veel water op de vloer

Naudje32

Actief lid
dat geintje heb ik gehad toen we de crosspolo kochten met schuif kanteldak. die idioten die de auto ervoor hebben gehad hebben dat doorgeblazen met perslucht, daardoor schoten de slangen uit de rubbertjes en vielen links en rechts achter het dashboard. resultaat dat de polo een rijdende vissekom was. heb alles eruit kunnen halen alles zat vol met sop en weet ik veel wat. heb alle proffesioneel gereinigd en terug erin gedaan. de dakraam afvoer, heb ik compleet vervangen. achter nieuwe slangenset van aliexpress en voor de originele aangepast en nieuwe pvc slang compleet doorgetrokken tot in de afvoer bij het schutbord.. heb de slangen door die rubbers achter het dashboard getrokken. normaal zijn dat rubbers die water doorlaten maar niks kan er terug in. heeft te maken met o.a co vergifteging via de afvoerslangen naar het dakraam. dit was in 2021. heb nooit meer lekkage gehad. heb nu ook via aliexpress van die mini borstels in de vorm van een trekveer gekocht die je door de slang kan trekken om te reinigen

Naudje32

Actief lid

Jessedew

Forumguru
Maar heeft de garage het probleem al gevonden? (vermoedelijk verstopte afvoer?)
want alleen droog maken helpt niet tegen vervolg lekkage.

Overigens heb ikzelf (helaas) ook een pano dak. Dat is de enige optie die ik liever niet wilde haha.

In al mn vorige auto's die het hadden gezeik mee gehad. of ze lekten boven of inderdaad aan de binnenzijde. o.a. de welbekende vissenkom op de vloermatten.

Fswart

Actief lid
De auto staat nog steeds bij de garage. Wachtend op de Canton versterker. Want de mijne was kapot door het water. Gelukkig vond de garage een tweede handse uit een schade auto. Stuk goedkoper dan een nieuwe. Ik heb wel gevraagd om het probleem op te lossen en niet slechts het gevolg. Dus ik neem aan dat ze dat gedaan hebben. Ik ga ernaar vragen als ie klaar is.

Bakkertje

Forumguru
Voor die versterker zou je de garage ook eens kunnen laten informeren bij Actronics, wellicht is ie te repareren?

Fswart

Actief lid
Een week geleden heb ik de auto naar de garage gebracht (7 nov) en ik heb hem nog niet terug. Alles is opgelost, de auto is droog gemaakt en de afvoer kanalen van het pano dak schoongemaakt. Maar door al het water is de versterker van het canton systeem kapot gegaan en ze konden er eentje kopen tweede hands van een schade auto. die werkte maar geeft alleen geluid op de speakers in de bestuurders deur. en ook de midden speaker geloof ik maar verder niet. Dus niet uit de andere drie deuren en niet uit de sub woofer... Ze zouden daar gisteren naar kijken en ik hoorde de hele dag niets. dus tegen een uur of half 5 maar eens gebeld. Ze gingen een plan maken zeiden ze. verder zeiden ze niets. het is dus nog niet gemaakt.

Is het zo moeilijk om een canton versterker aan te sluiten?

EdK

Forumguru
Misschien moeten ze die defecte Canton versterker eens naar KMS in Apeldoorn sturen !?
Misschien is deze nog gewoon te repareren ??
En komt er toch wat anders ( 2ehands) in dan zou ik de oude wel meenemen en eens bij KMS neerleggen voor een prijs opgave.
Kun je gerepareerd dan weer op 2e hands markt neerzetten en je eigen kosten misschien verlagen

Fswart

Actief lid
Zo, vandaag de auto terug gekregen van de garage. Op 7 november de auto gebracht. Ze hebben eerst de auto droog gemaakt. Bestuurders stoel eruit, tapijt omhoog zodat ook de geluidsisolatie goed kon drogen. De afvoer kanalen van het Panodak schoon gemaakt. Toen alle oranje errors die ontstaan waren door het vocht opgelost. Daarna zijn ze gaan kijken naar de canton versterker onder de bestuurders stoel. Die bleek kapot te zijn. Verzopen zal ik maar zeggen. Ze hebben er een van een schade auto laten komen. Die kwam vorige week donderdag maar die bleek ook kapot. Alleen de uitgang voor de bestuurders deur deed het. Dus dat ding terug en een andere besteld. Die kwam vandaag binnen en nu is alles goed.

Alles werkt weer naar behoren, ook alle elektronica. En een nieuwe APK meteen erop wand dat moest vóór 12 dec gebeuren. Dus we kunnen weer een jaartje rijden.

Intussen die borstel met die 'trekveer' besteld zodat ik in het voorjaar de afvoer kanalen weer schoon kan maken.

Eltjo

Forumguru
Mooi. Wat was nu de oorzaak van het voetenbad? Was dat wel de afvoer van het dak? Of is er geen keiharde oorzaak gevonden.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan