Vakgarage Noordersluis (Lelystad)

Captain Hook

Forumguru
Had al eens eerder een goede ervaring met deze garage:
https://www.skodaforum.nl/forum/i/kloink-afgebroken-veerpoot-en-geen-service.36067/
dit naar aanleiding van het feit dat de Skoda (A-Point tegenwoordig) garage in mijn woonplaats nou niet bepaald klantvriendelijk meer is... :shutup:

De tijden van https://www.skodaforum.nl/forum/i/holsch-lelystad-ter-ziele.33407/ zijn over, helaas.

Als voorbereiding op het komende grote onderhoud (en APK), werd het tijd om na ruim 100kkm de remschijven-/blokken (V+A) te laten vervangen. Ik reed nog steeds met de originele fabrieks remschijven en -blokjes.
Niet dat de schijven nou helemaal op waren, maar de roestrand was inmiddels wel erg dik geworden en de schijven vertoonden wat diepere groeven. Ondanks de, af en toe, forse remacties op de Autobahn en de Alpenpassen.
https://www.skodaforum.nl/forum/i/laagvliegen-dorstig-cruisen-beschaafd-verbruik.36825/

Wederom een poging gedaan bij A-point; maar men was niet echt geïnteresseerd om me te helpen. En volgens de officiële Skoda prijslijst kost dit grapje bijna 600 euro.
De lokale vakgarage heeft dit keurig uitgevoerd voor 550 euro. En er zijn degelijke Brembo schijven/blokken gemonteerd.

Aangezien ik al geruime tijd last had van, af en toe een zoemend/hummend geluid; gelijk gevraagd of ze daar naar wilden kijken. Wat ik al vreesde; versleten wiellager linksvoor. :(
Afijn, daar is een nieuwe (SKF lager/naaf) gemonteerd. Daarnaast, voor de zekerheid zijn de voorwielen opnieuw gebalanceerd en is de uitlijning gecheckt.
Fusee-/stuurkogels waren nog prima en afdichting daarvan was ook in orde.
Ben gewoon verbaasd hoeveel stiller/rustiger m'n Roomster nu weer rijdt. Lijkt wel als nieuw. :cool:

Kortom; ze staan je op een normale manier te woord. Rekenen fatsoenlijke prijzen, helpen je op korte termijn. Gewoon nette service, zoals het hoort. :thumbsup:
 

AGTon

Forumguru
Wil nu niet lullig doen, maar skoda zou het doen voor bijna 600 en de vakgarage voor 550. Nu is geld, geld natuurlijk, maar het verschil van minder dan 50 euro vind ik nou ook niet echt heel schokkend.

Verder wel mooi dat jij een nieuw punt hebt gevonden waar jij met vertrouwen naar toe gaat met de auto
 

Captain Hook

Forumguru
Onze Roomster moest voor een onderhoudsbeurt + APK naar de garage. Aangezien het ook al weer 2 jaar geleden was dat de remvloeistof vervangen was, diende dat ook te gebeuren.
Wederom had men geen tijd/interesse bij die 'aardige' mensen van A-point. :nono:

Nagevraagd bij de genoemde Vakgarage en die hadden wel tijd om me te woord te staan.

Vanochtend is er een onderhoudsbeurt uitgevoerd, olie vervangen (keurig 5W30 vol synthetisch), nieuw oliefilter, remvloeistof vervangen, storingen uitgelezen, service indicatie gereset, het standaard riedeltje met controles op diverse draaiende delen, stofhoezen, vloeistoffen zoals koel- en ruitenwisser gecontroleerd, e.d.
Daarbij de APK keuring + afmelding.
Totaalprijs van 134,50 EURO, inclusief BTW.
 

brepus13

Forumguru
Dat is niet duur! Apk is bij de dealer 25€ remolie bij een universele garage al gouw 45€ dan hou je 65€ over voor een olie beurtje en incl filter is dat een hele nette prijs! Visuele controles etc vind ik persoonlijke een beetje een wassen neus maar zoals gezegd nette Prijs wel.
 

Canon-Eye

Forumguru
Prima gedachte op zichzelf @Richard8266 , maar als je in het forumdeel "Ervaringen verkooppunten" eerst iets nauwkeuriger had gekeken, dan had je gezien dat er afzonderlijke topics per dealer zijn. Dan is het niet handig om een klacht over een bepaald bedrijf lukraak in een willekeurig topic over een ander bedrijf neer te gooien...
 

Captain Hook

Forumguru
Het begint inmiddels eentonig te worden... :)

Zoals hier vermeld:
https://www.skodaforum.nl/forum/i/wel-of-geen-slippende-dsg.34989/page-17#post-793998
help ik onze jongelui om hun 2de hands autootje, mobiel te houden.
Aangezien die oude Golf IV al lang toe was aan een distributieriem vervanging, maar eens op zoek gegaan naar een garage die dit wilde doen.
De bestaande distributieriem (+ spanrollen + waterpomp) zat er al 150kkm op en als je de riem zelf bekeek was 'ie weliswaar nog gaaf, maar voor alle zekerheid toch maar laten vervangen.

