VAG-performance-chip, Ridderkerk, ervaringen?

pkrijgsman

Actief lid
Skodabroeders,

Omdat de DSG koppeling binnenkort vervangen gaat worden, wil ik daarna de software van de DSG aanpassen. Niet zozeer extra vermogen, wel latere schakelmomenten om slip (zoveel mogelijk) te voorkomen.

TVS kost een aardige duit, VAG uit Nuenen is al iets goedkoper, maar ik zag dat VAG-performance-chip uit Ridderkerk nog dichter in de buurt is. Kosten zijn E350,- (TVS vraagt E499,-)

Maar, zijn er forumleden die ervaring hebben met dit bedrijf? Alles is welkom, positief, negatief, aandachtspunten etc.

Of, andere vraag, zelfde gedachte: welk bedrijf zou jou voorkeur hebben?

Alvast dank voor jullie hulp!
 

pkrijgsman

Actief lid
Maar dat is nog excl brandstof, prijsverschil wordt alleen maar groter. Ben t wel met je eens...

Anyone else?
 

pkrijgsman

Actief lid
Nou, vandaar dus mijn vraag...is het een gok, of een nieuwe ster aan het tuningsfirmament?

Eerlijk is eerlijk, TVS is een grote naam. Maar toch, n.a.v. mijn afgelopen DSG diagnose vond ik t wel n beetje gek dat ik geen rapportje o.i.d. kreeg. Ik betaal voor n diagnose, maar krijg geen rapportje i.o.d. Tuurlijk doet dat niets af aan kwaliteit, maar zoiets geeft wel (bij mij!) n klein barstje...

En VAG uit Nuenen, wel kwaliteit als ik zo e.e.a. lees, maar de manier van DSG tunen valt soms tegen. Als in, wel de opschakelmomenten in D aanpassen, maar S ongemoeid laten.
Zijn er over VAG nog vermeldenswaardige gedachten?
 

pkrijgsman

Actief lid
Lochem...das wel heel ver. Zelf woon ik iets onder Rotterdam...vandaar dat ik benieuwd was naar Ridderkerk.

JD wel van gehoord, niet aan gedacht, tnx voor de tip!
 

MarcoO2

Forumguru
Eerlijk is eerlijk, TVS is een grote naam. Maar toch, n.a.v. mijn afgelopen DSG diagnose vond ik t wel n beetje gek dat ik geen rapportje o.i.d. kreeg. Ik betaal voor n diagnose, maar krijg geen rapportje i.o.d. Tuurlijk doet dat niets af aan kwaliteit, maar zoiets geeft wel (bij mij!) n klein barstje...
Heb je daar uberhaupt naar gevraagd? En wat voegt een papiertje waar de diagnose nogmaals op staat toe? Zou voor mij zeker geen reden zijn voor “een barstje” zijn.
 

JeSko

Forumguru
Als het goed is rijd ikzelf graag naar de andere kant van België om dat dure apparaat het best mogelijke te geven, nu ik snap dat iedereen een budget heeft. Maar we praten hier over 200-300€ (?) verschil op een wagen van wat... 20-30k? Ik zou zeggen bespaar jezelf de energie en moeite en ga gelijk voor een erkende goede naam.
 

pkrijgsman

Actief lid
@JeSko zeker mee eens, maar soms geldt: 'onbekend maakt onbemind', vandaar mijn vraag. t zal vast wel uitdraaien op één der gevestigde namen.

Skodabroeders, ik weet genoeg zo, dank voor alle reacties, wordt vervolgd, maar dat zal wellicht rond de zomer pas zijn...
 

1983jeroen

Forumguru
Ik zou vooral goed vragen naar de mogelijkheden bij de verschillende tuners
Ik ben in Nuenen geweest en vond het nogal tegenvallen wat ze gedaan hebben.
De S stand is niet aangepast. De D schakelt wel duidelijk later op.
Het voelde achteraf alsof ze voor veel geld even snel andere standaard software er in hebben gezet.
Had er misschien ook naar moeten vragen hoor, maar had wel meer personalisatie mogelijkheden verwacht.
De service is wel prima verder. Ben later nog eens terug geweest omdat hij wat schokte van 1 naar 2. Toen hebben ze dat schakelmoment nog wat aangepast
 

haassie

Forumguru
Ik sluit me volledig aan bij @1983jeroen.

