Vakgarage Noordersluis (Lelystad)

EdK

Forumguru
Niks balanceren, band blijft gewoon op de velg.
mmm oké, tsja dat werd vloegel wel gedaan maar tegenwoordig worden ze bij ons alleen nog met plakkers van binnenuit geplakt.
Proppen schieten schijnen ze niet meer te mogen doen.....:pieker::pardon:
 

Captain Hook

Forumguru
Tja, ervaringen met deze garage. Los wiel met lekke band repareren met plug kostte mij 25 Euro. Dat vind ik afzetterij. Zo zie je maar weer dat meningen kunnen verschillen.
Ten eerste maakte ik een vergelijking tussen wat de Skoda garage rekent en doet, versus deze garage.
Dan vind ik deze onderhoudsbeurt zeer zeker geen afzetterij.

Daarnaast is een los wiel/band repareren (is dat überhaupt verstandig?) voor 25 euro helemaal niet duur.
Waar doen ze dat veel goedkoper dan? En heb je het eerst gevraagd?
Heb je zelf de gereedschappen/kennis/ervaring om dat te doen dan?

In ieder geval zou een opgelapte band, mede doordat 'ie uit balans is door een stukje extra massa, zeker opnieuw gebalanceerd moeten worden. :pieker:

M.a.w. dat heeft niks te maken met 'meningen', maar met feiten. Da's heel wat anders. ;)

Toegevoegde waarde? Garantie. Maar ben je daar niet (meer) aan gebonden, dan zijn er uiteraard voldoende goede en goedkopere alternatieven.
Garantie op wat?
Garantie op de auto, voor zover dat van toepassing is, mag en kan (conform uitgebreide wetgeving en diverse jurisprudentie) niet afhankelijk zijn van waar het onderhoud plaatsvindt.
En pechhulp? Skoda schakelt toch de ANWB in. En laat ik nou ook al een wegenwacht lidmaatschap hebben...
BTW: we praten niet over een paar euro verschil, maar gewoon minder dan de helft van wat Skoda in rekening brengt! :banghead:
 
Laatst bewerkt:

Fmoon

Forumguru
Onderhoud zou je ook zelf kunnen doen, het stelt echt niks voor, ben je nog geen €100,- kwijt en heb je de beste spullen en olie.

Maar als gezegd, moet je het wel kunnen en willen.
 

Captain Hook

Forumguru
@Fmoon Je vergeet nog iets: dan moet je ook het juiste gereedschap (en fysieke werkplek) hebben.

En volgens mij kun/mag je zelf geen APK doen.;)
 
Laatst bewerkt:

brepus13

Forumguru
Materiaal is inderdaad 100-125€ voor a merk spullen. Apk kost 25€ bij de dealer, ik heb nog nooit rare zaken gehad met de apk bij de Skoda dealer.
 

Captain Hook

Forumguru
Trouwens wat betreft APK keuring en LED verlichting:
Behalve groot/dimlicht (past fysiek niet) en de kentekenplaat verlichting (nog niet) is mijn Roomster voorzien van LED lichtbronnen, zowel aan de buiten- als binnenzijde.
Remlicht, knipperlichten, achterlichten, stadslichten, mistlampen, binnenverlichting.

En bij iedere APK wordt de aanwezigheid daarvan en het lichtbeeld er van, zonder morren goedgekeurd.

Materiaal is inderdaad 100-125€ voor a merk spullen. Apk kost 25€ bij de dealer
Mooi; dan is 225 euro voor alles bij elkaar (materiaal + werkzaamheden + APK) toch helemaal niet duur?
Ik heb geen beschikking over al het benodigde gereedschap, noch uitleesapparatuur, noch een brug, noch chemicaliën opvangmogelijkheid. Als ik daar zelf in zou moeten voorzien, ben ik imho beduidend méér kwijt. :pieker:
 
Bovenaan Onderaan