SteGo
Donateur
Even een vraagje aan de berijders van de elektrische Citigo;
Wat is je gemiddelde verbruik met de CITIGO ͤ iV in kWh per 100km?
Ik zag bij de specificaties op de website van AutoWeek staan dat het verbruik volgens WLTP-cyclus 12,8 kWh/100km is, maar ik ben wel benieuwd wat dat in praktijk is. We weten immers dat autoproducenten vaak dingen beloven die ze niet helemaal waar kunnen maken.
En dan ben ik eigenlijk ook nog wel nieuwsgierig of er mensen zijn die het verbruik dat de boordcomputer aangeeft nog hebben nagemeten met een eigen kWh-meter, waarbij het aantal geladen kWh's vanuit het 230V-stopcontact is afgezet tegen het aantal gereden kilometers sinds de vorige volledige laadbeurt.
Eigenlijk net zoals de ICE-rijders hun verbruik berekenen aan de pomp.
Wat is je gemiddelde verbruik met de CITIGO ͤ iV in kWh per 100km?
Ik zag bij de specificaties op de website van AutoWeek staan dat het verbruik volgens WLTP-cyclus 12,8 kWh/100km is, maar ik ben wel benieuwd wat dat in praktijk is. We weten immers dat autoproducenten vaak dingen beloven die ze niet helemaal waar kunnen maken.

En dan ben ik eigenlijk ook nog wel nieuwsgierig of er mensen zijn die het verbruik dat de boordcomputer aangeeft nog hebben nagemeten met een eigen kWh-meter, waarbij het aantal geladen kWh's vanuit het 230V-stopcontact is afgezet tegen het aantal gereden kilometers sinds de vorige volledige laadbeurt.

Eigenlijk net zoals de ICE-rijders hun verbruik berekenen aan de pomp.


(zonder die extra 25% is het ook al €5,79)
Jammer.
. En bij Newmotion (schaamteloze reclame) betaal ik iets van €0.25 /kWh voor de eigen laadpalen, via de Smoov app bijv vind je ook genoeg laadtarieven rond die prijs. Zelfs snelladen kan nog goedkoper dan die 37ct: Shell Recharge is maar 35ct/ kWh. Je moet wel weten wanneer je welke laadpas gebruikt, maar als je standaard bij dezelfde aanbieders in je omgeving oplaadt dan is dat 1x uitzoeken en verder niet meer moeilijk.