dj.verhulst
Forumguru
http://www.autoweek.nl/nieuws/32747/volkswagen-golf-leverbaar-met-10-driecilinder
De 1.0 TSI-driecilinder van 115 pk en 200 Nm ook zou gaan aanbieden in de Golf en dat moment is nu daar. In de vijfdeurs-Golf is dit blokje goed voor een topsnelheid van 204 km/h, de sprint van 0-100 duurt 9,7 seconden. De CO2-uitstoot bedraagt 99 g/km, wat een gemiddeld verbruik van 4,3 l/100 km betekent. Dat is goed voor 20% bijtelling voor de zakelijke rijder.
Dikke kans dat dit blok ook naar de diverse Skoda's komt al is me daar nog niks over bekend.
En kon best nog wel even duren eer ze het blok verder uitrollen, mogelijk pas bij de eerste facelift.
nu vind ik de 1.2 TSI best zuinig maar dit blok zou hem wel overbodig maken, iets meer vermogen, en als het goed is zuiniger. en weer wat lichter in gewicht.
BMW heeft laten zien dat men heel goed een 3 cilinder kan maken die netter loopt dan in een klassieke Suzuki Alto.
De 1.0 TSI-driecilinder van 115 pk en 200 Nm ook zou gaan aanbieden in de Golf en dat moment is nu daar. In de vijfdeurs-Golf is dit blokje goed voor een topsnelheid van 204 km/h, de sprint van 0-100 duurt 9,7 seconden. De CO2-uitstoot bedraagt 99 g/km, wat een gemiddeld verbruik van 4,3 l/100 km betekent. Dat is goed voor 20% bijtelling voor de zakelijke rijder.
Dikke kans dat dit blok ook naar de diverse Skoda's komt al is me daar nog niks over bekend.
En kon best nog wel even duren eer ze het blok verder uitrollen, mogelijk pas bij de eerste facelift.
nu vind ik de 1.2 TSI best zuinig maar dit blok zou hem wel overbodig maken, iets meer vermogen, en als het goed is zuiniger. en weer wat lichter in gewicht.
BMW heeft laten zien dat men heel goed een 3 cilinder kan maken die netter loopt dan in een klassieke Suzuki Alto.