Van Laar's autobedrijf te Rhenen

JettaFreak

Actief lid
Van Laar\'s autobedrijf te Rhenen

Vorige week vrijdag begon dashboard te piepen: lage stand ruitensproeivloeistof. Ik naar Van Laar om te laten bijvullen, net als de afgelopen jaren bij de VW-dealer. Nieuwe auto, dus ik weet niet precies waar ik iets in moet gieten. Ik mocht contant afrekenen, 2,50 euro per liter. Gelukking vooraf gevraagd. Ik heb een leaseauto, en een van de kenmerken is dat je dan de kosten door de garage laat declareren bij de leasemij. Volgens Van Laar ging dat niet gebeuren omdat het opstellen van de rekening duurder was dan de ruim 4 liter die ik er later zelf heb ingedaan (betaald bij de BP in de buurt met de tankpas, principekwestie, ik stop er geen privégeld in). Nog even geïnformeerd: ook olie bijvullen, lampjes verwisselen etc moeten daar contant worden afgerekend door de berijder. Ongelofelijk toch? En dus wordt Van Laar niet mijn onderhoudsdealer. Van de op zich nog best veel verkochte LPG installatie riepen ze dat de lpg-tankinhoud ook kon worden afgelezen op de brandstofmeter tussen de kilometer- en toerenteller. Dit schijnt helemaal niet te kunnen. Al met al twee slechte beurten. Ga de leasemij vragen of ik niet alsjeblieft mijn Skoda mag laten onderhouden bij de VW-dealer. Zal vast niet mogen. Skoda De Meern wil mij niet naar het bedrijventerrein in Rijnsweerd brengen en auto Jawes lijkt onbetrouwbaar. Ben ik toch stukken beter behandeld bij Nieuwkoop. En de auto is geleased bij ING door een accountants/belastingadviesbureau, dus Nieuwkoop heeft er niets dan wel erg weinig aan verdiend....

Groet,


JettaFreak
 

Jpoers

Lid
Re: Van Laar\'s autobedrijf te Rhenen

nu weet je in het vervolg wel dat je zelf je ruitensproei kan bijvullen. ik wist trouwens niet eens dat je dit kon doorberekenen naar de lease. het is toch een verbruiksproduct net als brandstof. dit valt toch ook niet te declareren. of heb ik het mis?
 

JettaFreak

Actief lid
Re: Van Laar\'s autobedrijf te Rhenen

brandstof etc zijn voor kosten van de baas, niet voor leasemij. Hoe dan ook, ik ga zelf niets betalen.
 

bert

Lid
Re: Van Laar\'s autobedrijf te Rhenen

</font><blockquote><font class="small">Citaat: JettaFreak</font><hr />

Vorige week vrijdag begon dashboard te piepen: lage stand ruitensproeivloeistof. Ik naar Van Laar om te laten bijvullen, net als de afgelopen jaren bij de VW-dealer. Nieuwe auto, dus ik weet niet precies waar ik iets in moet gieten. Ik mocht contant afrekenen, 2,50 euro per liter. Gelukking vooraf gevraagd. Ik heb een leaseauto, en een van de kenmerken is dat je dan de kosten door de garage laat declareren bij de leasemij. Volgens Van Laar ging dat niet gebeuren omdat het opstellen van de rekening duurder was dan de ruim 4 liter die ik er later zelf heb ingedaan (betaald bij de BP in de buurt met de tankpas, principekwestie, ik stop er geen privégeld in). Nog even geïnformeerd: ook olie bijvullen, lampjes verwisselen etc moeten daar contant worden afgerekend door de berijder. Ongelofelijk toch? En dus wordt Van Laar niet mijn onderhoudsdealer. Van de op zich nog best veel verkochte LPG installatie riepen ze dat de lpg-tankinhoud ook kon worden afgelezen op de brandstofmeter tussen de kilometer- en toerenteller. Dit schijnt helemaal niet te kunnen. Al met al twee slechte beurten. Ga de leasemij vragen of ik niet alsjeblieft mijn Skoda mag laten onderhouden bij de VW-dealer. Zal vast niet mogen. Skoda De Meern wil mij niet naar het bedrijventerrein in Rijnsweerd brengen en auto Jawes lijkt onbetrouwbaar. Ben ik toch stukken beter behandeld bij Nieuwkoop. En de auto is geleased bij ING door een accountants/belastingadviesbureau, dus Nieuwkoop heeft er niets dan wel erg weinig aan verdiend....

