verbruik 1.9tdi

Angel_O

Nieuw lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Ik rij behoorlijk door en volgens de boordcomputer kan ik nadat ik getankt heb 950km rijden. Dat was pas na de 3de tank beurt. Bij de eerste twee tanbeurten zoop die auto behoorlijk.

[/ QUOTE ]

Ben benieuwd. Vandaag nog even gecheckt, mijn computer geeft nu ook 930-960 aan (varieert af en toe wat), maar teller twee geeft aan dat ik de laatste 1500km toch 5.5 op 100 heb gereden - wijkt wat af van mijn eigen berekening, maar misschien dat de eerste 500km wat minder zuinig waren???
 

smg

Lid
De actieradiusberekening is minder nauwkeurig dan het gemiddeld verbruikcijfer. De actieradius holt tegen het einde van de tank heel hard achteruit. Tegen de tijd dat de actieradius 0 aangeeft, kan ik nog ca. 100 km rijden. Ik geef toe, ik heb wel eens 54,5 liter moeten tanken. Officieel past er 55 liter in, maar ik ben wel nieuwsgierig naar de werkelijke inhoud (of stond ik echt bijna droog?).

Ik zie dat sommigen hun verbruik bijhouden adhv de kilometerstand en het aantal getankte liters ipv de boordcomputer. Zit er echt zoveel verschil tussen, ook na enkele tankbeurten?
 

Angel_O

Nieuw lid
Actieradius volgens de computer holt bij mij niet heel erg achteruit, misschien omdat de auto (nog) flink zuipt over het hele traject. Ben benieuwd, ben morgen aan 3e tankbeurt toe.

@smg: Wat betreft het verschil tussen computer en getankte liters: daar ben ik ook benieuwd naar, daarom houdt ik het bij. Gaat gelukkig heel makkelijk dankzij de website van multi-tankcard. Wel even correcte kilometers intoetsen bij het tanken natuurlijk /forum/images/graemlins/wink.gif
 

Hetzer

Forumguru
Mooi he /forum/images/graemlins/grin.gif, die hedendaagse (Skoda-)techniek
Maar pas op ,je raakt er zo aan gewend ,als je eenmaal die luxe gewend bent wil je niet meer anders!!!!
En moet je eens bij andere merken gaan kijken, wat je voor deze voor ons zo vanzelfsprekende tjechische luxe moet neertellen!! /forum/images/graemlins/blush.gif
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Actieradius volgens de computer holt bij mij niet heel erg achteruit, misschien omdat de auto (nog) flink zuipt over het hele traject. Ben benieuwd, ben morgen aan 3e tankbeurt toe.

[/ QUOTE ]

Rij die auto echt rustig in en het brandstof verbruikt wordt heel snel minder. Ik merkte duidelijk verschil na elke 250 km. Bij de 3de tank was het verbruik al minimaal.
 
Bovenaan Onderaan