Verbruik kWh plug-in hybride

Bakkertje

Forumguru
Afgelopen weekend naar Berlijn op en neer geweest, heen (volle accu vertrokken aan de snelheid gehouden waar het moest, waar het mocht 150 op de cruise control) verbruik 1 op 13, terug lege accu en overal aan de snelheid gehouden en waar het mocht de cruisecontrol op 170. Gemiddeld 1 op 11,5 over 650 km. Elektrisch verbruik niet echt naar gekeken eerlijk gezegd.

• Leuk
Waarderingen: Rob

Ko-tje

Nieuw lid
Na 2.000 km. Gemiddeld 1.2 l/100 km. (motor heeft 45 min gedraaid toen ik auto heb gehaald bij de dealer).
Elektrisch 18.2 kWh/100 km. bij een gemiddelde snelheid van 56 km/h.

Rob

Forumguru
Afgelopen weekend naar Berlijn op en neer geweest, heen (volle accu vertrokken aan de snelheid gehouden waar het moest, waar het mocht 150 op de cruise control) verbruik 1 op 13, terug lege accu en overal aan de snelheid gehouden en waar het mocht de cruisecontrol op 170. Gemiddeld 1 op 11,5 over 650 km. Elektrisch verbruik niet echt naar gekeken eerlijk gezegd.

Nu zijn omstandigheden nooit te vergelijken, maar het verschil in verbruik op een soortgelijke rit naar Parijs en terug met de Octavia is best groot, vind ik zo op het eerste gezicht. Ook heen en weer naar Trier kom ik zelden slechter uit dan 5.5/5.7 (zo'n 1/18, 1/17,5).
Wagengewicht ontloopt elkaar niet veel denk ik (?).

Bakkertje

Forumguru
Mijn ervaring is het gewicht in combinatie met het tempo dat het verbruik bepaald.
Daarnaast staat mijn auto op 235/40 R19 wiel/band combinatie. Dat zal ook niet helpen zeg maar. Ik denk dat als ik wat beter oplet ik ook best zuiniger kan rijden.

De Passat is op papier overigens 1635 kg en zit volgens mij tussen een Octavia en Superb in qua gewicht.

A.s. dinsdag ga ik weer een wat langere rit maken en de auto staat nu op 215/55 R17 all season wiel/banden. Eens kijken wat dat doet.

• Leuk
Waarderingen: Rob
Ben vorige week teruggekomen uit Stuttgart. Accu vastgezet op 50%. Max. 130 gereden en een verbruik van ca 6.2-6.5 ltr. Vind ik redelijk maar ook niet heel bijzonder. Bij constant 125kmh is het verbruik meestal 7.5-8 ltr. Frontaal oppervlak doet veel ( ivg met bv Passat)

19” zomerbanden..

Bovenaan Onderaan