Toen ik daar geweest ben vorig voor tuning heb ik specifiek gevraagd om te kijken of de motor en DSG al getuned waren. Schakelmomenten zaten al rond 2000/2100rpm. Ik kreeg te horen dat dit niet het geval was. Aangegeven wat ik verwachte van de DSG tune (soepelere overgang van 1 naar 2, en af en toe voelbare schakelmomenten, ja ik had al een echte 1e versnelling > getuned). Naderhand leek er m.i. niet veel veranderd wellicht het schakelmoment dat nu op/rond 2200rpm zit.....Ook de S stand onaangepast, maakt geen onderdeel uit van de tuning(echt een minpunt). TVS is wellicht prijziger maar zijn wel een stuk beter DSG vlak. Bij TVS kunnen ze zelfs de souplesse van overgangen verbeteren (minder voelbaar)...ja het is ver rijden vanuit regio rotterdam..
 

pkrijgsman

Actief lid
@haassie en @1983jeroen helder verhaal. Ik had het verjaal van Jeroen ergens al een keer opgepikt, vandaar dat VAG ook niet op 1 staat. Inderdaad een stukje rijden, maar dat moet dan maar. Als het dan wat kost wil je er wel iets goeds voor terug ;)
 

Antera

Donateur
Lochem...das wel heel ver. Zelf woon ik iets onder Rotterdam...vandaar dat ik benieuwd was naar Ridderkerk.

JD wel van gehoord, niet aan gedacht, tnx voor de tip!

Mijn vaste adres al 25 jaar. Ik moet er 2.5 uur voor rijden maar dat is het me meer dan waard
 
Ik ben al een tijdje geïnteresseerd in het aanpassen van de DSG-software van mijn auto. In combinatie met de 1.0-motor en het vaak te vroege schakelen merk ik lichte trillingen en een storend geluid. De 'oplossing' is om de versnellingsbak in de S-stand te zetten, maar dan houdt de bak de versnelling vaak te lang vast, wat ook niet ideaal is.

Mijn vraag is: wanneer het schakeltoerental wordt verhoogd en de eerste versnelling langer wordt vastgehouden, hoe beïnvloedt dit filerijden? Ik kan me voorstellen dat wanneer het gas wordt losgelaten in de eerste versnelling, de auto schokkerig zou vertragen. Is dit merkbaar?

Zijn er in België ook gerenommeerde bedrijven die dergelijke aanpassingen uitvoeren? TVS en JD,... zijn voor mij meer dan 2 uur rijden.
Dat is op zich geen probleem, maar het zou wel makkelijker zijn als er een betrouwbaar bedrijf dichterbij was.
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Mijn vraag is: wanneer het schakeltoerental wordt verhoogd en de eerste versnelling langer wordt vastgehouden, hoe beïnvloedt dit filerijden? Ik kan me voorstellen dat wanneer het gas wordt losgelaten in de eerste versnelling, de auto schokkerig zou vertragen. Is dit merkbaar?
Waarom zou dat anders (of meer merkbaar) zijn dan bij een handgeschakelde auto?
Bij filerijden is het met een DSG een goed idee om de bak in 'M' te zetten, dat scheelt het voortdurend op- en terugschakelen.
 

1983jeroen

Forumguru
@OlivierDS
Heb 1 keer gereden met een 1.0 en DSG. Die liep bij 80km/u ook echt niet fijn in de D.
Als het mijn auto was zou ik die zeker laten tunen.

Mijn DQ200 is ook aangepast.
In files geen probleem hoor. Juist dat was de voornaamste reden voor de aanpassing.
Bij mij is alleen de overgang van 1 naar 2 wat meer voelbaar dan voor de tuning.
Je neemt toch geen automaat om in de file alsnog handmatig te schakelen...
 
Bovenaan Onderaan