Veel storingen tegelijkertijd Octavia II 2007

Canon-Eye

Forumguru
Twee auto's eerder reed ik een O2c uit 10-2007, deze had een DSG6 (met natte koppeling) en die was wel degelijk voorzien van Sportstand. Plaatje in post #20 komt me dan ook zéér bekend voor...
Als ik me goed herinner moest de olie in die bak om de ca. 60k km worden ververst; de opkomende behoefte daaraan werd heel langzaam aangekondigd door een subtiele overgang naar ietsje minder naadloos in- en overschakelen dan normaal.
 

Tees

Donateur
Zo, dat was even flink zoeken waar die G195 sensor zit. Hij heet bij Gerrit Speek weliswaar wagensnelheidsensor, in ETKA heet 'ie toerentalsensor versnellingsbak. Kostte even voordat ik begreep dat 'ie de toeren van de aandrijfas direct na de versnellingsbak meet.

Bijgevoegd een plaatje uit ETKA waar die zit, op de versnellingsbak dus, nummer 13 Zal je van onderen bij moeten komen lijkt me. Het gaat om onderdeelnummer 09G927321B, mits je tenminste een van de volgende versnellingsbakcodes hebt: GSY, GJX, GJZ, HTN, HTM, HTP, JTY, JUG, JUH, KGJ, KGH, KGK, HFT. Als ik het goed heb zijn dit allemaal de niet-DSG bakken, maar daar hebben anderen meer verstand van.

download (1).png

En ik kan me heel goed voorstellen dat de versnellingsbak niet op het juiste moment schakelt als de outputsensor niet goed is. P0722 is trouwens geen signaal vanuit die sensor, dus 2 mogelijkheden: sensor kaduuk of bedrading niet goed. Laatste kan je uiteraard doormeten.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan