2,5 jaar verder...
En ik stond klaar om in november een Kodiaq te gaan bestellen. Echter afgelopen woensdag belt onze wagenparkbeheerder of ik interesse heb in een auto uit de pool. Mijn eerste reactie: nee, een auto uit de pool ECHT NIET!
maar.... het is een Volvo V60 D6 PHEV.. met een kentekendatum november 2013 oftewel nog 1 jaar 0% bijtelling. en dan ga je rekenen.. en dus akkoord erop gegeven. De octaaf gaat er dus een half jaar eerder uit en ik rij een half jaar langer dan oorspronkelijk met de Volvo. (die Kodiaq komt er dus wel maar iets later) Ondertussen geen bijtelling.
Uiteraard ga ik er vermogenstechnisch flink op vooruit. van 105PK 1.6tdi DSG naar 280PK uit een combi D5 (5 cylinder!) en electromotor. Ben heel benieuwd hoe het bevalt.
Opties: ember black Inscription Metallic, zwarte hemel, zwarte leder bekleding, arctic night wood inleg, elektrische voorstoelen, verwarmde achterbank en stuur, dakraam, park assist voor/achter, park assist camera, 17"lichtmetaal, gelamineerd glas rondom, volvo guard alarm, Volvo on call app, voorverwarming of koeling.
Wat ga ik missen: vooral de ruimte. Het is een bewuste keuze maar dit onderdeel gaat zeker eind januari(wintersport) pijn doen. Goede navigatie (schijnt bij volvo echt rommel te zijn), bepaalde VAG logica.
as donderdag omruilen,. foto's volgen!
ohw... en ik blijf uiteraard op t forum! (moet wel volgen hoe ik de Kodiaq straks wil!)