van OII combi naar Superb Combi

Dennis Nijholt

Forumguru
Mooie Superb , Neptukker en het probleem van schoppende kinderen heb ik opgelost....bind gewoon de voeten vast met een haak in de bodem...en we kunnen hem dus zometeen bewonderen in Varseveld bij de tuning DSG optimalisatie.

Blacky

Forumguru
Het aftellen is begonnen en nog eventjes en hij staat voor deur. Ziet er goed uit. Alvast veel plezier toegewenst.

ertromp

Forumguru
Ik had me al wat ingelezen en was reeds bekend met het DSG 'probleem'. Ze kunnen het koppel er ook langzaam in laten komen las ik.
Het probleem is de begrenzing van 250Nm voor de DSG-7 bakken. Dat kunnen ze bij TVS/DSG wel eraf halen en optimaliseren wat JD dus (nog??) niet doet.

Rosinfield

† In Memoriam
jd gaat ook wel wat verder dan die overdreven veilige marge van 250 dacht ik. Kan makkelijk wat meer hebben

Noord26

Forumguru
Het probleem is de begrenzing van 250Nm voor de DSG-7 bakken. Dat kunnen ze bij TVS/DSG wel eraf halen en optimaliseren wat JD dus (nog??) niet doet.

JD kan en doet dat ook. Bel Mark maar even. En het is niet zo zeer de 250Nm als maximale waarde (Die kan veel hoger bedragen), maar de opbouw van het koppel is wellicht belangrijker.

CDK

Forumguru
@Neptukker, klopt helemaal wat je zegt in post 20 en zoals Ertromp al zei in post 18 doen ze bi JD geen DSG aanpassingen, maar feit blijft dat JD onder het hoofdstuk top tuners thuis hoort, ik begrijp jouw voorkeur dan ook. voor de 50% kortingsvoucher van TVS moet je helaas wel aanwezig zijn op 28/9 en deze is geldig voor chippen, DSG optimalisatie of een combi van deze 2

Greetz Corné

CDK

Forumguru
JD kan en doet dat ook. Bel Mark maar even. En het is niet zo zeer de 250Nm als maximale waarde (Die kan veel hoger bedragen), maar de opbouw van het koppel is wellicht belangrijker.
klopt helemaal, de opbouw moet geleidelijk zijn en niet in 1 x vol het koppel er in knallen, dan is het snel einde oefening met je DSG

andrehj

Forumguru
Verder is extra ruimte (breedte) welkom want mijn vrouw is zwanger van de derde.....
Maareh, weet je dan zeker dat je de juiste keuze hebt gemaakt? De S2 is namelijk niet of nauwelijks breder dan een O2, en drie kinderzitjes passen ook niet naast elkaar, hooguit twee en een (smalle) zitverhoger in het midden, maar dat is voor degene die dan in het midden moet zitten niet bepaald veilig, van die harde stukken plastic naast het hoofd...
Zeer mooie auto, al zal het een uitdaging worden om dat fantastische interieur zo te houden met drie van de kleine smeerpoetsen.

Neptukker

Forumguru
Met dat beetje extra breedte en wat creativiteit gaat drie wel lukken.

Ik probeer de dag van de meeting vrij te houden en de DSG lezing lijkt me sowieso de moeite waard. Gelukkig is Varsseveld niet al te ver weg voor mij.

CDK

Forumguru
@Neptukker, zal ik je onder voorbehoud op de lijst zetten dan? zou leuk zijn! Kunnen we je bolide bewonderen ;)

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk 2

Neptukker

Forumguru
Hier een paar foto's samen met de uitgaande auto ten tijde van de aflevering:

2cyrx5l.jpg

2n7s68.jpg

rss95h.jpg

Bovenaan Onderaan