skodamichael
Senior Member
Als je de auto laat chippen ga je uiteraard het vermogen ook gebruiken wel met respect voor de techniek natuurlijk.
Mijn huidige 1.4TSI doet er van 80 tot 100 km/u in de zes handbak net zoals de vorige gechiptunede 2.0TDI 7-8 seconde over. Echter merk ik op andere momenten wel dat die iig gevoelsmatig minder trekt.
Dat weet ik, deze zou getuned naar dezelfde 320 Nm max. gaan als de vorige ongetuned had. En die had na tuning ca. 400 Nm en dan heb je het nog niet over het verloop van de koppelkromme.Nogal wiedes, je mist ook de nodige Newtonmetertjes…
Mijn a6 ook bij de vag laten chippen en daar heb ik 80000km met volle tevredenheid mee gereden. Ik zou sowieso de motor + dsg laten doen.Ik weet niet wat je wilt laten tunen? motor, dsg...de mijne is bij VAG getuned, stage1 ecu en stage 2 dsg .....ben wel een paar keer terug geweest omdat ik het niet optimaal vond qua schakelen,beetje lompe 1 naar 2, nooit echt verholpen, een rare plotselinge schok bij een bepaald toerental 2800rpm...op maat is gewoon een standaard programma uploaden....mocht ik het overdoen dan elders....maar goed in geval van aanpassingen is het voor jou dichtbij....