Velgenkeuze - Audi TT "fat 5" velgen.

Edwinz

Forumguru
Stom van me, de velgen zouden moeten passen.
Op de foto ziet het er oke uit bij de polo.
Op steekmaat.nl staat daar ET43 voor een polo.. dus zelfde als fabia...:facepalm:
 

turboturbo

Forumguru
Kan deze evt overnemen voor erg weinig.

Komen onder een golf 4 vandaan en liggen nu onder een polo (ET is de verkoper niet bekend).

15 inch
195 bandbreedte

Zou dan wel de velg een keer moeten opschuren en spuiten?
ET waarde is ook hier niet het grootste probleem.

Golf 4 = C segment en die heeft een hogere band / groter wiel omtrek.

Deze 15” velg/band combinatie (195/65/15) heeft een te grote wiel omtrek voor de Fabia (B segmenter) die bij een breedte van 195 een hoogte van 50 mag hebben (dus 195/50/15)

Hier kan je alle toegestane band/velg combinaties voor een Fabia I (6y) vinden: https://www.skodaforum.nl/forum/i/fabia-1-mogelijke-band-velg-combinaties.12439/

Als je er zelf nieuwe banden op gaat leggen kan je dit negeren.

Idee: waarom koop je dan nu niet vast nieuwe winterbanden voor op de stalen velgen? Dan kom je de APK door en kan je rustig verder zoeken naar een LM setje met zomerbanden.
 
Laatst bewerkt:

Edwinz

Forumguru
Daar zeg je me ook wat zeg..
Even controleren... maaarr ik heb nog 4 contiwintercontacts liggen om mn 4x108 velgen en volgens mij dezelfde inchmaat als de stalen......

Maar ik mag een setje velgen halen 205/45/16 (zag in het document dat dat past) alleen de ET is nog een twijfel. Wijkt 4 af met het documentje.
J
In het document staat ET42 maar deze zijn ET38, gezien t toch de banden zijn met max breedte is het even oppassen of ze niet wat gaan uitsteken.
 
Laatst bewerkt:

turboturbo

Forumguru
maaarr ik heb nog 4 contiwintercontacts liggen
Alleen als die nog heel erg goed zijn zou je kunnen kijken of die op je huidige stalen velgen kunnen. Of als je zelf banden kunt wisselen en wielen balanceren. Vergeet niet dat dat vaak €25,- per wiel kost om te laten doen. En dat is toch zonde van die €100,- als je nog maar een of 2 seizoenen ermee kan doen (volgens mijn idee, althans, als je bedenkt dat je voor 350,- ook een setje nieuwe winterbanden kan hebben gemonteerd, gebalanceerd en al, waar je afhankelijk van je jaarkilometrage weer 6 - 10 jaar mee vooruit kan)

setje velgen halen 205/45/16 (zag in het document dat dat past)
Klopt, die maatvoering is passend op de Fabia. Ook volgens steekmaat.nl

Wat die ET waarde betreft (38 i.p.v. 42) dat zou volgens mij wel goed komen. Er wordt over het algemeen wel gesteld dat je 5mm mag afwijken (eraf of erbij)
 

Edwinz

Forumguru
Ze zitten eronder, achter is een iets hogere band dan voor.

Voorkant 205/45/16
Achterkant 205/55/16
ET38


P.s.
Dit worden geen wintervelgen:nono::laugh::D:D:D
 

Bijlagen

  • SmartSelect_20190707-143927_Gallery.jpg
    SmartSelect_20190707-143927_Gallery.jpg
    254,4 KB · Weergaven: 56
Laatst bewerkt:

turboturbo

Forumguru
Ik zou zeggen; als het op de aangedreven as (vóór) maar goed zit qua juiste band/velg combinatie. De achterwielen hobbelen maar wat mee.
 

Edwinz

Forumguru
de voorkant is de max banden/velg maat volgens het skoda fabia 1 bestandje. Achter dus iets te "groot". ET waarde wijkt iets af maar valt er nog goed binnen.
 
Bovenaan Onderaan