VCDS mogelijkheden

RefleCs

Forumguru
Dat kan alleen door middel van VCDS. Ik zou niet weten hoe dat werkt, daarvoor ga ik trouw langs bij @Antera

Verstuurd vanaf mijn VFD 600 met Tapatalk
 

Skoda-MAN

Forumguru
Achterlichten altijd aan vermindert ook het schrik moment van degene die achter je rijdt en de automatische verlichting moet zonodig de verlichting inschakelen bij een ietsjes breder viaduct. :thumbsup:(denken dat ik rem)
 

Canon-Eye

Donateur
hoe kan je dit afzetten zodat enkel de voorkant op drl staat en niet samen met de achterkant?
Waarom zou je dat eigenlijk willen?

Het is niet voor niets zo geregeld dat nieuwe auto's vanaf een bepaalde datum (1 januari jl., of a.s.? weet ik effe niet precies) verplicht de mogelijkheid moeten hebben om de achterlichten met de DRL samen te laten branden. De volgende fase zal ongetwijfeld zijn dat op enig moment bij alle nieuwe auto's de achterlichten daadwerkelijk altijd - dus ook met de DRL - moeten branden.

Vergelijk het maar met het proces rond de veiligheidsgordels: eerst moesten er genormeerde bevestigingspunten in de auto's, vervolgens moesten daar ook gordels op gemonteerd worden en tenslotte kwam de verplichting om die gordels ook te gaan gebruiken.

Ik vind dat allemaal wel terecht, eerlijk gezegd...
 

Marcooctavia

Forumguru
Dat van de veiligheid snap ik.

Maar hoe kan je dit afzetten zodat enkel de voorkant op drl staat en niet samen met de achterkant?

Dit kan je niet zelf uit zetten dit moet gedaan worden met de computer voor je.
Het is wel voor het eerst dat ik dit hoor meestal moet ik het aanzetten.
Maar een ieder kan zo zijn eigen wensen hebben voor zijn auto, dat is het voordeel als je wat aan kan laten passen.

Marco.
 
flink lijstje... geen flauw idee wat ik wel of niet heb aan modules en opties. ben benieuwd of ook smart light assist geactiveerd kan worden....heb in ieder geval light assist op mijn S3 L&K (franse import). Met een beetje geluk eind van de week naar de RDW voor de papieren. Wil dan ook graag een keertje langs komen zo eerste week van het nieuwe jaar.
 

Antera

Donateur
flink lijstje... geen flauw idee wat ik wel of niet heb aan modules en opties. ben benieuwd of ook smart light assist geactiveerd kan worden....heb in ieder geval light assist op mijn S3 L&K (franse import). Met een beetje geluk eind van de week naar de RDW voor de papieren. Wil dan ook graag een keertje langs komen zo eerste week van het nieuwe jaar.

Helaas niet later aan te zetten aangezien de koplampen daarvoor niet de juiste besturingsmodule aan board heeft
 
is het mogelijk om de kleur van de sfeerverlichting in het interieur aan te laten passen aan de drive mode ? bv. comfort en normaal zacht wit, ecomode groen en sportmode en individual in het blauw ?
 

Marcooctavia

Forumguru
is het mogelijk om de kleur van de sfeerverlichting in het interieur aan te laten passen aan de drive mode ? bv. comfort en normaal zacht wit, ecomode groen en sportmode en individual in het blauw ?

Dit zal je zelf moeten doen.
Maar volgens mij krijg jij straks je nieuwe auto.
Met een licht pakket en daar kan je heel mooi alle kleuren licht zo zelf mee maken.

Marco.
 
ik heb een tweedehandsje my2016 model. L&K met standaard 3 kleurtjes, dus geen regenboog. Gaat er om of het mogelijk is per drive mode de sfeerverlichting aan te laten passen.
 
Bij de 2017 uitvoeringen kleurt de verlichting op GPS locatie...
Dus rij je aan de kust dan zal hij blauw oplichten
Rij je in de bossen dan zal hij groen / bruin oplichten afhankelijk van het seizoen.
En tsja rij je op de wallen te Amsterdam.............hou je deuren op slot dan....:deuk::deuk:

en niet het zwarte woud in, want dan heb je helemaal geen verlichting meer.
 
maar even serieus, vraag is of het mogelijk is de sfeerverlichting af te stemmen met een bepaalde drive mode, eco, comfort, normaal, sport...

Verstuurd vanaf mijn SHIELD Tablet K1 met Tapatalk
 
Bovenaan Onderaan