Verkeerde auto geleverd!

Hetzer

Forumguru
Dan zou ik ze dus wat donkerder kunnen laten maken. Zijn daar goede ervaringen mee? Is dat coating of folie?

ja je kun kiezen uit verschillende varianten, ik had op mijn vorige Roomster ook van die af-market sun-set ramen.

ik had het wel geweten als ik jou was, de aflevering de quto laten tinten, en voor het gemis van de maxi-dot gewoon een x-bedrag aan compenisatie

Maarten

Forumguru
ja je kun kiezen uit verschillende varianten, ik had op mijn vorige Roomster ook van die af-market sun-set ramen.

ik had het wel geweten als ik jou was, de aflevering de quto laten tinten, en voor het gemis van de maxi-dot gewoon een x-bedrag aan compenisatie

Toch lees ik ook slechte verhalen over achteraf coaten/folie aanbrengen. Af-fabriek is volgens mij nog het beste en meest gegarandeerd. Vandaag verder niets meer van de dealer gehoord. Zal wel morgen worden voordat er weer nieuws is.

tlpeter

Actief lid
Maarten, nu is het echt tijd voor een aangetekende brief !!!
Niet om de dealer er mee om de oren te slaan ,die doen hun best maar hier mee kan de dealer weer door naar PON enz enz enz

Hetzer

Forumguru
@ Maarten had jij eigenlijk al wat aanbetaald?

Heeft de dealer geen geld van jou, dan is er niets meer. Bij een koopovereenkomst hebben beide partijen rechten en plichten. De koper heeft de plicht te betalen en de verkoper de plicht het betaalde goed(of dienst) te leveren. Aangezien de verkoper niet kon/kan leveren, en de koper nog niets heeft betaald, of het geld al terug heeft, ben je terug op nul, zonder plichten of rechten, tenminste denk ik.

Persoonlijk zou ik voor de nieuw te bestellen optie kiezen, ik denk anders toch dat je aan het kortste eind trekt, in de algemene voorwaarden van je koopcontract is dacht ik ook opgenomen dat het de dealer (-,importeur) niet toe te rekenen valt als een auto niet geleverd wordt door de importeur (-,fabriek).
Alles wat tot nu toe is geregeld is gewoon uit "goede" wil van je dealer, die denk ik ook met de rug tegen de muur staan.

Maarten

Forumguru
Nee, er is niets aanbetaald.
Uiteraard zorg ik dat ik de juiste wetenschap heb voor ik dingen onderneem.
De dealer heeft wel geleverd, alleen een verkeerde auto welke ik heb geweigerd. De verkopende partij kan gewoon aan de overeenkomst gehouden worden zoals deze in december overeengekomen is. Als de verkopende partij het door mij bestelde product leverd, heb ik als koper een betaalplicht, conform de overeenkomst. Zover is het nog niet want, het juiste, bestelde product is niet geleverd.

Wat zijn mijn rechten en plichten?
Als u een mondelinge of schriftelijke koopovereenkomst sluit, hebt u de volgende rechten en plichten.

U hebt er recht op dat u het product krijgt.
U hebt er recht op dat het product een goede kwaliteit heeft.
U moet het product betalen.
bron:consuwijzer.nl

Hetzer

Forumguru
Ik maak altijd een paar dagen voordat ik de auto ga ophalen het geld bedrag over, dus vandaar M'n vraag

Zover is het nog niet want, het juiste, bestelde product is niet geleverd.
bron:consuwijzer.nl

Dat bedoel ik dus , het oorspronkelijk bestelde product is niet meer leverbaar, en vaak zie je dat de consument een "soort" gelijk product krijgt aangeboden (al dan niet goedkoper of duurder dan het origineel),

Quote: VERKOOPVOORWAARDEN

.1. Indien een besteld artikel niet voorradig of leverbaar is is en de fabrikant besluit een vervangend model te leveren, zal de fabrikant dit aan de klant meedelen. Tenzij de klant binnen anders aangeeft, zal ervan worden uitgegaan dat de vervangende product aan het bestelde beantwoordt. Indien het vervangende product niet voldoet aan de wensen van de klant, is hij gerechtigd om het vervangend artikel te weigeren zonder bijkomende kosten.

Bothje

Heel gewoon lid
Update 12:05 uur.
De dealer belde. Men gaat toch de bestelde auto produceren...maar zonder Maxidot en Sunset. Dit zou niet mogelijk zijn. Vreemd. Ik heb aangegeven dat ik niet akkoord ga. Men gaat weer overleggen.
Update: vrijdag de dertiende
Sterkte voor vandaag......

Maarten

Forumguru
Misschien wordt vrijdag de 13e wel een hele mooie dag...
Ga zo eens even mailen/bellen met de dealer.

TL@

Forumguru
Achteraf tinten geeft een goed resultaat vind ik; Vooral omdat je het dan donkerder kan laten doen dan af-fabriek.

Maar die Maxidot, daar zou ik de auto ook voor laten staan, dat is nu juist zoiets dat rijden met de auto prettiger maakt, vind ik.

MarcoO2

Forumguru
Ik had liever dit topic überhaubt niet geopend....maar dat snappen jullie vast ook wel!

Ja... ik heb net met verbazing dit topic zitten lezen... balen joh! Ik hoop dat het uiteindelijk toch naar ieders tevredenheid (en dan vooral de jouwe natuurlijk) wordt opgelost!

seattoledo

Nieuw lid
Hallo,
nieuw op forum.

Ik heb dit topic door gelezen wat een drama.
Hebben ook gekeken of er bij een andere dealer toevalig niet zo auto nieuw in de showroom staat???
Maar het geval van de ramen is toch het makkelijkst op te lossen de dealer kan toch gewoon losse nieuwe ramen bestellen die getint zijn.
Ze hoefen dan alleen maar de ramen tevervangen dat is dat orgineel getint zoals je wilt en besteld had.
En elektroniese optie zijn bijna altijd nog achteraf in tebouwen alleen de vraag is wie gaat de kosten betalen.
gewone airco ombouwen naar cliamatronic is ook tedoen zit wel een prijskaartje aan.

Nou hoop dat het als nog snel goedkomt.

Maarten

Forumguru
Hallo,
Hebben ook gekeken of er bij een andere dealer toevalig niet zo auto nieuw in de showroom staat???

Welkom hier op het forum!

Men heeft overal gekeken. Zelfs in België en Duitsland. Helaas was deze configuratie niet meer voorradig.

Ik ben niet zo'n fan van achter-af inbouwen. Daar hoor ik nogal eens problemen over.

Bovenaan Onderaan