Groet,


JettaFreak

[/ QUOTE ]

Sorry dat ik het zeg hoor maar je lijkt me wel een zeikert zeg. Je kunt toch gewoon water met wat spiritus als ruitensproeivloeistof gebruiken. Je vergeet het gemak van een leasewagen.
Trouwens je baas betaald gewoon voor die wagen. Lijkt me niet dat een leasemaatschappij jouw vloeistoffen gaat betalen. Indirect doet je baas dit. Wees een kerel en lever die bonnen bij je baas in. Kijken wat hij ervan zegt als je enkele euro's declareerd terwijl je het gewoon met water kunt doen.
Geef van Laar groot gelijk dat ze zulke flut bedragen contant laten afrekenen. Een gemiddeld factuur maken kost tussen de € 15 en € 20. Daarbij moeten ze vaak ook nog een 60 dagen wachten op het geld!!!!!-v-
 

Fabia

† In Memoriam
Re: Van Laar\'s autobedrijf te Rhenen

Je bent toch niet blond dat je naar je dealer gaat om ruitenvloeistof bij te laten vullen. Dat doe je toch gewoon zelf! Zo moeilijk is dat toch niet.
 

SkodaMan

Actief lid
Re: Van Laar\'s autobedrijf te Rhenen

</font><blockquote><font class="small">Citaat: JettaFreak</font><hr />
......en auto Jawes lijkt onbetrouwbaar......

[/ QUOTE ]

Heb je hier aanwijzingen voor /forum/images/graemlins/confused.gif ? Ik zou toch maar erg voorzichtig zijn met dit soort kwalificaties als ik jou was /forum/images/graemlins/crazy.gif .
 
Re: Van Laar\'s autobedrijf te Rhenen

Een dealer krijgt al gauw een stempel opgelegd als het de berijder van een auto niet bevalt, terwijl de Dealer in princiepe zijn best doet om iedere berijder van een Skoda te helpen. Dit geval is gewoon zielig.
 

Michel

Forumguru
Re: Van Laar\'s autobedrijf te Rhenen

Toen ik vroeger een lease-auto had deed ik het bijvullen van de ruitensproeiervloeistof gewoon zelf en betaalde ik dat ook uit eigen zak. Je koopt een bus/fles kant en klare ruitensproeiervloeistof, leest even het instructieboekje waar je het spul in moet gieten en klaar is Kees. Zeg nou zelf: die paar litertjes vloeistof kosten je de kop toch niet? Een beetje zielig om hier zo een principekwestie van te maken en daarmee ook een dealer in een negatief daglicht te plaatsen.

Off-topic: Ik ben gisteren overigens weer uitstekend door mijn dealer (S-point, de sponsor) geholpen, omdat mijn nummerplaat vorige week dusdanig in elkaar was gedrukt dat hij er steeds afviel. Men heeft gratis een nieuwe kentekenplaathouder gemonteerd en de plaat weer enigszins in model gebogen, maar het advies was wel om hem t.z.t. te laten vervangen, want hij is er inderdaad niet fraaier op geworden. Ik moet in dat geval een nieuwe afspraak maken en om 9:00 uur verschijnen, omdat de oude plaat weer moet worden ingenomen, maar mijn eerste zorg was gisteren dat het ding weer goed vastgezet zou geworden en dat is zoals gezegd prima opgelost. Na +/- 15 minuten kon ik weer met een gerust hart op pad.
 

