Verbruik van de 1.8 TSI 160 PK 4x4 ?

andrehj

Forumguru
Met de caravan van 1500 kg reed ik met mijn Outlander 4x4 1:4.5 nu 1:6.5 met een gemiddelde snelheid van 86 km/uur naar Zuid Frankrijk.
Dat vind ik een wel erg hoog verbruik.
Ik rij met 1500kg caravan door Duitsland (heuvel op, heuvel af) met de S2 1.8 TSI gemiddeld 1:9. Dan rij ik gewoon met de vrachtwagens mee, tenzij die onder de 85 km/h rijden, dan ga ik er omheen (en bergop haal ik ze ook allemaal in, dan geven we gewoon alle 186 paardjes even te eten) :D.
Maar op de ritten met caravan gemiddeld dus 1:9. Ik zou niet weten hoe ik op 1:6.5 zou moeten komen.
 

Rob1.8TSI

Forumguru
Dat vind ik een wel erg hoog verbruik.
Ik rij met 1500kg caravan door Duitsland (heuvel op, heuvel af) met de S2 1.8 TSI gemiddeld 1:9. Dan rij ik gewoon met de vrachtwagens mee, tenzij die onder de 85 km/h rijden, dan ga ik er omheen (en bergop haal ik ze ook allemaal in, dan geven we gewoon alle 186 paardjes even te eten) :D.
Maar op de ritten met caravan gemiddeld dus 1:9. Ik zou niet weten hoe ik op 1:6.5 zou moeten komen.
In Frankrijk op de route Soleil tussen de 120 en 130 km/uur, tja, dan krijgt hij dorst
 
Verbruik is indeed wat aan de hoge kant, maar ben het met de meesten eens: je rechter shuffle bepaald het echte verbruik! Mijn Yeti 1.8 laten up graden naar 300 PK door de JD boys eut Lochem, maar bij 'normaal' rijden is het verbruik niet hoger, dus dat bevestigd het feit dat snel optrekken enz. het eindverbruik het meeste beinvloed.
Gr, Franske
 

Joske

Forumguru
Verbruik is indeed wat aan de hoge kant, maar ben het met de meesten eens: je rechter shuffle bepaald het echte verbruik! Mijn Yeti 1.8 laten up graden naar 300 PK door de JD boys eut Lochem, maar bij 'normaal' rijden is het verbruik niet hoger, dus dat bevestigd het feit dat snel optrekken enz. het eindverbruik het meeste beinvloed.
Gr, Franske

Stel dat gebakje maar eens aan ons voor dan :thumbsup:
 
Ja mannen, op de print die je daar ziet, met Euro 95 benzine in de tank, klopt dat indeed: 290 break/HP, maar met Firezone 102 octane kom je wel aan de 300 +, aldus 'dokter Jeroen D. te L'.

Groet, franske
 

Schippersss

Forumguru
Welk turbo heb je erop franske?

Ik heb een 2.0tsi ihi turbo van een golf 6 gti op mijn 1.8. En de mijne doet met 102 octaan 295pk en 420nm.

Dus die van jouw komt idd met 102 wel tegen de 300pk aan.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Welk turbo heb je erop franske?

Ik heb een 2.0tsi ihi turbo van een golf 6 gti op mijn 1.8. En de mijne doet met 102 octaan 295pk en 420nm.

Dus die van jouw komt idd met 102 wel tegen de 300pk aan.

Volgens mij een Borg & Warner, althans dat is wat ik begrepen heb van de mannen uit Lochem, maar neem anders ff contact op met JD Engineering in Lochem want daar is de yeti geweest rond 20 januari dit jaar.
Groet en succes!
 
Bovenaan Onderaan