Verkeersbord herkenning

Rofffel

Forumguru
Oke, ik ben een criticus richting alle extra rijdondersteuning die beschikbaar zijn, mits volledig autonoom. Toch bevreemd het me dat men niet meer op gevoel rijd. Ik kijk (ja @hemi24 ) niet altijd naar een verkeersbord maar middels het wegdek, rijdbanen en hectometerpaaltjes kom je er heel snel achter.
Een hulpsysteem is nooit leading, anders zou het wel anders heten ;)
 

EdK

Forumguru
Tsja als ik dan bovenstaande berichten lees over een hulpmiddel dat straks bij de zelfrijdende wagen geen hulpmiddel meer zal heten .....
Wel indien je dan niet zelf meer kunt ingrijpen dan zal de bankrekening vlug geplunderd worden vanwege snelheids overtredingen en weet wat nog meer....

Heb zelf ook met kentekenherkenning te maken en dit is al wat jaren op de markt, maar ook hierbij is het nog steeds niet 100% bedrijfszeker !
Alleen is het stukje niet bedrijfszeker zo acceptabel dat men hiermee als 100% accoord gaat als gebruiker
 

EdK

Forumguru
Echter als het geen juiste informatie weet weer te geven, mag het de naam hulpsysteem ook niet dragen lijkt mij...

Ach zolang leverworst zonder lever , gewoon leverworst genoemd mag worden
Maisbrood zonder mais gewoon maisbrood genoemd mag worden

Tsja dan mag dit gewoon een hulpsysteem genoemd worden hoor.....:pieker::pardon:
 

fanSkoda-VW

Donateur
Mijn ingebouwd aftermarket nav-systeem ( 1e serie F3C had geen ingebouwde nav) van Pioneer werkt prima.
Maar..... al te vaak wordt op de snelweg rijdend de snelheid van de de stadsweg onder het viaduct of parallelweg gegeven.
Gelukkig is dat apparaat niet gekoppeld aan de remmen, anders was de achterkant al te vaak het haasje geweest.
Ook verkeersborden zijn niet altijd correct, idd vooral niet bij tijdelijke situaties.
Het ding werkt met Flitsmeister, jawel.
Maar ook daar wordt ik horendol van. Elke verkeerscamera op een portaal vast gemonteerd wordt als mobiele camera weergegeven.
Enne... Ik heb een maand geleden net alles opgeupdated [bah, wat een rot woord :sterretjes: , bijgewerkt dus ], dus daar zal het niet aan liggen.
Maar ik ben het wel eens met de gemaakte opmerking dat je méér ook op je eigen gevoel moet rijden.
Welk systeem ook, het zijn inderdaad nog alleen en uitsluitend ondersteunende systemen, hulpsystemen.
Als ze betrouwbaar zouden zijn hadden we al lang autonome auto's rijden.

Daarom laat ik vaak mijn vriendin rijden, da's voor mij op dit moment de ultieme volautomatische auto.
Zoekt zélf het adres, parkeerplek, etc. Brengt én haalt desnoods de auto. Tankt ook volautomatisch voor me.
Maar ik betaal dan wel, het is tenslotte nog mijn auto, he? Wel met de pinpas, niet met écht geld, tja.

grtsss
 

hemi24

Forumguru
Het ding werkt met Flitsmeister, jawel.
Maar ook daar wordt ik horendol van. Elke verkeerscamera op een portaal vast gemonteerd wordt als mobiele camera weergegeven.

Is uiteindelijk je eigen keus geweest om het zo in te stellen; had niet gehoeven... :lezen:
 

BBO

Senior Member
Bij mijn SIII werkt het ook niet zoals ik gehoopt had. Vaak ziet hij het bord niet.

Bij sommige audi's kan je de optie nemen dat de verkeersbord herkenning de snelheid van de cruise control automatisch aanpast. Ik mag er niet aan denken als de Audi camera de borden even slecht herkent als die in mijn Skoda...
 

B.Stuurder

Forumguru
Gelukkig is dat apparaat niet gekoppeld aan de remmen, anders was de achterkant al te vaak het haasje geweest.
Daar doet de front assist zijn uiterste best voor. Dat is ook een levensgevaarlijk "hulpsysteem", vóór je het weet gaat de auto vol in de ankers. Dat had van mij wel wat minder gevoelig gemogen, als iemand afslaat en je wilt er achterlangs rijden dan denkt de auto al snel dat je er in gaat rijden. Zéér irritant, ik zet dan ook vaak de ASR uit, dan heeft de auto een veel betere gas respons (al grijpt hij nog steeds in bij wielspin, vreemd genoeg) en staat die front assist uit. Héérlijk, net als vroeger, toen er nog niet allemaal van die hulpsystemen waren.
 

Canon-Eye

Forumguru
Bij sommige audi's kan je de optie nemen dat de verkeersbord herkenning de snelheid van de cruise control automatisch aanpast
Zo'n systeem komt er bij überhaupt nooit in. Die aanpassingen hebben dan betrekking op de snelheid volgens de auto zoals je die op de snelheidsmeter ziet en niet op de werkelijke snelheid.
Ik kijk op de gps en regel mijn snelheid daarnaar, dus ik blijf dat mooi zelf doen, in plaats van me te laten koeioneren door een apparaat.
 
Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Bij de Peug kun je de door de camera afgelezen snelheid laten overnemen door een korte bevestiging te geven op de cruise-control.
Twee redenen waarom ik dit bijna nooit gebruik:
  1. Ik wil mijn snelheid aanpassen (versnellen) als ik het bord binnen redelijke afstand in het zicht heb; het systeem wil de nieuwe snelheid pas overnemen als je ter hoogte van / naast het bord bent.
  2. Bij het witte "einde snelheid ##" toont het systeem eerst 2 a 3 sec. dat bord, alvorens over te gaan naar de nieuwe max snelheid. Dán moet je deze nog accepteren, voordat de auto een keer begint met versnellen. Zucht, Zzzzzzzzzzzzzzz...
 
Ik heb de dealer gebeld en gezegd wat er mis is, het niet herkennen van de blauwe 100km autoweg borden, en een ticket laten aanmaken richting Pon. Mijn ervaring met Pon is zodanig dat ik er niets van verwacht, maar ja. Als het niet wordt doorgegeven dan wordt er helemaal niks mee gedaan. Het systeem werkt verder wel goed denk ik op het lezen van dat bord na. Wat ik kwalijk vind is dat als je even afgeleid bent en dat ding geeft een verkeerde waarde aan je best in verwarring zou kunnen komen. Dus van: he, heb ik een bord gemist....

Hoe zet ik het uit, zodat ie de waarde uit de navi pakt ?
 

hemi24

Forumguru
Ik heb de dealer gebeld en gezegd wat er mis is, het niet herkennen van de blauwe 100km autoweg borden, en een ticket laten aanmaken richting Pon. Mijn ervaring met Pon is zodanig dat ik er niets van verwacht, maar ja. Als het niet wordt doorgegeven dan wordt er helemaal niks mee gedaan. Het systeem werkt verder wel goed denk ik op het lezen van dat bord na. Wat ik kwalijk vind is dat als je even afgeleid bent en dat ding geeft een verkeerde waarde aan je best in verwarring zou kunnen komen. Dus van: he, heb ik een bord gemist....

Hoe zet ik het uit, zodat ie de waarde uit de navi pakt ?

Zal ik je een geheim verklappen? Die blauwe borden kan het systeem niets mee...

Enkel de ronde borden met rode rand met daarop een snelheid of een inhaalverbod (al dan niet met onderbord) en daarnaast de witte "einde" borden...

Maar ik denk dat ze binnen Pon wel smakelijk om je vraag kunnen lachen!

:maakmegek:


Edit : ik kwam op een Duits Skoda-forum nog volgende tegen:

Ziet de camera een 130 bord, maar staat er 100 in de database van de navigatie, zal er 100 worden weergegeven.
Ziet de camera een 100 bord, maar staat er 130 in de database van de navigatie, zal er 100 worden weergegeven.
 
Laatst bewerkt:
En waarom zou er door de fabrikant geen software update gemaakt kunnen worden zodat het systeem de blauwe borden wel gaat herkennen? Het is een toevoeging van het bord aan de database. Hier is niks hardwarematigs aan. Denk zelfs dat het niet eens een al te grote update is.
 

Canon-Eye

Forumguru
Die blauwe borden kan het systeem niets mee
Daarom is de term "verkeersbordenherkenning" dus ook grotelijks overdreven.

Had beter geformuleerd kunnen worden als "zéér beperkte herkenning van snelheidsbeperkingen".
Maar ja, dat bekt natuurlijk niet zo lekker... :pardon:
 
Bovenaan Onderaan