Varioflex achterbank zinvol of niet?

hemi24

Forumguru
Als de zee achter de voorstoelen bij een Kodiaq té groot wordt, schuif je daar de achterbank simpelweg een stuk naar voren…
Dus ookal ben ik dan wellicht zielig, heb vooral geen medelijden met mensen als mij!

Keus voor Varioflex is gewoon een afweging die ieder voor zich moet maken; het is maar net hoe je je wagen wilt gebruiken.
De voordelen zullen niet altijd opwegen tegen de nadelen…
 

dirkie996

Forumguru
Toen ik m'n Karoq bestelde ( 01/22), was er bij de Sportline zelfs geen varioflex in optie. Is dit 'n aparte optie die niet in de configurator zit, misschien? ( althans niet in België).
Voor sommigen zal 't waarschijnlijk wel 'n nuttige optie zijn, maar bij mij wordt de achterbank slechts in één of twee procent van de ritten gebruikt. Daarom dat ik ook de achterzetel verwarming ook nutteloos vind, maar ja, het zit er standaard op, alsook de stuurverwarming.
Hier in BE moet je 'n topuitvoering kopen om 'n bepaalde motorisatie te bekomen, die je wil. In Duitsland kan je gemakkelijker de zwaarste motor verkrijgen, in 'n middelmoot uitvoering.
 

EdZ

Donateur
Als het goed is ben ik over twee weken de trotse bezitter (nou ja) van deze Karoq. Mijn vrouw zei iets van "we doen het gewoon" en dan ga ik niet tegenspartelen....

Die Karoq moet wel de vrij grote schoenen vullen van mijn Leon. Bij far de meest prettige auto die ik ooit heb gereden (kan @Canon-Eye misschien bevestigen), maar we zullen zien,

Als ik 'm heb zal ik 'm natuurlijk delen bij "mijn auto".

Ofwel: terug in het Skoda-nest...
 

EdZ

Donateur
De Karoq uit Numansdorp met varioflex en elektrisch verstelbare voorstoel en meer van dat soort opties. Zoals een automatische achterklep die best voor hoofdpijn kan zorgen als je er op het verkeerde moment onder staat, dat soort dingen....

Deze

Sympathieke dealer. Hoe het in de praktijk uitwerkt weet ik nog niet,,,,
 

Engelsejann

Nieuw lid
Als wij met de caravan op pad gaan en de fietsen mee nemen halen we de achterstoelen uit de auto en zetten we onze e-bikes rechtop achter in de Karoq. Moeten wel de voorwielen van de fietsen eraf.
 

Beauri

Forumguru
De Karoq uit Numansdorp met varioflex en elektrisch verstelbare voorstoel en meer van dat soort opties. Zoals een automatische achterklep die best voor hoofdpijn kan zorgen als je er op het verkeerde moment onder staat, dat soort dingen....

Deze

Sympathieke dealer. Hoe het in de praktijk uitwerkt weet ik nog niet,,,,
Leuke dealer, mooi, kan ie misschien nog even de software update regelen en doormelden.

Resultaat

Terugroepactie voor kenteken P-593-GL
alarm_bell_retina.png
Ja

Terugroepactie 1
Omschrijving
De handrem kan bij het verlaten van het voertuig onder bepaalde omstandigheden ontgrendelen.

Mogelijk gevolg
Onbedoeld vanuit stilstand in beweging komen van het voertuig.

Herstel
De producent neemt maatregelen. De voertuigeigenaar wordt verzocht een afspraak te maken met een merkdealer. De dealer zal een software update uitvoeren van het remmenregelapparaat (ESC).

Uitslag terugroepactie 1

Probleem verholpen?Niet verholpen
Aantal teruggeroepen:6.766

Voor jezelf misschien ook wel fijn om te weten dat ie op de parkeerplek blijft staan en niet zomaar uit zijn eigen aan de haal gaat.:D
 

EdZ

Donateur
Die terugroepactie zal ik nog even doorgeven, dank . Had het wel gezien maar niet meer aan gedacht.
Hoofdreden voor een andere auto is dat we (mijn vrouw met name) een wat hogere zit willen. Ik hoefde nog niet zo nodig maar iets nieuws is altijd leuk....
 

Okki

Donateur
Dat laatste kan ik beamen. Bij elk autoblaadje wat ik lees vraagt mevrouw Okki telkens ' ..en welke wordt het dit keer?'
 

Cordoba

Forumguru
De Karoq uit Numansdorp met varioflex en elektrisch verstelbare voorstoel en meer van dat soort opties. Zoals een automatische achterklep die best voor hoofdpijn kan zorgen als je er op het verkeerde moment onder staat, dat soort dingen....

Deze

Sympathieke dealer. Hoe het in de praktijk uitwerkt weet ik nog niet,,,,
Ik kan me nog herinneren dat dit het startpunt was van een meeting en toertocht naar de dealer in Spijkenisse. Mijn indruk was destijds ook dat het een prettig bedrijf is om zaken mee te doen.
 
Bovenaan Onderaan