VCDS mogelijkheden

RefleCs

Forumguru
Nog even een toevoeging:
  • Aanpassen LED interieur verlichting
  • Wimpers altijd aan
  • Achterlichten aan bij DRL zonder dashboard en kentekenverlichting
  • Piep bij openen achterklep uitschakelen
  • Smart Light Assist standaard inschakelen bij start of laatst gekozen instelling opslaan in geheugen
  • Comfortknipper naar 4
  • CH en LH naar maximaal 60 seconden
  • Snelheid van de blower weergeven in AUTO mode
  • Stoelverwarming geheugen aanzetten
  • DRL aan en uit kunnen zetten vanuit de Columbus
  • Verkeersbordenherkenning inschakelen
  • Gevoeligheid van het gaspedaal aanpassen
  • Refuel hoeveelheid weergeven in MFD
  • DRL uit bij stand 0
  • AM band uitschakelen
  • Rain closing
  • Olie temperatuur weergeven in MFD
Mits deze ook groen zijn @Antera

Qua doorlooptijd ben ik ook even benieuwd het is nogal een lijst geworden. Uiteraard mag dat ook via PB :)
 
Kan iemand me vertellen of lane assist een must have is? Wat heb je er aan? Ik heb wel verkeersbordherkenning en adaptieve cruise control en lees dat @Antera deze kan activeren...
 

Schep

Forumguru
Het zorgt voor wat meer autonoom rijden. Je moet wel je stuur vasthouden (lees; af en toe bewegen) of er iets met gewicht in stoppen, maar in principe rijdt de auto op snelweg dan behoorlijk zelfstandig.
Binnen de kom is het niet nuttig, is mijn ervaring, maar op provinciale wegen en snelwegen met redelijk beperkte bochten is het ideaal.

Ik ben momenteel in Zweden op vakantie en zet de ACC op de max snelheid, duw een colablikje in het stuur en hoef me vaak nergens meer druk om te maken.

Must have; nee
Nice to have; zeker

Mijn advies, laat het aanzetten, probeer het, en als het niet bevalt zet je het via het menu weer uit. Ik vind het heerlijk, maar ik heb ook al iemand in mijn auto laten rijden die de constante kleine bewegingen in het stuur vreselijk vond.
 

Level42

Forumguru
Is er een mogelijkheid om de ruitenwissers naar de "rust" positie terug te laten gaan als je je contact uitzet ?
 
Wat betreft de verkeersbordherkenning is het daar mogelijk om het alarmsignaal op 25km/u te brengen? Nu staat dit ingesteld op max 15km/u. Op de autosnelweg is dit wat voorzichtig...
 

RefleCs

Forumguru
Komende dinsdag ga ik even gezellig bij @Antera op de koffie voor alle aanpassingen en om te kijken wat we nou kunnen met het gaspedaal. Ik meen me ook nog iets te herinneren over het uitlezen van een auto met bepaalde systemen af fabriek en dat mijn auto daarvoor ook in aanmerkingen kwam. Dus die nemen we dan vast ook mee ;)
 

BadBert

Forumguru
Van @Antera de lijst met mogelijkheden gehad, hier staat wel het gaspedaal al genoemd? (gasrespons verbeteren, staat nog wel (testing) achter)

Ik ga binnenkort ook even langs, o.a. comfort sluiting van het pano dak weer terug aan laten zetten (moest van de LM langs de garage voor de terug roep actie) en nog wat kleine dingen aan laten passen :)
 

RefleCs

Forumguru
Die staat inderdaad ook op mijn lijstje want die is voor de levering al uit gezet en ik vind het bloedirritant dat als ik de deur open trek het dak niet verder sluit ;)

Mijn lijstje:
  • Aanpassen LED interieur verlichting (Warmwit vervangen voor Koel wit (zo dicht mogelijk bij de overige verlichting)
  • Wimpers altijd aan
  • Achterlichten aan bij DRL zonder dashboard en kentekenverlichting
  • Piep bij openen achterklep uitschakelen
  • Smart Light Assist standaard inschakelen bij start of laatst gekozen instelling opslaan in geheugen
  • Comfortknipper naar 4
  • CH en LH naar maximaal 60 seconden
  • Snelheid van de blower weergeven in AUTO mode
  • Stoelverwarming geheugen aanzetten
  • DRL aan en uit kunnen zetten vanuit de Columbus
  • Verkeersbordenherkenning inschakelen
  • Gevoeligheid van het gaspedaal aanpassen
  • Refuel hoeveelheid weergeven in MFD
  • DRL uit bij stand 0
  • AM band uitschakelen
  • Rain closing
  • Panodak terugroepactie herstellen
 
Bovenaan Onderaan