Goedemorgen Forum,
Afgelopen nacht kwamen wij terug van een heerlijke vakantie, de octavia uit 2021 1.5 e-tec heeft een week stil gestaan, bij het wegrijden liep het MM systeem direct vast en reboot was nodig. So far So good (gebeurt wel eens vaker met apple Carplay) na ongeveer 30min rijden over de duitse Bahn ( wat altijd heerlijk is) ging het ene assist lampje na het andere branden ( abs-laneassist-borden herkenning-ACC, electronische handrem(werkte gewoon) etc met daarna aandrijflijn melding zoek een werkplaats).
Skoda Mobility maar gebeld (doe onderhoud niet meer bij dealer nadat ze daar verkeerde diagnostiek hebben gedaan en daarna een extra kostenpost van 500euro, ondanks dat ik heb aangegeven lijn de auto even uit) Skoda Mobility heeft mij desondanks fijn geholpen (misschien omdat het 04:00 was en ze niets te doen hadden
) soft reset geprobeerd, dit werkte niet. Doorrijden en letten op de lampjes en geluiden was mogelijk) ANWB bij de auto gehad die heeft de computer uitgelezen op codes (zie bijlages). Tevens loop ik al ruim een jaar te kloten met Bandenspanningssensor Rechts achter ( geen foutcodes oid) at random gaat die branden ondanks dat de spanning goed was. ( volgende optie hierin is ABS sensor vervangen!!!) als ik alle foutcodes bij elkaar leg en de sensor problemen er nu bij meeneem lijkt dit verrekte veel op een communicatie storing met ABS sensor of (controle unit) Heren Met verstand van techniek hoe kijken jullie hier tegen aan!!!!
Dank alvast voor jullie meedenken
PS de auto is in onderhoud bij een ex Skoda dealer
Afgelopen nacht kwamen wij terug van een heerlijke vakantie, de octavia uit 2021 1.5 e-tec heeft een week stil gestaan, bij het wegrijden liep het MM systeem direct vast en reboot was nodig. So far So good (gebeurt wel eens vaker met apple Carplay) na ongeveer 30min rijden over de duitse Bahn ( wat altijd heerlijk is) ging het ene assist lampje na het andere branden ( abs-laneassist-borden herkenning-ACC, electronische handrem(werkte gewoon) etc met daarna aandrijflijn melding zoek een werkplaats).
Skoda Mobility maar gebeld (doe onderhoud niet meer bij dealer nadat ze daar verkeerde diagnostiek hebben gedaan en daarna een extra kostenpost van 500euro, ondanks dat ik heb aangegeven lijn de auto even uit) Skoda Mobility heeft mij desondanks fijn geholpen (misschien omdat het 04:00 was en ze niets te doen hadden
) soft reset geprobeerd, dit werkte niet. Doorrijden en letten op de lampjes en geluiden was mogelijk) ANWB bij de auto gehad die heeft de computer uitgelezen op codes (zie bijlages). Tevens loop ik al ruim een jaar te kloten met Bandenspanningssensor Rechts achter ( geen foutcodes oid) at random gaat die branden ondanks dat de spanning goed was. ( volgende optie hierin is ABS sensor vervangen!!!) als ik alle foutcodes bij elkaar leg en de sensor problemen er nu bij meeneem lijkt dit verrekte veel op een communicatie storing met ABS sensor of (controle unit) Heren Met verstand van techniek hoe kijken jullie hier tegen aan!!!!Dank alvast voor jullie meedenken
PS de auto is in onderhoud bij een ex Skoda dealer