Van vRS naar RS...

Caby

Forumguru
Beste Skoda fanaten

Dit is een topic dat al even op zich heeft laten wachten want het is nu al van midden augustus dat ik mijn Octavia 3 220pk heb verkocht om een andere wagen aan te schaffen.

De reden van deze beslissing is eigenlijk een samenkomst van omstandigheden. Toen ik de O3 kocht had ik een vriendin (met zicht op het stichten van gezin etc), had ik nog nooit geproefd van een ervaring als de nurburgring en dacht ik dat een automaat ''the way to go'' was.
Tijd verstrijkt, vriendin met toekomstplannen is niet meer, de nurburgring heeft me gek gemaakt en ik miste echt de beleving van het manueel schakelen.

Ik wilde iets sportiever gaan en ben dus beginnen zoeken naar iets anders. De enige eisen die ik had was dat het dus manueel geschakeld moest zijn en een fiets (mountainbike) kon laden in de koffer. Mijn eerste blik was gevallen op een BMW E46 M3. Lekkere 6 in lijn met achterwiel aandrijving.. tot ik opzocht wat ik moest betalen aan taxen voor die motor hier in belgie. De co2 en euronorm zijn van vitaal belang en dat is bij deze -bijna klassieker- jammer genoeg niet te betalen voor mij.

Ik ben dus blijven verder zoeken naar iets betaalbaarder en ben dan uitgekomen bij.. de Audi TTRS.
De 2,5L 5 cylinder dat 340pk produceert maakt een heerlijk geluid en de quattro aandrijving is fantastisch. En uiteraard mocht de manuele versnellingsbak niet ontbreken! Schakelt super lekker, kort en sportief. Het was, moet ik toegeven, terug wennen na de hele tijd gereden te hebben met een dsg. Voor stadsverkeer is de dsg nog steeds de beste optie die je kan kiezen en op zo een momenten mis je die wel. Ook is het schakelen op zich veel sneller dan een handbak. Alleen miste ik die belevenis, de voldoening, die connectie met de wagen. Vandaar mijn keuze.

Wat heb ik er tot nu toe aan gedaan?
Velgen laten poederlakken in het zwart.
Emblemen in het zwart.

Wat ga ik nog doen?
Geluidsinstallatie upgraden
Ramen een tint geven
Eventueel laten chippen achter de sportknop.

Genoeg gezeverd, fotos:

DSC_0030Y.jpg

IMG_4091.JPG

Groetjes
Caby

leon-cupra

Forumguru
Machtige TT RS :dankje:
Is een wagen die hier ook heel hoog op de verlanglijst staat als opvolger van mijn vRS. Kunnen er trouwens twee kinderen achterin? (Spijtig genoeg wel een vereiste hier )

Mijn broer vertelde onlangs verhaal over de zoon van zijn baas. Heeft als hobbywagen een TT RS. Wou ooit aan een maat tonen wat het beestje kon. Wist wel niet dat er een anonieme politiewagen achter hem reed. Op het moment dat hij plankgas geeft, beseffen de agenten, how, iemand die te snel wilt rijden. Echter was de TT zo snel uit het zicht dat ze zijn nummerplaat niet konden lezen :deuk:

• Leuk
Waarderingen: Caby

Bael

Forumguru
Gefeliciteerd Cabby, ziet er mij een snel ding uit :thumbsup: veel succes ermee en houd ons op de hoogte!
Nu vraag ik mij ook hetzelfde af van @philippe bakker kreeg je hem goed verkocht?? Als ik van een golf R naar de skoda ging geraakte ik hem aan de straatstenen niet kwijt en was 4jaar met 40.000km :mad:

• Leuk

s-line

Forumguru
In de tijd dat ik mijn RS te koop had staan ging het ook heel slecht met de verkopen van de 2e hand RS. Ik had gelukkig de mazzel dat de mijne wel een blikvanger was waardoor ik hem binnen 2 maanden kwijt was de andere die gelijk met de mijne te koop stonden( standaard om te zien) hebben er allemaal nog ruim een jaar op internet gestaan. Dus je moet mazzel hebben en net ff wat anders of meer hebben waardoor hij opvalt bij de kopers.

• Leuk

Zwapp

Forumguru
Gister deze TT gezien in het programma The Grand Tour, voormalig topgear...
Man man wat een machine, ga je zeker veel plezier aan beleven!

Rallye

Forumguru
Volgens mij was dat de opvolger van de versie die Caby nu heeft. Beide wagens beschikken over die fantastische vijfcilinder.

• Leuk

Caby

Forumguru
Kunnen er trouwens twee kinderen achterin? (Spijtig genoeg wel een vereiste hier )

Nja.. de achterbank op zich is inderdaad gene vette. Er zijn wel isofixen voorzien maar erg ruim is het vanachter zeker niet. Kinderen jonger dan 8 en dwergen, die kunnen erin :jaja:

Caby

Forumguru
En je vrs gemakkelijk verkocht ? Dat was jij toch met die hele brede banden niet ?

Wel eerlijk gezegd heb ik er nog 28500 voor gekregen. Milltek uitlaat en eibach veren eronder laten zitten. De r600 inlaat apart verkocht en laten de-tunen. De brede banden heb ik hier nog thuis liggen.

Caby

Forumguru
Gister deze TT gezien in het programma The Grand Tour, voormalig topgear...
Man man wat een machine, ga je zeker veel plezier aan beleven!

Volgens mij was dat de opvolger van de versie die Caby nu heeft. Beide wagens beschikken over die fantastische vijfcilinder.

Inderdaad het is het model ervoor: 8J (mk2) die van de grand tour is de opvolger met inderdaad dezelfde motor.

Bovenaan Onderaan