JettaFreak

Actief lid
Re: Van Laar\'s autobedrijf te Rhenen

Vloeistoffen moet ik betalen met de multitankcard. Ik kan kosten niet declareren bij de baas, alles loopt via ING Car Lease. Voor onderhoud moet ik de auto ook met die kaart identificeren. Het zou dus fijn zijn als ik in ieder geval de vloeistoffen dan bij de dealer zou kunnen afrekenen met de mtc, net als de brandstof en andere vloeistoffen bij een tankstation. Als dat zou kunnen, hoeven er geen facturen te worden opgesteld en hoeft de dealer niet te wachten op zijn geld, want dat wordt direct overgemaakt. En dat ik niet weet van een auto hoe alles werkt, daar heb je ook de dealer voor. En dan heb je ook nog te maken met de ervaringen met vroegere dealers. De VW-dealer waar ik mijn Polo in onderhoud had deed niet moeilijk over bijvullen. Deden ze graag. Even kenteken en kilometerstand opschrijven en de hoeveelheid bijgevulde vloeistoffen werden gedeclareerd bij de leasemij. Op het bijvullen hoefde ik nauwelijks te wachten, want ze hadden een quick-service. Juist bedoeld voor het bijvullen van vloeistoffen, verwisselen van lampjes en andere kleine werkzaamheden. Zo kan het dus ook! In principe doet Van Laar ook prima zijn best, maar het laat lease-rijders omrijden naar een andere dealer. Zij geven expliciet aan niet veel te willen van/voor de leaserijders, want ze zien er te weinig van terug. Ik snap dat zij het liefst zien dat de auto ook bij hen wordt aangeschaft, daar kunnen ze wat op verdienen. Maar als ik zou zijn verhuisd naar deze regio en dan mijn zelf aangeschafte auto daar zou laten onderhouden, hebben ze die auto ook niet zelf verkocht. Vandaar dat ik, als leaserijder, dus niet echt gecharmeerd ben van de kunsten van Van Laar. Begrijp me goed: ze leveren ongetwijfeld service, maar ze denken niet mee met de leaserijders. Het is dus echt niet zo dat ik enig vermogen tot nuancering mis, integendeel zelfs. En dat ik principieel ben over het feit dat alle kosten van de auto, die de baas direct dan wel indirect betaalt, ook door de baas moeten worden betaald, vind ik vrij normaal. De baas betaalt ook niet mijn hypotheek terwijl ik die normaal gesproken zelf zou betalen. De reacties hierboven maken van principieel een scheldwoord (en daarmee ben ik het principieel niet eens /forum/images/graemlins/winkie.gif).

Groet,


JettaFreak
 
Re: Van Laar\'s autobedrijf te Rhenen

Ben het helemaal met je een JettaFreak, als de baas betaald moet ie ook alles betalen. De klassificatie dat het je 'kop niet kost' van Michel ik ook onterecht, daar gaat het namelijk niet om. Als ik zo zou denken bij alle kleine declarabele uitgaven zou ik straatarm zijn. Heb dan wel geen lease auto maar reis voldoende voor de zaak om geleerd te hebben dat je iedere cent moet declareren.
 
Re: Van Laar\'s autobedrijf te Rhenen

@Jettafreak,

Hier hetzelfde verhaal v.w.b. vloeistoffen e.d. Dit is te declareren richting de leasemij, in mijn geval ook ING. Heb laastst bij een andere dealer in Den Bosch de olie bij laten vullen, heb dit normaal altijd bij me, maar was op. Hij blijft olie verbruiken helaas. Anyway, werd meteen geholpen en over kosten deden ze totaal niet moeilijk. Werd als een z.g. vloeistof check gekwalificeerd. Dus ook koelvloeistof, ruitensproeier etc liepen ze na. Kreeg op verzoek een netjes een extra liter olie mee. Dus het kan wel degelijk dat je als leaserijder "normaal" wordt behandeld!
 

Exciter

Administrator
Re: Van Laar\'s autobedrijf te Rhenen

Als je een multitankcard, hebt, kan je je vloeistoffen toch gelijk met tanken kopen, of zie ik het verkeerd? Werkt bij ons namelijk wel zo...
 
Re: Van Laar\'s autobedrijf te Rhenen

Nou bij ons niet. Als je een liter olie op je tankpas zet, krijg je later een briefje dat het van je salaris wordt ingehouden. Wel kun je een liter extra vragen wanneer je de auto een beurt laat geven.
 

ougie

Forumguru
Re: Van Laar\'s autobedrijf te Rhenen

Het ging toch over van Laar,,,,dacht ik. Oh ja en Jawes uit Ede is wat mij betreft een prima zaak. Lees erover elders in dit forum. Geen problemen tijdens een beurt, gratis leen auto mee, wel even afgetankt retour.
 
Re: Van Laar\'s autobedrijf te Rhenen

</font><blockquote><font class="small">Citaat: JohnS</font><hr />

Nou bij ons niet. Als je een liter olie op je tankpas zet, krijg je later een briefje dat het van je salaris wordt ingehouden. Wel kun je een liter extra vragen wanneer je de auto een beurt laat geven.

