Van O2 naar O3

tha a

Senior Member
vanmorgen 2 foto's gekregen van de dealer met t resultaat van de leerinbouw.

Erg blij met de keuze zwart met witte stiksels! (nog 1 maand en 2 dagen te gaan...:nono::sterretjes:)

leerklein.jpg leerklein2.jpg

tha a

Senior Member
en eindelijk in mn bezit!

Gister een top aflevering gehad bij de Groot Autoservice uit Meerkerk. Alles wat extra besteld was of anders dan standaard (incl verlagen!) in 1x goed. Erg blij en content mee.
Ook blij met m'n keuze voor Race Blue met de chromen accenten van de EBL. Extra voorstrip en achterstrip op de klep en de instaplijsten om t verhaal compleet te maken.

De O3 is tov de O2 echt een gigantische stap vooruit. Voor mij vallen de volgende zaken meteen op:
- veeeel stiller in het interieur. Zowel motorgeluid als afrolgeluid is fors beter
- in EBL zitten betere stoelen dan in de o2. Met name de zijdelingse steun van het bovenlichaam is beter. (ondanks het niet upgraden met de dynamic stoelen erg tevreden.)
- Columbus is niet meer zo ontzettend traag bij het invoeren van een navigatiedoel. Gewoon aanklikken en gaan.
- uiteraard alle leuke en handige gadgets tov de o2. (eindelijk met dsg leverbaar op de 1.6tdi, panoramadak, elec achterklep en ga zo maar door)
- totale afwerking van interieur op een hoger plan. Heb echt het idee om in een andere klasse auto te rijden dan de vorige.

Erg blij met mijn keuze om weer een Skoda Octavia te nemen!
WP_20140328_13_24_15_Proklein.jpg DSC02058klein.jpg DSC02055klein.jpg DSC02093klein.jpg DSC02080klein.jpg DSC02088klein.jpg

tha a

Senior Member
@Corné de Kluijver Ik weet het nog niet. Neig er wel naar maar ben een beetje bang voor met name het koppel wat de 7traps DSG kan handelen en dat ie dus de komende 3 jaar heel blijft..

eerst maar eens inrijden...

CDK

Forumguru
@tha a DSG moet je dan wel laten aanpassen inderdaad, waardoor het kostenplaatje wel omhoog gaat, maar als je dat er voor over hebt is het technisch geen enkel probleem en gaat het wel langer als 3 jaar mee, de nieuwe 7 traps DSG schijnt al wel een tikje beter te zijn als de oude, maar helaas ook hier zijn er nog wel eens maandagmorgen exemplaren van in omloop.

Antera

Donateur
Kijk lang verwacht toch gekomen. Goed om te horen dat hij al erg naar je zin is.

Met chippen en je DSG moet je gewoon geluk hebben zoals @Corné de Kluijver ook zegt. Je hebt er minder bij

tha a

Senior Member
2,5 jaar verder...

En ik stond klaar om in november een Kodiaq te gaan bestellen. Echter afgelopen woensdag belt onze wagenparkbeheerder of ik interesse heb in een auto uit de pool. Mijn eerste reactie: nee, een auto uit de pool ECHT NIET!

maar.... het is een Volvo V60 D6 PHEV.. met een kentekendatum november 2013 oftewel nog 1 jaar 0% bijtelling. en dan ga je rekenen.. en dus akkoord erop gegeven. De octaaf gaat er dus een half jaar eerder uit en ik rij een half jaar langer dan oorspronkelijk met de Volvo. (die Kodiaq komt er dus wel maar iets later) Ondertussen geen bijtelling.

Uiteraard ga ik er vermogenstechnisch flink op vooruit. van 105PK 1.6tdi DSG naar 280PK uit een combi D5 (5 cylinder!) en electromotor. Ben heel benieuwd hoe het bevalt.

Opties: ember black Inscription Metallic, zwarte hemel, zwarte leder bekleding, arctic night wood inleg, elektrische voorstoelen, verwarmde achterbank en stuur, dakraam, park assist voor/achter, park assist camera, 17"lichtmetaal, gelamineerd glas rondom, volvo guard alarm, Volvo on call app, voorverwarming of koeling.

Wat ga ik missen: vooral de ruimte. Het is een bewuste keuze maar dit onderdeel gaat zeker eind januari(wintersport) pijn doen. Goede navigatie (schijnt bij volvo echt rommel te zijn), bepaalde VAG logica.

as donderdag omruilen,. foto's volgen!

ohw... en ik blijf uiteraard op t forum! (moet wel volgen hoe ik de Kodiaq straks wil!)

In 'n V60 heb je altijd minder bagageruimte. In de hybride uitvoering lever je nog een keer in. Heb wel een keer in een V60 hybride mogen rijden, zou de bagageruimte niet missen t.o.v. de octavia :D Rijdt toch allemaal net wat beter.

Bovenaan Onderaan