Een 'kennis' wist wel zo'n knutselgarage die voor een zacht prijsje deze klus wilde doen; prijsopgaaf 450 euro "het kon nog wel wat duurder worden als er wat onverwachts gebeurde".
Hmmm, nou niet dus. Dankjewel.
De 2de hands garage waar ze die Golf IV gekocht hadden: "Hmmm, jij begrijp, ik mannetje laten doen, slegs 400 euro foor jullie" "maar ik doe self waterpompie er bij en gekoelde vloeistof"
Dankjewel, u hoort nog van ons...

He, maar wacht, VW biedt zelf aan dat ze voor oudere types Golf schappelijke (dat noemen ze 'economy') onderhoudstarieven hebben.
Op naar de lokale VW dealer (en dat is helaas A-point)
Bij de sjieke servicebalie bij het mannetje in de fancy bedrijfssweater e.e.a. uitgelegd dat we voor een Golfje met een dagwaarde van 1,5K uiteraard geen megabedragen uit gaan geven aan kostbaar onderhoud. En dat we graag gebruik maken van het VW aanbod waarbij voor schappelijke prijzen dit mogelijk zou moeten zijn.
Nadrukkelijk aangegeven dat we de prijs willen weten voor een distributieriem + span/geleiderollen vervangen + waterpomp. Keurig met de precieze specs van de bewuste Golf erbij.
Nou, dat was een heel ingewikkeld verhaal om uit te zoeken in zijn systeem. Zucht, steun, klik-der-klik.
"Oh ja, ik zie het al"
"Dan kan gelijk de climatronic ingeregeld worden en zullen we de multiriem dan ook maar doen"
Pardon? Nee! Ben ik niet duidelijk of zo? (maar dan iets netter gezegd)
Ik vraag naar distributieriem, niet naar al die andere zaken!
"Nou, maar weet u het zeker?"
Spreek ik geen Nederlands of zo?
"Ok, distributieriem + bijbehorende set + waterpomp, moet u rekenen op toch zeker ruim 700 euro!"
Wat?????!!! Ik vroeg om een schappelijk prijs!?
"Ehhhmm, ja maar, het systeem zegt dit..."
U luister niet en u neemt de klant niet serieus. Goedemiddag!

Langs de genoemde Vakgarage gereden en gevraagd naar een prijsopgaaf.
Prijsopgaaf maximaal 375 euro all-in. Distributieriem + span/geleiderollen + waterpomp + koelvloeistof vervangen.

Ok, afspraak gemaakt en een paar dagen later gebracht.
Was uiteindelijk 3 uur werk.

Keurig uitgevoerd. En ze hadden nog een kleine tegenslag omdat de bouten van de krukaspoelie vastgerot zaten en losgehakt moesten worden.
Uiteindelijke rekening was 374 euro en een paar cent. Met netjes garantie op deze reparatie.

Eigenlijk bizar en opmerkelijk hoe de garagewereld anno 2018 nog steeds doorspekt is van willekeur en klantenminachting.
Zelfs de zichzelf-op-de-borst-kloppende VAG dealer weet keer op keer je tot ergernis te drijven en laat je meegenieten van hun hooghartige houding. Getsiederrie. :shutup:
 
Laatst bewerkt:

Hakar

Donateur
Tjonge, jij gunt dat mannetje met zijn fancy bedrijfssweater ook geen boterham :D

Maar je beschrijft je gevoel van niet serieus genomen te worden.
Herken dit van bij Century, waar ik door de yup die de telefoon en email vragen beantwoordt helemaal niks heeft met bakken van meer dan een jaar oud, te woord werd gestaan.
Het systeem zegt is hen door de bedrijfsleiding in de kont getrapt en er niet meer uit te krijgen.
Voordeel is wel dat ze zo van het ene callcenter kunnen switchen naar het andere, want het systeem is er al ingetrapt.

Gelukkig zijn er bij sommige dealers nog vrolijke Fransen die ons het ongerief over het systeem kunnen laten verdwijnen.
En de kleine garageman, die meestal groot is in service doen met dit systeem gelukkig hun voordeel.
 
Laatst bewerkt:

AGTon

Forumguru
e.e.a. uitgelegd dat we voor een Golfje met een dagwaarde van 1,5K uiteraard geen megabedragen uit gaan geven aan kostbaar onderhoud. En dat we graag gebruik maken van het VW aanbod waarbij voor schappelijke prijzen dit mogelijk zou moeten zijn.

"Ok, distributieriem + bijbehorende set + waterpomp, moet u rekenen op toch zeker ruim 700 euro!"
Wat?????!!! Ik vroeg om een schappelijk prijs!?
"Ehhhmm, ja maar, het systeem zegt dit..."
U luister niet en u neemt de klant niet serieus. Goedemiddag!

Kom, kom. Niet zo zuur doen. Dus omdat jij vraagt naar een schappelijke prijs moet men dat verzoek maar inwilligen?
Bij de dealer betaal je dealer prijzen, dat is alles. Die reclame is niet meer dan reclame om mensen binnen te krijgen. Verwacht daar geen wonderen van. Zelfde als een zomer of wintercheck, doen ze ook alleen maar om meer omzet uit te genereren.
 

Captain Hook

Forumguru
Kom, kom. Niet zo zuur doen. Dus omdat jij vraagt naar een schappelijke prijs moet men dat verzoek maar inwilligen?
Je hebt groot gelijk; heel stom van mij.:fool: Had ik nooit moeten doen. Gewoon in eerste instantie netjes vragen of ze iets voor een schappelijke prijs willen doen. En dan verbolgen zijn als ze geen schappelijk bedrag noemen; foei, hoe naïef hebben ik kunnen zijn. :shutup:

Of ze hadden gewoon eerlijk kunnen zeggen iets in de trant van "Sorry, maar wij hanteren bepaalde tarieven en ik ben bang dat dat in dit geval wat aan de (te) hoge kant is" o.i.d. :koffie:

Stom, stom, stom.
https://www.volkswagen.nl/service/economy-service
Voor de oudere Volkswagen modellen werken we met een lager uurtarief. Zo heb je altijd minimaal 15% voordeel op de all-in adviesprijzen ten opzichte van de oorspronkelijke prijzen
... Er wordt gewerkt met landelijke adviesprijzen die in lijn liggen met universele auto- en onderhoudsbedrijven....
 

TurboT

Forumguru
Let op de gehanteerde prijzen bij VW zijn economy service beurten. Ze zullen best schappelijk zijn in de beurten. Zelfs wellicht goedkoper als bij kleine garages. Niks mis mee. alleen reparatiewerkzaamheden zullen ongetwijfeld duurder als bij kleine garages.

Het ligt maar net aan wat de doelstelling van het bedrijf is. Voor niks gaat de zon op.
 

AGTon

Forumguru
Je hebt groot gelijk; heel stom van mij.:fool: Had ik nooit moeten doen. Gewoon in eerste instantie netjes vragen of ze iets voor een schappelijke prijs willen doen. En dan verbolgen zijn als ze geen schappelijk bedrag noemen; foei, hoe naïef hebben ik kunnen zijn. :shutup:

Of ze hadden gewoon eerlijk kunnen zeggen iets in de trant van "Sorry, maar wij hanteren bepaalde tarieven en ik ben bang dat dat in dit geval wat aan de (te) hoge kant is" o.i.d. :koffie:

Stom, stom, stom.
https://www.volkswagen.nl/service/economy-service
Voor de oudere Volkswagen modellen werken we met een lager uurtarief. Zo heb je altijd minimaal 15% voordeel op de all-in adviesprijzen ten opzichte van de oorspronkelijke prijzen
... Er wordt gewerkt met landelijke adviesprijzen die in lijn liggen met universele auto- en onderhoudsbedrijven....

Geen probleem. Verontschuldiging is geaccepteerd
 

Captain Hook

Forumguru
Het wordt eentonig. :jaja:
De Roomster moest weer voor jaarlijks onderhoud + APK.
Dit keer groot onderhoud/controle + gebruikelijke zaken als olie/-filter wissel + nieuw brandstoffilter, nieuw luchtfilter en 4 nieuwe vonkpluggen. Afijn, de hele reutemeteut.

Van tevoren ff gecheckt bij Skoda naar de onderhoudstarieven, maar daar kreeg ik zowat een rolberoerte van. :sterretjes:
Groot onderhoud: 210,-
Luchtfilter v.v. 40,-
Bougies v.v. 110,-
Brandstoffilter v.v. 75,-
APK 25,-
Dat zou tezamen maar liefst 460 euro moeten gaan kosten. Einfach zum kotzen

Nu was ik bij de lokale vakgarage in z'n totaliteit, voor alle genoemde werkzaamheden 225 euro kwijt. Dat noem ik nog eens een verschil! :thumbsup:
Bovendien zijn ze aldaar een stuk klantvriendelijker en laten ze ook geen zwarte vette handafdrukken achter in het interieur (wat me bij de Skoda garage al meerdere malen is overkomen)

Ik vraag me echt af wat nog de toegevoegde waarde van de zogenaamde merkdealer is?
 

64rhfx

Senior Member
Tja, ervaringen met deze garage. Los wiel met lekke band repareren met plug kostte mij 25 Euro. Dat vind ik afzetterij. Zo zie je maar weer dat meningen kunnen verschillen.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Toegevoegde waarde? Garantie. Maar ben je daar niet (meer) aan gebonden, dan zijn er uiteraard voldoende goede en goedkopere alternatieven.
 

EdK

Forumguru
Los wiel met lekke band repareren met plug kostte mij 25 Euro. Dat vind ik afzetterij
Ach vind ik best meevallen
Materiaal zal een 5 euro zijn , maar dan komt er arbeidsloon en uitbalanceren bij en tsja dan vind ik dit persoonlijk een redelijke prijs
Bij de locale bandenboer van bedrijf ben ik ook rond dit bedrag kwijt...
 

Rosinfield

† In Memoriam
€25 voor een band repareren vind ik ook niet zo gek hoor; men moet er natuurlijk ook nog wel wat op verdienen he. Zo zit onze maatschappij nu eenmaal in elkaar
 
Bovenaan Onderaan