andrehj
Forumguru
Omdat ik recent mijn Amundsen+ heb vervangen door een Columbus (met DAB), leek het me wel aardig om hier even mijn bevindingen te posten, zodat een ieder die misschien ooit overweegt om hetzelfde te doen een weloverwogen keuze kan maken. Mij valt de Columbus op een aantal vlakken namelijk nogal tegen, en dan heb ik nog de meest recente uitvoering, met SSD.
Let op: het gaat hier om de generatie zoals die in de Superb 2, de Octavia 2, de Yeti, en de Fabia 2 zit. Dus niet de MIB generatie die in de huidige MQB-auto's wordt verkocht.
Voordelen Amundsen+:
Voordelen Columbus:
Mocht je naar aanleiding van deze post nog een mooie Amundsen+ zoeken: Hier is er eentje te koop.
Let op: het gaat hier om de generatie zoals die in de Superb 2, de Octavia 2, de Yeti, en de Fabia 2 zit. Dus niet de MIB generatie die in de huidige MQB-auto's wordt verkocht.
Voordelen Amundsen+:
- Aux aansluiting aan de voorzijde (zit bij een Columbus alleen achterop)
- Start sneller op, na het instappen kun je direct je bestemming ingeven (bij een Columbus moet je eerst een paar minuten wachten...).
- Navigatie reageert veel sneller
- Touchscreen reageert veel sneller
- Bediening is eenvoudiger.
- Scrollen door lijsten gaat beter door gebruik te maken van de middelste draai-druk knop.
- Minder diefstalgevoelig
- Qwerty toetsenbord
- Display is grafisch mooier.
Voordelen Columbus:
- Iets groter scherm (6.5 vs 5.5")
- Veel uitgebreidere mogelijkheden op het gebied van navigatie.
- Betere telefoonondersteuning (voorkeuzenummers etc).
Mocht je naar aanleiding van deze post nog een mooie Amundsen+ zoeken: Hier is er eentje te koop.

Laatst bewerkt: