van alles over mijn superb 2.0 tsi 4x4 272pk

skodamichael

Senior Member
Ja dat koppel is wat het verschil maakt. Bij de a6 kwam er ongeveer 100nm bij en dat was met name onder in het toerental echt een enorm verschil.

JeSko

Forumguru
Binnen normale marges chippen maakt niets uit als je je blok gewoon altijd netjes warm rijd, en daar ligt het probleem, dat doet bijna niemand.

skodamichael

Senior Member
Hier wordt altijd rustig gereden tot de olie min 90/100 graden is. Al is dat tijdens de wintersport ooit lastig als je na 2 km rijden een bergpas op moet met -10.
Het chippen zou ik overigens bij vag laten doen dat is hier 5 min vandaan.

haassie

Forumguru
Ik weet niet wat je wilt laten tunen? motor, dsg...de mijne is bij VAG getuned, stage1 ecu en stage 2 dsg .....ben wel een paar keer terug geweest omdat ik het niet optimaal vond qua schakelen,beetje lompe 1 naar 2, nooit echt verholpen, een rare plotselinge schok bij een bepaald toerental 2800rpm...op maat is gewoon een standaard programma uploaden....mocht ik het overdoen dan elders....maar goed in geval van aanpassingen is het voor jou dichtbij....

Eltjo

Forumguru
Nogal wiedes, je mist ook de nodige Newtonmetertjes…
Dat weet ik, deze zou getuned naar dezelfde 320 Nm max. gaan als de vorige ongetuned had. En die had na tuning ca. 400 Nm en dan heb je het nog niet over het verloop van de koppelkromme.
Toch vond ik het positief verassend dat er in mijn 80-100 km/u tijdtest weinig verschil zat.

Laatst bewerkt:

skodamichael

Senior Member
Ik weet niet wat je wilt laten tunen? motor, dsg...de mijne is bij VAG getuned, stage1 ecu en stage 2 dsg .....ben wel een paar keer terug geweest omdat ik het niet optimaal vond qua schakelen,beetje lompe 1 naar 2, nooit echt verholpen, een rare plotselinge schok bij een bepaald toerental 2800rpm...op maat is gewoon een standaard programma uploaden....mocht ik het overdoen dan elders....maar goed in geval van aanpassingen is het voor jou dichtbij....
Mijn a6 ook bij de vag laten chippen en daar heb ik 80000km met volle tevredenheid mee gereden. Ik zou sowieso de motor + dsg laten doen.

Eltjo

Forumguru
De DSG zeker gezien de standaard versie met de extra koppeling slijtage, dus wordt het gezien de geringe meerprijs beide.

Bovenaan Onderaan