Ventilatierooster schuif los

Scala0905!

Nieuw lid
Beste forumleden,

Ik heb geconstateerd dat de schuif van mijn ventilatierooster los zit van de achterliggende lamellen, is er manier hoe ik de schuif weer kan vastkoppelen aan de lamellen?
Bij voorbaat dank.

Scala0905!

Nieuw lid
Hmm balen, maar bedankt voor het antwoord. Is het normaal dat het zo fragiel is? Ik heb op een normale manier geschoven en toen was er geen koppeling meer met de lamellen.

Rallye

Forumguru
Ik heb geen Scala, dus daar kan ik niets over zeggen, maar dan kan het misschien goed zijn om nog eens te kijken of er inderdaad iets afgebroken is. Bij mijn Octavia 3 heb ik achterin twee maal een nieuwe uitstroomopening gehad - kindervoetjes.

hemi24

Donateur
Ik hoop voor je dat het in het middelste rooster is?
Links is duurder en rechts al helemaal…
Als je zoekt op de onderdeelnummers zul je we zien waarom: het is voor de buitenste roosters een deel wat in de interieurlijst verwerkt zit, dus rechts is bijna je halve dashboard…

• Leuk
Waarderingen: Tees

hemi24

Donateur
8pxbm75vk1cb1.jpg

Scala0905!

Nieuw lid
Excuus, ik zag de link niet meteen op mijn telefoon. In ieder geval bedankt voor het doorsturen, best schrikbarend de bedragen.
Ik ga even overwegen wat ik met de roosters ga doen. Mocht iemand nog suggesties hebben dan hoor ik het graag.

Samskoda

Nieuw lid
Beste forumleden,

Ik heb geconstateerd dat de schuif van mijn ventilatierooster los zit van de achterliggende lamellen, is er manier hoe ik de schuif weer kan vastkoppelen aan de lamellen?
Bij voorbaat dank.
Hoi ik heb opgemerkt dat dit in de winter gebeurd dus het draaien van warm temp en koud temp buiten in nacht krimpen de onderdelen en rekken uit kunnen dan afbreken! Advies winters de ventilatie naar voorzijde niet activeren of sluiten. Ik heb ze zelf gefiixt door met seconde lijm te gebruiken en de rooster weer terug te klikken dit vereist preciesie werk nu al 2 roosters achter elkaar moeten doen.

Tools: mini platte schroevendraaier en secondelijm. Echter is alleen het kunstofhouder klipjes los gebroken als je deze eenmaal terug lijmt is het weer goed. Of bestel op aliexpres zag deze voorbij komen €15

Rallye

Forumguru
Dan heeft Skoda dus iets teveel bezuinigd. Ik vraag me wel af waarom je hier per sé aan moet zitten. De scale heeft toch ook een defrost die alles op de voorruit zet? En daarna ga je weer terug naar normaal? Set and forget zou ik zeggen……

@PizzaPieter Ik denk dat @Samskoda de roosters gerepareerd heeft met lijm, niet heeft vastgezet?

Tees

Donateur
Dit is al jaren een zwak punt van de ventilatieroosters. Het is kunststof, dat veroudert door allerlei omstandigheden, en wordt op een gegeven moment broos. En t zijn allemaal dunne verbindingen en dan breekt er wel eens wat.

Niet gebruiken is idd wel een bijzonder advies, zo kan je alles wel oplossen...

EdK

Forumguru
Ze worden gemaakt om gebruikt te worden en als je dit gewoon met beleid doet gaan ze een auto leven lang mee !
Ben nu met me 5e Skoda en 3e VW bezig ( prive / zakelijk ) en er is bij mij nog nooit zo'n rooster gesneuveld.
Maar heb er ook nooit telefoonhouders of van die mooie luchtverfrissers aan vast geklemd
Want ja daar zijn ze niet voor gemaakt !

• Leuk
Waarderingen: Tees

Samskoda

Nieuw lid
Dan heeft Skoda dus iets teveel bezuinigd. Ik vraag me wel af waarom je hier per sé aan moet zitten. De scale heeft toch ook een defrost die alles op de voorruit zet? En daarna ga je weer terug naar normaal? Set and forget zou ik zeggen……

@PizzaPieter Ik denk dat @Samskoda de roosters gerepareerd heeft met lijm, niet heeft vastgezet?
Ik heb een skoda karoq 1.0 tfsi 2021 en het is maar een tip want ik gebruik geen telefoonhouders of geurverfrissers tussen. Het is echter de houder die afbreekt aan achterzijde en de lammelen zelf zijn goed.

Bovenaan Onderaan