Vergelijkende test Passat - Superb2: 0-1

___JC___

Forumguru
Ik snap alleen niet: Heb je, behalve Higgy naar ik begrijp, de auto al in werkelijkheid gezien? :confused: Vanaf foto's kan een auto heel anders overkomen dan wanneer je er "live" bijstaat.

Ik denk dus dat het verstandig is om onze mening over wel of niet mooi voor ons te houden totdat we de S2 in werkelijkheid gezien hebben. (of nog beter, tot we ermee gereden hebben.... Zit de echte schoonheid niet vaak van binnen??? :winkie: )

Eens, maar op basis van de foto's staat ie 1 - 0 achter wat mij betreft.
;)
 

Desperado

Forumguru
Als ik alles zou moeten beoordelen nadat ik het echt heb gezien valt er niet veel meer te oordelen.
Dus ik veroordeel de foto gewoon :grin:
 

LenK

Forumguru
Sommige auto's zien op de foto goed uit en in het echt nog beter (zie footer) :xyxthumbs:
 

Pendragon

Forumguru
Ondanks dat ik vorige week mij Skoda heb ingeruild voor een Mazda6 blijf ik het merk een warm hart toedragen. En toch denk ik dat de S2 het niet gaat maken. Ik ben er van overtuigd dat het een geweldig goede auto zal zijn. Maar ik vind hem van achteren gewoon echt niet mooi. En ik vrees dat ik niet de enige zal zijn. Zeker in dit segment is uiterlijk verdomd belangrijk. Laten we hopen dat ik geen gelijk krijg.

Smaken verschillen nu eenmaal. Ik vind bijvoorbeeld de achterkant van de nieuwe Mazda6 heel lelijk (evenals die van de nieuwe Mazda3). Er zit zo'n extra doorzichtige kap over de lampen die extra uitsteken. Echt heel lelijk. Ik denk persoonlijk dat de S2 het wel gaat maken, want je hebt ontzettend veel auto voor veel minder dan bijvoorbeeld een VW. Zeker als taxi is deze auto uitermate geschikt. Heel veel beenruimte achterin en een grote kofferbak. Ik heb in verschillende versies gereden (1.9, 2.0 and 1.8) en ik kan niet anders concluderen dat het een heerlijke auto is.
 
Smaken verschillen nu eenmaal. Ik vind bijvoorbeeld de achterkant van de nieuwe Mazda6 heel lelijk (evenals die van de nieuwe Mazda3). Er zit zo'n extra doorzichtige kap over de lampen die extra uitsteken. Echt heel lelijk. Ik denk persoonlijk dat de S2 het wel gaat maken, want je hebt ontzettend veel auto voor veel minder dan bijvoorbeeld een VW. Zeker als taxi is deze auto uitermate geschikt. Heel veel beenruimte achterin en een grote kofferbak. Ik heb in verschillende versies gereden (1.9, 2.0 and 1.8) en ik kan niet anders concluderen dat het een heerlijke auto is.

De S2 zal geen verkooptopper worden, als je nagaat dat er vanaf augustus maar 235 staan genoteerd op de site van de Bovag.. Dit neemt niet weg dat het een zeer interessante auto is gezien de kwaliteitsverbetering en de prijsstelling ten opzichte van andere auto`s uit dit segment. Mogelijk dat er geleidelijk aan meer worden verkocht als men wat meer bekend wordt met deze auto. Op het moment dat ik aangaf welke auto ik wilde gaan rijden zag je alleen maar verbaasde blikken, een Skoda Superb ?!? Dat is toch zo`n oude Passat ?
 

LenK

Forumguru
Elke klasse zijn merk. Een kwestie van status.

Opel, Renault, Citroen, Fiat, Peugeot, Alfa Romeo, alle Koreanen zijn voorbeelden van merken die ook in hun grootste modellen falen. Skoda kan ook op dat lijstje. De S2 zal de verkoop van de S1 ongetwijfeld overstijgen, dat is ook niet zo moeilijk, maar het zal in Nederland niet meer dan een niche product blijven.

Als lease rijden afgeschaft werd en iedereen zijn auto zou moeten kopen zouden de kaarten misschien wat anders geschud worden. De premiummerken zouden daar het slachtoffer van worden tov de B-merken. Dus dan zou de S2 in verhouding beter kunnen verkopen.
 
Elke klasse zijn merk. Een kwestie van status.

Opel, Renault, Citroen, Fiat, Peugeot, Alfa Romeo, alle Koreanen zijn voorbeelden van merken die ook in hun grootste modellen falen. Skoda kan ook op dat lijstje. De S2 zal de verkoop van de S1 ongetwijfeld overstijgen, dat is ook niet zo moeilijk, maar het zal in Nederland niet meer dan een niche product blijven.

Als lease rijden afgeschaft werd en iedereen zijn auto zou moeten kopen zouden de kaarten misschien wat anders geschud worden. De premiummerken zouden daar het slachtoffer van worden tov de B-merken. Dus dan zou de S2 in verhouding beter kunnen verkopen.
Ik denk dat vriend en vijand nog verrast zal staan wat betreft het succes van de S2..
Ik was ook Volkswagen-freak... voor mij was het snel duidelijk. Ik had 30000 euro te besteden voor een auto van de zaak. Wat wil je dan... een kale Jetta of Golf Variant of van je merkengekte afstappen en voor 'veel auto' gaan...
 
Ik denk dat vriend en vijand nog verrast zal staan wat betreft het succes van de S2..
Ik was ook Volkswagen-freak... voor mij was het snel duidelijk. Ik had 30000 euro te besteden voor een auto van de zaak. Wat wil je dan... een kale Jetta of Golf Variant of van je merkengekte afstappen en voor 'veel auto' gaan...

Die keuze zou niet zo moeilijk moeten zijn, afgaande op de prijs/kwaliteit verhouding! Het zal alleen voor veel mensen stuk lopen op het logo. Noem het kortzichtig, noem het ijdel, het is zonde om een auto als de S2 links te laten liggen door dit in de weg te laten staan !
 
Bovenaan Onderaan