Van vRS naar RS...

Rallye

Forumguru
En ze willen niet dubbel checken omdat jij het vraagt (en zo een dure fout voor hen voorkomt)?

sitechris

Donateur
Audi heeft er niet van geleerd, huidige TT RS en RS3 hebben nog steeds dezelfde problemen. Echt schandalig.

Caby

Forumguru
Ben effe eens aan het kijken geweest maar ik vind maar 1 part nummer voor die schijfremmen, dus geen verschil voor rechts en links....

https://audi.7zap.com/en/rdw/audi+ttrs+coupe+roadster/ttrs/2011-676/6/615-615050/#8

Klopt. Als ze ze vervangen is het weer 2x de rechter schijf..
En door dat ze nu krom staan zijn de blokken ook schuin afgesleten en dus onbruikbaar.

Audi heeft er niet van geleerd, huidige TT RS en RS3 hebben nog steeds dezelfde problemen. Echt schandalig.

Volledig mee eens!

Rallye

Forumguru
Maar als er maar 1 onderdeelnummer is, is het dan niet zo dat er geen linker- en rechterschijven bestaan?

Caby

Forumguru
Foto%201-02-18%2016%2000%2002.jpg

-
Schijven en blokken zijn aangekomen.
Remschijven zijn Tarox 370mm Bespoke.
Remblokken zijn de oem Brembo's
Daarnaast heb ik ook nog 2 oem slijtage sensoren erbij gekocht.

Nu nog tijd en ruimte vinden om ze te plaatsen. Kan niet wachten om van die vibraties af te zijn! Ik kan de wagen niet deftig benutten op dit moment.

LT83

Forumguru
Kijk, flinke stoppers!! Ga je nog iets doen qua tuning?
Deze blokken hebben nog flink wat marge qua vermogen en vooral koppel.
Een 200nm extra koppel is niet verkeer op de ring ;)

• Leuk
Waarderingen: Caby

Caby

Forumguru
Ik overweeg wel om te chippen. Kan tot 400Pk/600Nm stage 1. Maar BR vraagt er wel €800 voor. Die kost is op dit moment geen prioriteit. Na de remmen ga ik voor banden kijken. Ondertussen moet ik ook nog een nieuwe voorruit laten plaatsen. Die kost komt er ook weer bij (geen glasbreukverz). Het stopt nooit :geek:

Witte76

Forumguru
wow, mooie wagen man !!!
zie het nu pas welke je in de plaats van de skoda hebt. :thumbsup:

Dat met de remmen is inderdaad niet netjes van Audi !!!

Heb je al eens rechtstreeks naar Audi gemaild? Toen ik mijn A5 nog had heb ik dat een keer gedaan, voor een probleem en ook terug antwoord gekregen. Moet het wel in het duits doen dan en geduld hebben, rechtstreeks naar Ingolstadt.

Was toen wel even zoeken achter emailadres, maar uiteindelijk gevonden. Helaas heb ik het niet meer...

En als je echt meer wil weten, stuur eens een mail naar JP Performance in duitsland. Die heeft om de zoveel tijd een Q&A ronde waar die mailtjes beantwoord. Jean-Pierre heeft een heel hechte band bij Audi, kijk m zijn youtube filmpjes maar eens...

• Leuk
Waarderingen: Caby

Caby

Forumguru
Merci voor de tip!

Ik werk momenteel bij Audi zelf en kan geen beroep doen op enige compensatie van Audi Duitsland omdat de remschijven die erop staan nog de eerste zijn en die zijn nu ondertussen al bijna 8 jaar oud. Dat ze na 8 jaar kromtrekken is, volgens Audi, niet abnormaal. Als ik ze nu zou laten vervangen en een paar maanden erna de schijven terug krom zou trekken, dan heb ik wel recht van spreken. Maar aangezien ze nog steeds dezelfde schijf voor beide kanten gebruiken heb ik geen zin om met de gedachten rond te lopen dat mijn schijven binnen een bepaalde periode terug krom gaan trekken. Daarom ben ik aftermarket gegaan. Maandag ga ik mijn schijven en blokken plaatsen.

Allez een rs6 van €150.000 die na 10.000km al kromme remmen heeft, laat ze vervangen op kosten van Audi, en op 24.000km staat hij hier terug met hetzelfde verhaal. Dat is toch not done!

Ik heb op het autosalon bij alle sportievere Audi modellen speciaal gekeken naar de remmen en het ziet er naar uit dat ze het eindelijk geleerd hebben.

Bovenaan Onderaan