagingsveren
D2 schroefset (ook verrassend goed)
Apex verlagingsveren
H&R Verlaginsveren
KW var 2
KW var 1
H&R Schroefset
KW Clubsport
Bilstein CUP

Met MAD heb ik geen ervaring maar hoor ik veel slechte verhalen. MAD is ook meer een prijsvechter en toevallig hebben ze goede afspraken kunnen maken met PON waardoor het in de VAG groep dealer af veel gehanteerd wordt.
AP komt btw bij KW uit de fabriek, alleen heeft wel echt een eigen ontwikkel afdeling dus is wel echt een ander product.
 

s-line

Forumguru
Volgens mij moet je met een verlaging van 4-6 cm toch ook aan andere schokdempers toch? Als ik m'n auto 4-6 cm zou verlagen zouden de banden vastzitten in de wielkasten. Kan mij niet voorstellen dat dit ook maar enigszins comfortabel is.
Dat valt reuze mee hoor!!!!
 

s-line

Forumguru
dat klopt totaal niet, waar baseer je dat op?
Ap staat juist bekend om veel comfort voor de schroefset.

Ik heb echt heeel veel sets op mijn auto's gehad en rij nu met ap op de fabia met 9!!! Cm verlaging. En ik vind de set echt verrassend comfortabel.

foto!!!!!!!!
Wel bijzonder trouwens, want ap geeft voor fabia1 65mm verlaging op en voor Fabia 2 55mm verlaging.
 

Cuprani

Actief lid
Dat klopt, maar deze set is ontwikkeld op een Ibiza of Polo denk ik.. en die staan standaard al zeker 3cm lager.
AP heeft daar de specificaties dus gewoon van over genomen. Daarom het verschil.

SFC-Origineel17.jpg


SFC_Schoon-3.jpg





Zie ook mn topic voor meer foto's: http://www.skodaforum.nl/board/f29/nils-|-na-vw-audi-seat-skoda-19015-3.html
 
Bovenaan Onderaan