[/ QUOTE ]

Dat meen je niet, wat zielig van zo'n bedrijf, welke werkgever is dat?. In zo'n geval zou ik dus met te weinig olie doorrijden. Auto v/d zaak is auto v/d zaak. De bijtelling is al voldoende, daar zou ik dus geen cent extra in steken. En in de periode dat ik een auto v/d zaak had heb ik er ook geen cent ingestoken. Principekwestie.
 
Re: Van Laar\'s autobedrijf te Rhenen

Als mijn baas zo kinderachtig was zou ik de auto in de soep laten draaien alsgevlg van olietekort. Met de MTC doe ik alles zelf, ruitenwisservloeistof, olie en eventueel zelfs koelvloeistof. Om daarvoor naar een dealer te rijden vind ik zonde van je tijd. Het argument 'ik weet niet hoe het moet' vind ik echt onzin. Als je dan zo a-technisch bent dat je niet eens weet hoe je ruitenwisservloeistof kan bijvullen staat dit altijd nog aangegeven in het instructieboekje. Je moet dan vast ook de buurman vragen om een nieuw schilderijtje op te hangen!
 

Tallguy

Forumguru
Re: Van Laar\'s autobedrijf te Rhenen

</font><blockquote><font class="small">Citaat: JettaFreak</font><hr />

... En dat ik niet weet van een auto hoe alles werkt, daar heb je ook de dealer voor.

[/ QUOTE ]

Daar heb je ook een onderhouds/gebruiksaanwijzing boekje
regels.gif
voor. Sorry, maar een beetje kort door de bocht met die opmerking. Je hoeft ook niet alles te weten (anders had je wel een eigen Skoda werkplaats kunnen openen
smile.gif
maar om de ruitensproeiervloeistof bij te vullen naar een dealer te gaan?

Je gaat toch ook zeker niet naar de dealer als je twijfelt of de druk v/d banden wel klopt?
ahum.gif


Ook had je het over Jawes dat die onbetrouwbaar bleek. Dat kan ik ontkrachten, want wij (vriendin en ik) hebben beiden bewust(!) onze auto's bij Jawes in onderhoud (ik heb die van mij er zelfs gekocht). Dit omdat Van Laar juist erg moeilijk deed over extra's bij het aanschaffen en lange levertijden (neit van de auto zelf, maar van onderdelen) had. Bij Jawes zijn ze klein(er), maar daardoor wel meer service/klantgericht.


</font><blockquote><font class="small">Citaat: JettaFreak</font><hr />
...juist bedoeld voor het bijvullen van vloeistoffen, verwisselen van lampjes en andere kleine werkzaamheden...

[/ QUOTE ]

Als het gaat om koelvloeistof etc...geef ik je gelijk. Ook lampjes kunnen (soms) een ramp zijn (denk aan de prettig geplaatste accu in een Golf IV die het onmogelijk maakt de linkerkoplamp te kunnen vervangen). Maar ruitenwisselvloeistof? Nee.

</font><blockquote><font class="small">Citaat: JettaFreak</font><hr />

En dat ik principieel ben over het feit dat alle kosten van de auto, die de baas direct dan wel indirect betaalt, ook door de baas moeten worden betaald, vind ik vrij normaal. De baas betaalt ook niet mijn hypotheek terwijl ik die normaal gesproken zelf zou betalen.

[/ QUOTE ]

Wat staat er trouwens in de richtlijnen van jouw leasemij? Bij enkele leasemij's staat gewoon zwart op wit dat sommige zaken door de berijder zelf betaald moeten worden, zoals het schoonmaken (wasstraat), ruitenwisservloeistoef, uitzuigen, etc...
 

Fabia

† In Memoriam
Re: Van Laar\'s autobedrijf te Rhenen

En over welke gigantische bedragen heb je het dan. Vind het een beetje overdreven om je daar zo druk over te maken.
 

senna

Nieuw lid
Gisteren, bij Van Laar in Rhenen mijn nieuwe octavia opgehaald.
De auto was door Koops lease hier besteld.
Perfecte service bij het afleveren van de auto, alles was netjes voor elkaar en er werd de tijd genomen om alles te laten zien.
 
Bovenaan Onderaan