VCDS mogelijkheden

Antera

Donateur
WOW, dat zou nog eens geweldig zijn als dat zou kunnen. Ik stel mijn wagen straks beschikbaar als proefkonijn als iemand dit zou willen proberen om het decoderen ;)

U mag zeker langs komen. Dit is idd iets wat ik ook wilde bekijken en heb in de coderingen er wel iets van terug gevonden maar dat was even vluchtig tussendoor en omdat er geen tijd was er meer mee te spelen heb ik er niet in kunnen duiken. Als het goed is heeft de S3 RGB leds dacht ik te hebben gezien. Dus dat word even bekijken
 

coreza01

Forumguru
U mag zeker langs komen. Dit is idd iets wat ik ook wilde bekijken en heb in de coderingen er wel iets van terug gevonden maar dat was even vluchtig tussendoor en omdat er geen tijd was er meer mee te spelen heb ik er niet in kunnen duiken. Als het goed is heeft de S3 RGB leds dacht ik te hebben gezien. Dus dat word even bekijken
Super! ik heb hem net opgehaald! :)
 

coreza01

Forumguru
Ik ben zeer benieuwd, laat even weten of het gelukt is! Zou je een foto kunnen posten van de leds trouwens? Er is maar weinig over te vinden op internet en ik ben wel benieuwd naar hoe het eruit ziet :)
Zal later vandaag wel een paar foto's maken van het interieur ;)
 
Is er ergens een 'handleiding' beschikbaar van alle mogelijke aanpassingen via VCDS? Ik ga binnenkort een trekhaak monteren en wil dan nog wat aanpassingen doen. In elk geval Coming en Leaving Home alleen via de LED dagrijverlichting i.p.v. ook via xenon. Maar ik ben uiteraard benieuwd naar verdere mogelijkheden.
 

barthoefs

Senior Member
Als je de light assist hebt (grootlicht assist met camera). Kan je dan verkeersbordenherkenning laten aanzetten? En welke zaken kunnen die camera nog aan met software aanpassing?
 

plas0108

Forumguru
Ik ben vanavond aan het "spelen" geweest met VCDS. Even door de modules heen "gelopen". Ik was opzoek naar een instelling voor het activeren van de achterlichten als DRL. Helaas heb ik die nog niet gevonden. Ook ben ik opzoek geweest naar het deactiveren van het Start/Stop systeem omdat het systeem altijd de motor uitzet op het moment dat net het verkeerslicht weer op groen gaat. Ik kwam op een duits forum tegen dat je dan de voltwaarde moet wijzigen van 7,6 naar 12V. Ik heb de plaats wel gevonden waar ik dat kan wijzigen maar heb het nog niet doorgevoerd. Heeft iemand dat hier al getest? Is er overigens ergens een lijst te vinden met VCDS mogelijkheden met bijbehorende codering?
 

ertromp

Forumguru
@plas0108 : Voltage is inderdaad een mogelijkheid om het start/stop systeem te faken op de S3. En dat werkt :D
De S3 is voor een groot gedeelte gelijk aan O3 en daar zijn zat codings van te vinden op het www. Google maar eens
Belangrijkste is als ik het zo bespeur dat je logfiles gaat maken van je longcoding en van de adaptiewaarden want is dit de eerste keer dat je codeert?.
 

plas0108

Forumguru
@plas0108 : Voltage is inderdaad een mogelijkheid om het start/stop systeem te faken op de S3. En dat werkt :D
De S3 is voor een groot gedeelte gelijk aan O3 en daar zijn zat codings van te vinden op het www. Google maar eens
Belangrijkste is als ik het zo bespeur dat je logfiles gaat maken van je longcoding en van de adaptiewaarden want is dit de eerste keer dat je codeert?.

OK, dan ga ik het start/stop systeem faken. Ik heb al logfiles gemaakt, is altijd het eerste wat ik doe als ik voor de eerste keer een auto ga tweaken. Ik heb overigens al een jaar of 6 een originele Ross Tech kabel.
 

3deskoda?

Senior Member
Intussen een paar weken met de S3 gereden en toch ook al een verlanglijstje met aanpassingen aan het opmaken.

Ik merk bv. dat bij de Led-achterlichten er slechts 1 mistlicht brandt. Vraag me af of de tweede vrij te schakelen is. Of zou daar geen lampje zitten ?
 

ertromp

Forumguru
Intussen een paar weken met de S3 gereden en toch ook al een verlanglijstje met aanpassingen aan het opmaken.

Ik merk bv. dat bij de Led-achterlichten er slechts 1 mistlicht brandt. Vraag me af of de tweede vrij te schakelen is. Of zou daar geen lampje zitten ?
Die is zeker vrij te schakelen met VCDS
 

plas0108

Forumguru
Weet iemand of het met VCDS mogelijk is om in je info display (MFA) i.p.v. alleen het huidige nummer (audi of video) een lijst zichtbaar te maken waar je door heen kan lopen om het volgende nummer te kiezen. Nu is het alleen mogelijk om meteen het volgende of voorgaande nummer te kiezen, erg irritant. Je moet dan toch je handen van het stuur halen om het via de Columbus te doen omdat je via het MFA die mogelijkheid niet hebt.
Verder wil ik graag comfort blinking van 3 naar 4 keer aanpassen. Ik kan het via VCDS wel aangeven en opslaan maar het heeft geen effect.
 

EdK

Forumguru
Verder wil ik graag comfort blinking van 3 naar 4 keer aanpassen. Ik kan het via VCDS wel aangeven en opslaan maar het heeft geen effect.

Nadat je deze instelling met VCDS hebt gedaan sluit je VCDS af.
Hierna in je maxidot ( tussen de tellers ) en dan in menu naar licht instellingen.
Deze naar fabrieksinstellingen resetten en dan zouden de knippers het wel van 3 naar 4 moeten doen.



Vreemde is dat deze handeling wel bij Skoda gedaan moet worden, maar onlangs bij enkele VW caddy en Transporters gedaan en daar hoef je niets te resetten....
 
Bovenaan Onderaan